Trajjan dog...

Trajja_

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2008
Ort
Katrineholm
Hoj
Triumph Daytona t595 -98
Triumph Daytona t595 -98. Dog när jag var ute på en tur. Engine malfunction lampan blinkade till sen dog den. När jag vrider på tändningen lyser neutral och olje lampan men inte engine malfunction vilket den ska vid start för att sen slockna...all övrig el funkar lysen o startmotor,kollat säkringar o eft uppenbara kabelbrott men är absolut inget elproffs....vad kan detta vara?
 

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...

Lättast är att ta den till Triumphhandlare. Det tar 10 minuter att koppla upp deras testdator till din MC för att checka felkoder. Borde kunna göras gratis som god service till sina kunder. Du köer ändå delar där osv...
 
Last edited:

Del Hoya

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha FZR600 -89
Hm, kanske inte helt samma som jag hade men min hoj gick att starta på friläge men så fort man la i växel så dog den. Det visade sig vara stödspärren som slutat fungera. Det var bara att kortsluta innan den brytaren och sen förhoppningsvis inte glömma stödet nere innan man drar iväg. Kan vara värt att kolla iaf.
 

RGV_250

Race-pengarna är slut...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
RGV250 -97, T595 -98
Ska den verkligen tändas när man slår på tändningen? Ska kika på min.
Vad händer nu då? Går den som vanligt?
 

Trajja_

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2008
Ort
Katrineholm
Hoj
Triumph Daytona t595 -98
Lättast är att ta den till Triumphhandlare. Det tar 10 minuter att koppla upp deras testdator till din MC för att checka felkoder. Borde kunna göras gratis som god service till sina kunder. Du köer ändå delar där osv...


Inte d lättaste i sem tider...närmaste Triumph handlare svarar inte i tel under tel tid som e 3 tim...dom andra e fullbokade el har sem stängt...

Hm, kanske inte helt samma som jag hade men min hoj gick att starta på friläge men så fort man la i växel så dog den. Det visade sig vara stödspärren som slutat fungera. Det var bara att kortsluta innan den brytaren och sen förhoppningsvis inte glömma stödet nere innan man drar iväg. Kan vara värt att kolla iaf.

Önskar d hade varit så lätt...

Ska den verkligen tändas när man slår på tändningen? Ska kika på min.
Vad händer nu då? Går den som vanligt?


Jo när den lampan tänds så surrar pumpen till o sen lyser den nån sek när man startar o slocknar sen om allt e som d ska.....e helt novis när d gäller detta men har tyvärr ingen hjälp att tillgå va d verkar så nu har ja rivit ner rubbet o börjat sprätta kabelstammar o får ta en tråd i taget o se om jag kan hitta fel...fan inte kul....
 
Last edited:

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Ort
järna
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
Inte d lättaste i sem tider...närmaste Triumph handlare svarar inte i tel under tel tid som e 3 tim...dom andra e fullbokade el har sem stängt...



Önskar d hade varit så lätt...




Jo när den lampan tänds så surrar pumpen till o sen lyser den nån sek när man startar o slocknar sen om allt e som d ska.....e helt novis när d gäller detta men har tyvärr ingen hjälp att tillgå va d verkar så nu har ja rivit ner rubbet o börjat sprätta kabelstammar o får ta en tråd i taget o se om jag kan hitta fel...fan inte kul....


Ring Joppe på triumph i linköping!!
 

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Ort
järna
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
Har du nåt direkt nr el finns han på kontoret för verkstan svarar inte....?



Joppe är en av ägarna och jag har inget direkt nr utan du får ta honom via växeln.. vet att det är svårt just nu (semester) jag va ner till dem i måndags och han sa att det va en man på verkstan nu, men en till kommer tillbax från semestern på måndag... lycka till:tummenupp
 

Trajja_

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2008
Ort
Katrineholm
Hoj
Triumph Daytona t595 -98
Joppe är en av ägarna och jag har inget direkt nr utan du får ta honom via växeln.. vet att det är svårt just nu (semester) jag va ner till dem i måndags och han sa att det va en man på verkstan nu, men en till kommer tillbax från semestern på måndag... lycka till:tummenupp

Ok,thanks.......om ja nu i ren frustration inte dragit sönder allt.....
 

jjdasilva

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
Kraschad oreggad zx-6r -04
Inte d lättaste i sem tider...närmaste Triumph handlare svarar inte i tel under tel tid som e 3 tim...dom andra e fullbokade el har sem stängt...



Önskar d hade varit så lätt...




Jo när den lampan tänds så surrar pumpen till o sen lyser den nån sek när man startar o slocknar sen om allt e som d ska.....e helt novis när d gäller detta men har tyvärr ingen hjälp att tillgå va d verkar så nu har ja rivit ner rubbet o börjat sprätta kabelstammar o får ta en tråd i taget o se om jag kan hitta fel...fan inte kul....

Jag hade exakt samma problem med min trajja. Den gav för lite spänning för att kunna slå om reläena. Så det jag fick göra är att hitta det reläet som den inte kunde slå om och förbikoppla den med en vanlig kabel. Jag med många andra har gått igenom elsystemet för att hitta källan till problemet men har inte hittat det. Men hojen funkar bra föutom att man inte får motorkontroll lampan att sluta lysa.
 

Trajja_

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2008
Ort
Katrineholm
Hoj
Triumph Daytona t595 -98
Jag hade exakt samma problem med min trajja. Den gav för lite spänning för att kunna slå om reläena. Så det jag fick göra är att hitta det reläet som den inte kunde slå om och förbikoppla den med en vanlig kabel. Jag med många andra har gått igenom elsystemet för att hitta källan till problemet men har inte hittat det. Men hojen funkar bra föutom att man inte får motorkontroll lampan att sluta lysa.

Ok d kanske kan va nåt,tack!
 

kingho

Motard is the shit!
Gick med
30 Aug 2005
Ort
N0ll13
Hoj
Nya på väg
Som sakt ar det inte lost en skulle jag ringt joppe pa trajja center i Linkoping.
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Har J.Davidssons mobil.nr om det skulle vara till någon nytta, en av ägarna på TriumphCenter i Linköping:)
 

Trajja_

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2008
Ort
Katrineholm
Hoj
Triumph Daytona t595 -98
Felsökt o verkar ev kunna va ett relä som felar....pratade me Joppe som va inne på samma sak..finns inga tider till verkstad så blir till o prova sig fram..
 

jjdasilva

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
Kraschad oreggad zx-6r -04
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top