Tråkigt på en ny gixxer

Ari81

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2007
Hoj
Aha
Har varit upp för men kan inte sluta garva så fort jag ser den.

Varför garvar du kanske inte hans fel om det är olja han kör på eller om det är halt? Han kör ju ganska lugnt ändå.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Faktiskt så det det där för en gångs skull ut att vara på grund av skit på däcket och inte en annan typisk usa-variant på en squid som ska sladda fett o latcha inför kameran.

Synd men lite fniss :hihi

marben

Newbie!
Gick med
9 Apr 2007
Hoj
SV1000 -04 Honda CB400N -81 Honda CBR954RR -02
Tycker så synd om honom men kan inte sluta skratta.

En kompis höll på att göra en sådan sak när han skulle testa en hoj med sprillans nya däck, han klarade sig som tur var, lite pinsamt annars ;)

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Man kan ju inte sluta fundera på vad som hände:va

Stuntrider

Stunt!!!!
Gick med
27 Sep 2006
Hoj
Stunthoj
Måste man inte köra in nya däck?, Jag vet en kille som skulle göra stoppierekord, men han va tvungen att köra in däcken en bra stund först?

Joxx

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2005
Hoj
Snart..
Det blir ju extremt halt med nya däck. Det ligger väl typ som en hinna på dem innan man kört några mil..

Lucus

Guest
Trist för killen som kraschar med en sprillans ny hoj som han även matchat med skinnställ i rätt färg… ser fint ut tills han synar asfalten.

Apropå nya däck, blev jag varnad av montören att däcken är väldigt hala när de är nya och att jag skulle köra försiktigt i början. Som ny hoj åkare lyssnade jag på tipset och körde som på ett ägg men efter 20 min hade jag helt förträngt montörens varning. Så en inkörning finns det men frågan är hur långt och hårt man behöver köra och om inkörningen är riskfri att genomföra körande på hojen. En snabb och riskfri lösning skulle kunna vara att ta bort däckets ytskikt med finkornigt sandpapper innan man börjar gasa och lägga ner hojen i kurvor.

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
Vi säger alltid till kunderna att det är halt med nya däck.

Fast själv slänger jag på sprillans slicks och kör en 2 lugna kurvor innan man ger benet på banan. Och dom e fan inte hala. Kanske bara är gatdäcken som har en hal yta för att bevara dom om dom ligger å hyllan länge innan försäljning.

falsche

Robban
Gick med
17 Oct 2006
Hoj
-99 Suzuki (törs inte skriva modell)
tycker det ser glasklart ut som han nog slirar koppling o får spinn.. Synd om han. Men de han inte vet har han inte ont av. Därför får man garva!!:tummenupp

Alien-Evert

VåldtäCkare
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
RD350LC YPVS hybrid, RD125LC, nerplockad i småbitar.
Det är väl bara att göra en fet burnout?

Hur som helst, klippet ser förjävla roligt ut haha, men synd ändå, det såg ju inte ut att vara p.ga klantighet..

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring