Träningsläger på Eskilstuna Motorstadion 17-18 april

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Supermotosektionen bjuder in till träningsläger/licenstagning samt för ungdomar även ”future information - vikten av fysisk träning och kost”...... Mer info

.

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
inget nytt snart vill ju boka :D

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Om du tänker på för dom som ska ta licens så bör vi klarat av teoridelen innan lunch. Därefter är ni välkommna att ansluta till övriga lägret igen.

Vad är fördelen med att lösa licens egentligen jämfört med en engångslicens vid tävling?
Att jag ökar min kunskapsnivå antar jag .
Jag har en särskild olycksförsäkring just för min hobby, har hört något att det ska ingå en försäkring i licensen.
Men annars då? Jag siktar på att få så mycket körtid som möjligt denna säsong så jag kommer väl delta på de flesta tävlingarna men just ekonomiskt tjänar man inte så mycket väl?

Tacksam för svar :)
/Nicklas

Last edited:

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Vad är fördelen med att lösa licens egentligen jämfört med en engångslicens vid tävling?
Jag har en särskild olycksförsäkring just för min hobby, har hört något att det ska ingå en försäkring i licensen.
Men annars då? Jag siktar på att få så mycket körtid som möjligt denna säsong så jag kommer väl delta på de flesta tävlingarna men just ekonomiskt tjänar man inte så mycket väl?

Tacksam för svar :)
/Nicklas

Jag föreslår att du läser själv på www.svemo.se

Som ett litet förtydligande så heter engångslicens nu mer Tillfällig licens. Försäkring ingår alltid oavsett hurvida det gäller engång eller helårslicens.

Om jag får gissa så ingår ett skydd för tredjeman i licensförsäkringen i till motsats från en traditionell olyksfallsförsäkring.

Självklart är kraven detsamma för att lösa en engångs- som helårslicens.

Glenn Ocklund

Motorsport utvecklare
Gick med
18 Oct 2004
Hoj
raptor/Ducati 748 quad
För tredjeman så ingår den i banlicensen som klubben/företaget har köpt, licensen på årsbasis gäller även på träning på en anl som har banlicens för dito. Men det viktigaste är att man köpt en person skade försäkring för sig själv privat för den som våra förbund säljer håller ganska skit dålig nivå, men man skall också vara rättvis att säga att det är en lägsta nivå bättre än inget. Engångslicens brukar offtast vara billigare att tävla på i grenar med få tävlingar/året men baksidan är att från RM och upp måste du offtast ha helårs licens för att få deltaga vilket är en bra regel tycker jag.
Om jag bara fick tycka lite...

Jag föreslår att du läser själv på www.svemo.se

Som ett litet förtydligande så heter engångslicens nu mer Tillfällig licens. Försäkring ingår alltid oavsett hurvida det gäller engång eller helårslicens.

Om jag får gissa så ingår ett skydd för tredjeman i licensförsäkringen i till motsats från en traditionell olyksfallsförsäkring.

Självklart är kraven detsamma för att lösa en engångs- som helårslicens.

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
Om du tänker på för dom som ska ta licens så bör vi klarat av teoridelen innan lunch. Därefter är ni välkommna att ansluta till övriga lägret igen.

så med andra ord e det körning på sön då jag inte ska ta licens??
kommer ju från gbg men bara om det körs 2 dag annars blir det svårt att motevera asg :banana

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
e det nån mer från gbg med omnejd som ska upp har nog en plats över skicka pm isf :p

cobrakaj

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2005
Hoj
KX 450F-10 , KX 250F-10
Ingen anmälningslista?
Jag har inte fått nån bekräftelse på att anmälningen eller betalningen är ok..
/Kaj

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Ingen anmälningslista?
Jag har inte fått nån bekräftelse på att anmälningen eller betalningen är ok..
/Kaj

Tjaba, jag pratade med Johan igår då hade det kommit in 22 anmälda två hjulingar och 7 Stödhjuls åkare :D , du var med i listan :tummenupp

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Hur många är max antal på lägret? När är sista betalningsdag, eller går det att betala på plats? Jag blev övertalad att hänga på så nu blir det några nattimmar i garaget... :)

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Hej på er jag pratade nyss med Johan, Torsdag är sista anmälnings och betal dag !!
Det är nu uppe i 25st. tvåhjulningar o 10 stödhjulingar :tummenupp

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...