Trött man blir på människor!

Status
Ej öppen för fler svar.

Tiilii

I slow down for whores,and thats a lie
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Fiddy
Shit azzå va trött man blir på att läsa olika forumsinlägg här på sporthoj där folk inte har något annat att klaga på än hur folk stavar fel, inse att ALLA INTE GÅTT UT SKOLAN!!!! Det är f*n inte så j*kla enkelt att stava då! alla är inte perfekta! inse det och kom med nå bättre än att haka upp sig och klaga på hur folk stavar!
vad är problemet?:huvet

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
"Problemet" är att alla svenska barn har möjlighet/rättighet att slutföra världens bästa grundskola, gratis! Dessutom får man gratis hjälp vid ev dyslexi osv..

Om man som ung föredrar att hänga vid korvmojjen, istället för skolan, är man en idiot och bör därför "dissas" vid första bästa tillfälle! :mad:

AF

Meldem
Gick med
28 May 2006
Hoj
Blå
Precis, sen brukar det hjälpa att inte skriva "azzå" eller andra fjortislunarsuperdupermsnord.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jag tror inte att det är stavningen i sig som folk hänger upp sig på (utom de mest nitiska) utan att talspråket, med dess slang, används i skrift.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Om man vet att man brukar stava fel så kan man ju köra med Firefox och rättstavningstillägget till det... Bara en liten tanke...

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Hoj
Ingen längre =(
Ähh va fan cheyen är ju typ as-sne ba fö att hon sålt jonnyn lixzom ba änna!

Eyy va fan bruden ghitta o tjakka en ny båge fö fan så d kan bli litt fazoon på´re :pannkyss

:arsele

Ahh duu glömde en sak ba, fan va jag hatar typ sååna som har bilder på folk som pinkar på snuten, va fan pappa polis ska ju se till att alla lagar följs. Åhhh va trött JAG blir på människor som har sååååånnnaaaa :rolleyes:

Känn dig "burned" som Kelso skulle sagt bruden. Fick du inget ragg idag eller vad är det med dig? :pannkyss

Eller så lär man sig från början. Svårare än så är det inte.

Så ÄR det.

:yoparty

Last edited:

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
Idag är det nog så att det faktiskt är ovanligt om någon kan stava eller kan svenska språket när dom går ut grundskolan.
Det allra läskigaste för mig är att eleverna som går i grundskolan har precis samma uppgifter som jag hade när jag gick i skolan. Samma gamla korvstoppning används som inlärningsmetod. Samma gamla "alla är lika och måste därför göra samma saker". Elever som har lätt för att lära sig blir uttråkade då dom inte får stimulans, vilket gör att dom istället struntar i skolan. Bättre utbildning av lärarna och ett nytt tänkande i skolan skulle ge alla elever chansen, även dom som lär sig fort.
Dessutom så verkar skolan numera köra nån inlärningsteknik som säger att man inte ska rätta felen när barnen är små???? Det ska komma automatiskt.
Kan vara därför alla numera säger "jag skärde bröd" och andra hemska varianter som den "dåligaste låten". Varje gång jag hör sånt kommer bilden av min gamla svenskalärare fram, hon hade fått en hjärtinfarkt om nån av hennes elever sagt så:D
Men jag har lärt mig att förbise folks stavning på forum, världen går ju inte under när någon stavar fel eller använder lite slöuttryck. Dessutom brukar felstavningar ge en hel del upphov till skratt och det ska man ta vara på:D

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Är man 22, som du påstår i din profil så borde man ha snappat upp så pass mycket kunskaper i svenska för att kunna skriva ett foruminlägg som inte lider av lunarstormkomplex.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Medvetet dålig svenska "för att det är häftigt" retar mig.
Skriver man som en idiot, så blir man betraktad som en.

Hindrar dock inte mig från att anamma fonetiska stavningar som utvecklats till egna ord, Ex: Kewlt, Ghey, Tjöp, DiReKcT!!111, Pungt.

Dessutom: Missbrukar punkter, vägrar smajlisar.........

Last edited:

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Du verkar ju iaf ha insikt om att du är sämst på att skriva/stava. Steg ett är ju att komma ur förnekelsen vilken du har gjort. Steg två är att göra något åt det. Se till att göra det om du inte kan bättre än så här.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Har man inte gått ut skolan är man i 99% av fallen korkad. ÄR man korkad så har man gjort sig förtjänt av att ta lite skit.
Är man genetiskt dum så kan man inte rå för deet men då måste du tamefan ha papper på det så du kan visa upp det för oss, då slutar vi häckla dig.
Det som är mest irriterande är alla jävlar som skyller på att de är dyslektiker när de i själva verket bara är korkade och slöa jävlar som inte orkade lära sig nåt i skolan :mad:
Glöm det förresten, mest irriterande är folk som tror de är på Lunarstorm (är man där så är man också korkad för övrigt) och skriver AZZÅ...

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Tiilii .Shit azzå va trött man blir på att läsa olika forumsinlägg här på sporthoj där folk inte har något annat att klaga på än hur folk stavar fel skrev:
Det kommer alltid finnas folk, här på sporthoj.com och "irl" som kritiserar på gott och ont. Handlar det om i mina ögon "skitsaker" så som stavning är det inget att bry sig om under förutsättning att man förstår vad som står skrivet. (undantag öhh ------------>fjortisspråk).

Brev till myndigeter och liknande tycker jag dock att man bör skriva enligt svensk standard (ja du läste rätt det finns sådana).

Har själv haft stora problem när jag var yngre med att stava korrekt, blandade ihop B och D, E och I, F och V men idag arbetar jag med journalskrivning vilket innebär att man måste skriva både bra svenska och latin samt höra vad läkarna viskar i örona :huvet

Gör Ert bästa och strunta i gnällspikarna, skriva fel gör vi alla ibland.

Har säkerligen själv gjort några så kallade "journalgrodor" dock inte så grovt som en arbetskollega som lyckades skriva buköversikt med ett "K" i början. Pinsamt javisst men också något man skrattar åt så här efteråt.

/Lena

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024