Träningsansvarig(a) för NRS licensträningar i sommar?

Lars_Jo

Medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
GSX-R 1000 Racehoj och en Honda CR250 crosshoj
Hej, som många säkert vet så behövs det hjälp med träningsansvarig(a) för licensträningarna inför sommaren -07. Thomas kommer att kunna vara ansvarig till viss del även i år men hur mycket är osäkert p.g.a. pappaledighet. Preliminärt har NRS planerat att även i år köra tisdagar fr.o.m. 22:a maj – 11:e september med eventuellt avbrott under Bikeweek, även i år skall det vara utökad träning första tisdagen varje månad.

Så vi behöver få veta om det finns någon annan som kan tänkta sig att dela på uppgiften med Thomas? Eller om vi ska försöka med någon typ av ”tvättstugemodell” där vi ansvarar för ett antal träningar var under sommaren?

Det som ingår i uppgiften är på ett ungefär:
- Låsa upp till banan (ca. 17.00)
- Ta betalt av de som inte har säsongskort eller klippkort, även kontrollera licens samt klubbmedlemsskap om personen är okänd.
- Sälja klippkort, endast till medlemmar i NRS
- Vid behov kontrollera ljudnivå
- Låsa anläggningen
- Föra över pengar till NRS

Så intresserade kontakta mig, Henke eller skriv här i tråden, kom gärna med andra förslag på hur vi ska lösa uppgiften också.

Mvh
Lars Jonsson & Henke Persson

Lars_Jo

Medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Hallå, någon som funderat och känner sig kunna hjälpa till i sommar?

Thomas säger att han kan ta hand om det ekonomiska i vilket fall han är på banan eller inte, så det räcker med att redovisa pengarna för han så tar han hand om det därifrån.

Finns säkert alltid någon som kan hjälpa till, bara att vi måste på något sätt se till så inte Thomas måste sitta och ringa runt till en massa personer de gånger han inte kan.

/Lars

GasLars

www.hmck.se
Gick med
17 Dec 2005
Hoj
R1 -13. wr250f -15
Rr Träning

Förslag
Det är naturligtvis lätt att säga vad andra ska göra men det var ju några som ofta dröjde sig kvar till sist de kanske kan låsa?

//Lars

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Förslag
Det är naturligtvis lätt att säga vad andra ska göra men det var ju några som ofta dröjde sig kvar till sist de kanske kan låsa?

//Lars

Hej Lars!

Det som kan bli ett problem är inte att stänga, utan att jag kan inte garantera att jag kan vara på banan i god tid och öppna grindarna då jag är pappaledig och inte kan åka upp innan min fru har kommit hem från jobbet.

Det går förmodligen bra dom flesta måndagar, men det skulle vara bra om någon fler hade en nyckel och kunde öppna om det skulle köra ihop sig för mig.

Ses i morgon kväll, jäklar vad skoj det ska bli:tummenupp

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Funderar lite på vad som sades på mötet, nån som vet lite?

Lars_Jo

Medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Hej Lars!

Det som kan bli ett problem är inte att stänga, utan att jag kan inte garantera att jag kan vara på banan i god tid och öppna grindarna då jag är pappaledig och inte kan åka upp innan min fru har kommit hem från jobbet.

Det går förmodligen bra dom flesta måndagar, men det skulle vara bra om någon fler hade en nyckel och kunde öppna om det skulle köra ihop sig för mig.

Ses i morgon kväll, jäklar vad skoj det ska bli:tummenupp

Boka inte in allt för många måndagar bara, licensträningarna är på tisdagar... Inte det minsta avundsjuk på Brno, hoppas ni får det kanon :tummenupp

Förslag

//Lars
Som sagt, inte bara låsa som behövs, ska nog finnas en som är uttalat ansvarig för varje träning. T.ex. inte alltid som det bara är "järngänget" på plats och kör, då ska det finnas någon ansvarig som bl.a. tar hand om betalning, ev. frågor m.m.
Har ingen aning om vilka som alltid dröjde sig kvar till sist, var inte där särskilt många gånger förra året.

Funderar lite på vad som sades på mötet, nån som vet lite?
Vilket möte tänker du på?

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Boka inte in allt för många måndagar bara, licensträningarna är på tisdagar... Inte det minsta avundsjuk på Brno, hoppas ni får det kanon :tummenupp

Som sagt, inte bara låsa som behövs, ska nog finnas en som är uttalat ansvarig för varje träning. T.ex. inte alltid som det bara är "järngänget" på plats och kör, då ska det finnas någon ansvarig som bl.a. tar hand om betalning, ev. frågor m.m.
Har ingen aning om vilka som alltid dröjde sig kvar till sist, var inte där särskilt många gånger förra året.

Vilket möte tänker du på?

Det som va på Vuxenvideo i centrala sundsvall. Närå skojsade bara lite, NRS mötet den 5/4, om hur det ska bli med föreningens ban-dag. Hur vi ska finansiera denna dag/helg. Träningarna hur blir det med dem?
Ja lite såna grejer.:tummenupp

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Det som va på Vuxenvideo i centrala sundsvall. Närå skojsade bara lite, NRS mötet den 5/4, om hur det ska bli med föreningens ban-dag. Hur vi ska finansiera denna dag/helg. Träningarna hur blir det med dem?

Protokoll från mötet finns att läsa på NRS hemsida.

Lars_Jo

Medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj

Aha, måste ha varit det som jag var på :) Som Johan skriver, det mesta står i senaste protokollet från mötet och det nyhetsbrev som Pelle precis skickat ut.
Sammanfattningsvis kan man väl säga att vi nog kommer att behöva ta ett större ansvar för banan ifall det ska fungera i sommar.

Banbolaget vill ha hjälp av oss med omhändertagandet av kunder (MC) på banan, förslag på hur det avtalet skulle se ut filas på just nu. Där ingår även vilken ersättning vi ska få vid övrigt arbete på banan, typ det iordningställande vi brukar ha av banan inför säsongen. I båda fallen ska vår arbetstid värderas i "pengar" (bantid).

Träningarna är planerade att börja 22:a maj, men det går ju att ta upp till diskussion ifall det kan gå att starta tidigare.

/Lars

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...