Trådlös överföring istället för antennkabel?

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Har köpt ny lägenhet och uttaget sitter lite dumt till.. eller rättare sagt väldigt dumt till. Då jag för tillfälligt måste lägga kabeln förbi portal/öppning till köket. Även tänkt ha en tv i sovrummet.

Finns det någon vettig lösning på dessa grejer? Har kikat runt lite men inte blivit riktigt klok på vad som är vad. Jag har blivit så skeptiskt till att fråga personal på varuhusen, då jag blev rekommenderad en "kombinationsmicro" senast.... där personalen menade på att man såg att det var just en sådan för man kunde se valet av grader "där" och pekade på knapparna. När jag senare tittade efter så står det upp till 900, och insåg då snabbt att det bara var en micro och inget mer. Då jag antar att det inte riktigt finns ugnar som klarar 900 grader på Media Markt.

Så någon som testat och vet en vettig lösning för rimlig peng?
Och nej, jag kan inte sätta foder/sockel anpassade för kablage.

Jag har precis fått telia fiber kabeltv/bredband i läghenheten. Jag beställde med trådlös tv, dvs jag har en sändare vid "modemet" och en mottagare vid teven. Grymt fin bild. Sändaren/mottagaren går att köpa i teliabutiken. Däremot är jag osäker på om den klarar vanlig klassisk antennkabel.

Jag vill inte hävda att det inte finns. Men jag har tyvärr aldrig hittat något när jag letat. Bara lösningar som innebär att man har en digitalbox eller video där signalen kommer in för att sedan skicka vidare signalen via HDMI eller Scart till ett trådlös sändare och mottagare.

Jag vet inte om det är för avancerat att skicka vidare hela frekvens spektrumet som finns i kabeln på en och samma gång? :va

Har du infällda telejack i rummen så kan du ju dra in antennkabeln där tillsammans med ny telefontråd, telejacken ligger i serie så du kan ju få dra ett par meter extra :tummenupp

Nej jag upplever samma sak, jag blir dock inte riktigt klok på om det är till för det jag söker eller inte när jag läser om produkterna. Blir oftast lite rörigt, man ser uttaget för antenn.. Sen står det en massa om hdmi, scart osv när man läser vidare.

Känns ju som att problemet bör vara ganska vanligt, att man inte vill ha tv precis där uttaget finns. Och inte heller vilja dra kabel därifrån.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back