Träningsskor som luktar ...............

tja , man har ju hört att frysen ska fungera bra, även om det känns motbjudande att slänga in träningsdojorna där.

Men du har ju testat både frysen och tvättmaskinen ,, du kanske skulle göra nåt åt odören som dina fossingar utsöndrar instället,

Jag brukar bara låta mina skor stå utomhus , fast jag bor ju i piteå så jag får behålla dom om jag lämnar dom ute, fast dina skor lär ju ingen vilja sno heller,,

Skitenkelt.

Blanda klorin och vatten 50-50 och häll i dem.
Skaka runt. Låt stå ett tag.
Skölj ur med ljummet vatten.

Luktfritt lång tid framöver.

OM du ska frysa in dem, så ta ut dem i tid! Jag fick panik innan en träning en gång, kunde inte hitta dojjorna :huvet

Fick en idé! Just det frysen! Denna gången blev jag tvungen att köra klätterskorna i mikron en stund för att kunna få på mig dem!!!!!!! :mad:

.....de blev aldrig riktigt bra efter det och jag fick köpa nya :tomten

tänk på det//spenk

Att tvätta i 40 grader brukar inte hjälpa men i 90 grader så dödar du alla bakterier dock så riskerar du att förstöra skorna men det är det värt enligt mig.

Ps. Vanliga skor som Nike o.s.v. brukar tåla 90 grader. Ds.

Ättika tar bort lukt. Bilskojarna som mixtrar med mätarställningar ställer in en kastrull med ättika i bilen och låter den stå i nåt dygn för att det skall lukta fräschare i bilen.

Rasorblade skrev:
Vad göra?
Har provat att tvätta dem och att ha dem i frysen....

Finns det ngt kemiskt medel eller liknande? Help!!! :gnissla

Testa att köpa Oveck, finns på Micro, står bland doftgranarna och sådant. Det är en spray på flaska som dödar det mesta i luktväg. Kan vara värt ett försök!

"oveck spray är absolut luktfri och har omedelbar verkan. Används på arbetsplatser, rökrum, toaletter, i hemmen, i bilen, husvagnar, i båten, på sjukhus, på inpyrda kläder och möbler, i illaluktande skor mm "

Last edited:
Nienna skrev:
Testa att köpa Oveck, finns på Micro, står bland doftgranarna och sådant. Det är en spray på flaska som dödar det mesta i luktväg. Kan vara värt ett försök!

"oveck spray är absolut luktfri och har omedelbar verkan. Används på arbetsplatser, rökrum, toaletter, i hemmen, i bilen, husvagnar, i båten, på sjukhus, på inpyrda kläder och möbler, i illaluktande skor mm "
:tummenupp :Bugar Räddaren i nöden!! :D
Skall provas!!

Rasorblade skrev:
:tummenupp :Bugar Räddaren i nöden!! :D
Skall provas!!

Du tvättade väl dojjorna efter att du haft dem i frysen? Jag brukar lägga dem i en spann med såpavatten när jag tvättar dem.

Finns även nåt cocos-spray att köpa i skoaffären. Också luktfritt. Den tar bort lukten istället för att dölja den. Oumbärlig! :)

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick