Tröttnar man på hoj?

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Märker att fler och fler säger denna mening till mig "Lägg inte ner så mycket pengar, du kanske inte ens tycker det är kul".
Är det vanligt att man köper hoj för ca 35-130k, utrustning för 10-20k, Körkort för 5-10k och sen kommer på att "det var ju inte så ballt" och säljer allt igen med världens förlust.
Eller är det bara folk som aldrig kört hoj, som inte vet hur kul det är som säger så va va :va
Lite tankar bara.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Nja det går väl upp och ner som allt annat. Har man ett verkligt intresse tycker jag iaf att det är svårt att tröttna.

Men visst, när det kostar en satans massa stålars är det väl inte så jäkla skoj, men så fort man satt sig på hojen och kört en runda känns de tankarna bortblåsta. Iaf för mig.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Vi har ju en på forumet som trodde han hade tröttnat, men nu är han tillbaka igen :)

MC och framförallt racing, ska man bara hålla på med om man inte tycker om pengar...

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Folk är helt enkelt olika,vet en kille som tog kortet köpte hoj och utrustning, sen hände det inte så mycket mer och han tappade intresset...så kan det gå..

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
FUBAR skrev:
Märker att fler och fler säger denna mening till mig "Lägg inte ner så mycket pengar, du kanske inte ens tycker det är kul".
Är det vanligt att man köper hoj för ca 35-130k, utrustning för 10-20k, Körkort för 5-10k och sen kommer på att "det var ju inte så ballt" och säljer allt igen med världens förlust.
Eller är det bara folk som aldrig kört hoj, som inte vet hur kul det är som säger så va va :va
Lite tankar bara.

En del som börjar köra hoj "fastnar", som tex jag, kört hoj -81-82 samt -87 fram tills nu, och blir säkert ett par säsonger till... :) Andra prövar på det hela, kör en eller ett par säsonger, och tröttnar, antingen gillar man det, eller inte... och en del gillar det, men gör efter några års hojåka en paus, kanske pga familj, eller för att pröva på något annat, för att sedan återvända till hojkörandet igen!

/B

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Eller så får man helt enkelt ett annat intresse så hojåkning inte är prioritet ett.
Själv har jag åkt hoj i 22 år och hojintresset har väl aldrig varit större än nu.

"FUBAR"

Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
kajlyl skrev:
MC och framförallt racing, ska man bara hålla på med om man inte tycker om pengar...
Tycker iof om pengar men jag tror till 110% att jag kommer älska hojkörning, har skaffat allt utom kk nu :)

Kan ju vara så att man kanske inte är så intresserad men polarna har hoj så man hakar på och märker sen att det inte var ens grej, men då känns det ju också konstigt att slänga ut så mycket pengar om man inte känner sig så säker.

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
kajlyl skrev:
Vi har ju en på forumet som trodde han hade tröttnat, men nu är han tillbaka igen :)

Hehe, kan det va mig ni snackar om :D

//M

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
85 - FZ 750
Den dagen jag losade båda mina körkort pga fortkörning under prövotid(5 mån kvar) insåg jag hur mkt pengar det faktiskt handlar om. Men visst, jag är kvar och har avsikt att vara det ett tag till, bara försäkringar o service håller sina priser så skall det nog ordna sig.

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Klart man kan tröttna, folk tröttnar ju på knyppling och näverslöjd :hihi
Men att man tröttnar kan ju bero på många faktorer naturligtvis.
Tex så är det inte alltid så ultraskoj att köra själv, har man inga hojpolare så tröttnar man nog lättare.
Råkar man förköpa sig så att underhåll och drift bara blir en plåga så tar man ju död på det roliga ganska omgående.
Sedan finns det nog ungefär en miljon anledningar till.
//Tobbe

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Har alltid gillat fordon med effekt/låg vikt/chassi/bra bromsar, då är sportmotorcykel mest för pengarna om man jämför med bilar.

Det enda som kan få mig att tveka är när det börja hända mindre roliga företélser på motorcykeln. Typ olyckor och dylikt.

Annars är mc-åkning högsta prioritet...

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
håller med föregående talare.. alla pengar och svett man lägger ner känns skitsura men så fort man sätter sig på hojen och den går BRA då slänger man dom tankarna nånstanns.. och endå kör jag 125a.. klart att man aldrig kommer trötna.!.. känns inte så nu i af.. finns mycket att utforska.. stunt, offroad, ja.. tillslut när man blir äldre kanske tillockmed custom.. så vem vet.. kanske dör gämte hojen.. :yoparty

"FUBAR"

Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Tycker ju t.o.m att det är kul att köra gaffeltrucken på jobbet ibland (bara när man tok-kör i vansinniga 10 km/h) :skrämd :lol Så nu längtar jag arselet av mig tills på måndag så man får ge sig ut och köra sig en sväng

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Jag tror att köper man allt nytt och på en gång så brukar den som gjort allt tröttna.

Som du säger så köper man en ny hoj för 100k sen ställ 10k och körkort m.m

Tillslut längtar man inte efter nåt? då tröttnar man.

Har varit med några gånger när dom köpt störst och bästa sakerna och slutar lika fort igen?

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Ingen...
Klart man tröttnar när skiten står i garaget och ruttnar för att den är så förbannat tjurig, och vill inte det jag vill!! :huvet

Men hade man haft en shysst hoj, shysst väder och shyssta vägar, samt några kamrater att räjsa med så går det väl inte att tröttna eller? :confused:

Men när något av samtliga faktorer inte finns så ökar chansen att man tröttnar... :7peta

Thomb

Hellre amortera än reparera o renovera!
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
SV650S for sail...
När jag drar ner visiret blir jag runt 10-år yngre. Ingen vet vem som finns där bakom! Utan MC vore jag en av Sveriges ledende Svensson. Sånt liv lever jag upp till öronen men just pga MC blir ja aningen "udda"! I will never stop riding my bike! / Thomb

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Thomb skrev:
När jag drar ner visiret blir jag runt 10-år yngre. Ingen vet vem som finns där bakom! Utan MC vore jag en av Sveriges ledende Svensson. Sånt liv lever jag upp till öronen men just pga MC blir ja aningen "udda"! I will never stop riding my bike! / Thomb

Lasse Balroghagen är den värsta normeringsdemonen som finns näst efter Anders Nazgundin. Dessa illvilliga och uppsåtliga individer gör allt för att passivisera dig (genom masshypnos, terror och skräck) till en normerad Svensson vars liv passerar förbi i ett bedövat koma med saliv hängandes ur mungipan :mattias .

Ner med visiret och våga vägra normering :tummenupp !

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...