Trångt vid vängåvan

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Funderade lite över detta och jag konstaterade samma sak då jag promenerade förbi Vängåvan för två veckor sedan. Inte en enda MC! Bara mopeder!
Tyckte inte det såg likadant ut förra året, då det endast var ett fåtal moppar och resterande var motorcyklar.
Sedan kan man ju diskutera om det är rätt eller fel, men där är man ju grovt jävig, så på detta forum kommer den diskussionen bara att leda i en riktning...

siNus

Medlem
Gick med
14 Sep 2008
Hoj
-08 Honda CBR1000RR
Då man gjort om Esplanaden är det ett under att man inte sett till att göra MC-/moppeparkering på båd sidor av vägen. Det har väl varit rätt trångt där i flera år - och kanske blivit än värre då "eu-moppe-bilarna" också börjat tycka om att stå där...

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
vissa dagar är de ju sjukt mycket moppar där.. dom har ju rätt o står där men jag tycker kommun skulle undersöka om dom kan göra 2 platser. kanske moppar på ett ställe och hojar där "dom ska va".. parkeringen funkar inte bara som parkering vissa fina dagar. folk som går på stan går ju även o kikar på alla mc som står där.

siNus

Medlem
Gick med
14 Sep 2008
Hoj
-08 Honda CBR1000RR
Otroligt vad många fåniga inlägg som gjorts på st.nu angående den här frågan. Bland annat är det ett flertal som tycker vi borde ta andra parkeringsplatser om det är fullt. Vi kanske skulle utlysa en parkeringsdag på bil-parkeringsplatserna i stán. En mc på varje plats och se vad alla bilister skulle säga =P

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Vi kan väl samla ihop ett rejält gäng som åker ner och fyller hela parkeringen med motorcyklar. Sen hänger vi kvar, käkar korv och småmyser medans mopparna förgäves försöker leta parkeringsplatser. Till slut kommer dom börja parkera lite hur som helst. Då kanske folk förstår att det har blivit MYCKET mera moppar i stan de senaste åren.
Bygg en parkering på andra sidan vägen! :tummenupp

..dessutom blir jag less på allt gnäll om att det väsnas i stan.
Varför flyttar man ens in till centrum eller går dit över huvudtaget om man inte tål ljud?!

Det är väl bara en tidsfråga innan samma gäller för oss:

http://st.nu/start/sundsvall/1.1036520

Last edited:

Phoenix69

Wheelie-Trainee
Gick med
21 Jul 2006
Hoj
Den Retta -09
Nya parkeringar vid taxistationen

3922084486.jpg

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
nice bajs kommunen :tummenupp

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
haha jag vart jävligt posstivt överraskad nu perfekt med mer parkeringar och snabbt fixat men måste bara posta två roliga kommentarer på artikeln i st

19 maj 2009 12:56 Snoozer
Gör den nya parkeringen till en ren mopedparkering för jag tvivlar på att knuttarna vill sitta och hänga på bänkar (som inte finns än) utanför torghandlarnas soprum.
Andra gången jag läste den skrattade jag inte lika mycket då jag tänkte skriva själv att ena sidan borde kunna vara ren MC andra Mopen (nu när dom ska tillåtas att vara där) tyckte han skrev att dom borde vara ren mopedparkering för knuttarna inte ville sitta på bänkar i stan :)

19 maj 2009 07:56 Köpglad bilburen handlare
Dra in alla bilparkeringar och fixa uteservering på alla trottoarer. Sen gör ni motorcykelparkering av resten av stan då blir ju köpmännen glada. Vi tar bilen till Birsta och gör av med pengarna där istället. Lycka till City.
Har jag missat något? Var det där bilparkeringar innan? :tummenupp haha

Scorpiojn

Medlem
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Ducati 998s FE
Jag har upplevt det som att det blivit allt sämre med hojar och allt mer mopeder efter att de kapade ner träden på Esplanaden. Det var ju en riktigt schysst träffpunkt där tidigare.

Att de fixat nya parkeringar på andra sidan gatan var väl i och för sig bra, men inte tycker jag det verkar speciellt trevligt att sitta där även om de skulle ställa ut bänkar..

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning