Nu vet jag inte vad du har för budget men satsa på en BT-handsfree monterad i hjälmen, typ Scala Rider.
Jag hade tänkt mig kanske under 1000kr för att endast lyssna på musik. Typ http://www.netonnet.se/art/telefon/...illbehr/headsethrlurar/jabra-tag/203828.8044/
Är något liknande att rekommendera tror ni?
Kör själv med blåtandslurar...dock måste jag iallafall byta ut själva hörlurarna till ett par som har en så liten "stam" som möjligt. Annars trycker det på örat.
Typ iear Z-50
Har också haft funderingar ang hörlurar. Sladden är minsta problemet. Har ni några tips på slimmade lurar som inte trycker på örat? Med eller utan sladd. Provat med iPhone lurar men det är lidande delux (varje gång man tittar åt något håll kommer smärta som heter duga.
Vad man kan ha beror väldigt mycket på hur hjälmen sitter. Oavsett så bör man inte åka hoj i landsvägsfart utan hörselskydd och att då lägga på musik ovanpå det befintliga bullret är ingen bra idé i längden.
Mitt råd blir att antingen montera högtalare i hjälmen så man kan ha vanliga öronproppar eller ett par dyra formgjutna öronproppar med inbyggt ljud.
Sony Ericsson MW600 fungerar fint för mig för att lyssna på musik.
Vad man kan ha beror väldigt mycket på hur hjälmen sitter. Oavsett så bör man inte åka hoj i landsvägsfart utan hörselskydd och att då lägga på musik ovanpå det befintliga bullret är ingen bra idé i längden.
Mitt råd blir att antingen montera högtalare i hjälmen så man kan ha vanliga öronproppar eller ett par dyra formgjutna öronproppar med inbyggt ljud.
Dämpar även bullerljud enligt mig.
Men den där telefonknappen måste man nog bända bort!
Självklart kommer jag köra med ena hörluren i eller lösa det på något annat sätt, äventyrar inte min eller andras säkerhet såklart. Vill bara ha sköna tunes när jag fräser runt.
Blir nog Jabra Tag för mig med hörlurar som inte stänger av allt ljud runtomkring så man har en hyfsat uppfattning vad som händer runtomkring.
Tror du missförstod (eller så gör jag det).
Men kör du med lösning som t.ex. Scala rider som monterar högtalare i hjälmen så har du inte tagit bort vindbruset utan du lägger bara på ljud på ett redan högt ljud, alltså skadligt för öronen.
Kör du med in-ear-lurar så har du båda i och tar därmed bort vindbruset och ersätter med musik.
Sen om du behöver höra vad som sker runt omkring dig så rekommenderar jag att helt sonika stänga av musiken, in-ear funkar som vanliga hörselproppar om du inte lirar musik.
Jag missförstod dig, sorry.
Har utgått så det säljs inte längre, vad jag vet.
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|