Träning för provet

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Hoj
Aprilia AF1 125 Sport -90
Tjenare jag är en av många som kuggat på provet :) Jag har faktiskt kuggat hela TVÅ gånger nu.

Men ja undrar hur man ska träna på teorin för å lära sig så bra som möjligt?
Jag har svårt för att plugga inför vanliga prov också eftersom jag inte kommer ihåg det jag läser riktigt, har inget läshuvud. Sist gick de ganska bra, förutom att jag råkade ändra på några svar så det blev fel för jag kom inte riktigt ihåg hur det var. Det jag har svårast för är just trafikregler, så nåt speciellt tips på dom kanske nån har?
Ska man bara tokläsa igenom boken tills man kan den utantill eller ska man försöka göra prov på internet och sånt?

Frågan har säkert kommit många gånger men jag är rätt dålig på att söka på forum.

Tacksam för hjälp eftersom jag har nästa prov på torsdag.

//Ralle

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Läs boken. Gör prov på datorn.

Gå in på valfri torrent/dc och tanka allt som heter teoriprov. Finns ett par tre stycken som är bra.

Lycka till.

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
jag hatar också att bara läsa massa texter har haft skitsvårt för det, jämt så börjar man tänka på annat : ) har alltid lättare för mig att lära mig mer praktiska ämnen så som matte... så jag läste igenom boken en gång sedan satt jag bara vid datorn på körskolan o gjorde massa tester hela tiden fasten att jag klara dem.. bara nöte hela tiden.. sedan så fick man 58 rätt på första försöket:D

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Hoj
Läs boken. Gör prov på datorn.

Gå in på valfri torrent/dc och tanka allt som heter teoriprov. Finns ett par tre stycken som är bra.

Lycka till.

Okej, 2008 proven då?

Johansson: Hehe jo man tänker bara på annat då man börjar läsa, brukar gå bra om man lyssnar på Exodus medans :D

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Bonniers program fungerar rätt så bra

I testsyfte har bonniers någon form av test (iofs för bilar)

I lärosyfte finns det övningar eller så kan du göra som jag, göra testen och kika i boken när man behöver (resultaten säger inget då men man lär sig lite)

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Hoj
Bonniers program fungerar rätt så bra

I testsyfte har bonniers någon form av test (iofs för bilar)

I lärosyfte finns det övningar eller så kan du göra som jag, göra testen och kika i boken när man behöver (resultaten säger inget då men man lär sig lite)

Aha okej, dc funkar inte så jag får väl träna "lagligt" då. Har koder för att göra prov på internet som är ganska lätt.

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
Gör prov på datorn, och lyssna uppmärksamt om du går på körskola. Jag läste inte boken en enda gång, men det gick bra med ovanstående. ;)

-WANTED-

Gick med
10 Apr 2007
Hoj
R1, crf 450
Skriv upp lite stöd ord av varje sida du läser och gå sedan tillbaka efter varje sida (kapitel om man vill) och repetera. Jag gick på lektioner och gjorde ett par prov hos dem lästa lite grann i boken sen skrev jag upp och klara det på 54poäng.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Tror inte det hjälper att bara sitta och läsa i 2 timmar, läs typ 15 min sen gör du något annat i 10 min, repeterar lite sen går du vidare.

Visst, det går det långsamt speciellt när man ska kunna hela boken.

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Hoj
Ja det blir till att läsa och göra fler prov för ja fick bara 48 idag :(

Fattar inte varför det ska vara så svårt, vill dom bara tjäna pengar på alla som är lika dumma som jag?

Ironi, förstås.

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Hoj
2014 KTM Duke 690
Tog ett par gånger för mig också (4 st, tycker själv att det är lite pinsamt), helt enkelt för att jag inte pluggat tillräckligt.. Kolla igenom pappret där det står i vilka områden du har fel så grejar du det till våren!
Lycka till, ge inte upp!

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
För att sänka ert självförtroende lite mer kan jag säga att jag boka provet på måndagen och skrev upp på onsdagen med 63 (eller om det var 62?) rätt :2cool

Jag läste boken, som jag fick tills jag skulle ta eu-kort, lite löst en gång. Sedan gjorde jag teoriprovet på bonniers trafikskola ett par gånger samt något annat test jag ladda hem :hihi

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Hoj
Tog ett par gånger för mig också (4 st, tycker själv att det är lite pinsamt), helt enkelt för att jag inte pluggat tillräckligt.. Kolla igenom pappret där det står i vilka områden du har fel så grejar du det till våren!
Lycka till, ge inte upp!

Hehe det här var tredje gången för mig :klappar

Ska boka tid så fort som möjligt igen, innan ja glömmer bort allt.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy