Rätta mig om jag har fel men hittar inget ämne som berör just detta problem.
Min Dominator har sen den togs ut efter vinterförvaringen klippt av när den gått på tomgång.
Inga andra symptom, svarat bra på gas, pigg, ingen baktändning och gått jämt på tomgång 1500 varv.
Det är bara så j-la irriterande när hojen dör vid varenda rödljus i stan, varm som kall.
I dag innan en repa i regnet så provade jag med att höja tomgången till strax under 2000 varv, mest för att den aldrig klöddar i högre varvtal. Skulle jag inte gjort!
Nog tusan hjälpte det mot tjyvstoppen alltid men började helt plötsligt vandra i varvtal, det tog lång tid för den att gå ner i varv efter gassläpp och tomgången låg och pendla ojämt.
Även om jag sänkte tomgången så fortsatte problemet.
Nåt skit har hänt under körningen eller så gillade den inte tomgångsökningen...
Tyder på tjuvluft men för en månad sen tömde jag en burk startgas runt fuggen utan resultat. Då rev jag och gjorde den rent, samt inspekterade både membran och insugsgummit som såg fina ut.
Frågan är om det ändå kan vara fel trots ovangjorda tester?
Ventilerna är justerade och tändningen ställdes utan nån skillnad. Även service gjordes. (Allt detta gjorde jag för att felsöka tjuvstoppen för en månad sen).
Min Dominator har sen den togs ut efter vinterförvaringen klippt av när den gått på tomgång.
Inga andra symptom, svarat bra på gas, pigg, ingen baktändning och gått jämt på tomgång 1500 varv.
Det är bara så j-la irriterande när hojen dör vid varenda rödljus i stan, varm som kall.
I dag innan en repa i regnet så provade jag med att höja tomgången till strax under 2000 varv, mest för att den aldrig klöddar i högre varvtal. Skulle jag inte gjort!
Nog tusan hjälpte det mot tjyvstoppen alltid men började helt plötsligt vandra i varvtal, det tog lång tid för den att gå ner i varv efter gassläpp och tomgången låg och pendla ojämt.
Även om jag sänkte tomgången så fortsatte problemet.
Nåt skit har hänt under körningen eller så gillade den inte tomgångsökningen...
Tyder på tjuvluft men för en månad sen tömde jag en burk startgas runt fuggen utan resultat. Då rev jag och gjorde den rent, samt inspekterade både membran och insugsgummit som såg fina ut.
Frågan är om det ändå kan vara fel trots ovangjorda tester?
Ventilerna är justerade och tändningen ställdes utan nån skillnad. Även service gjordes. (Allt detta gjorde jag för att felsöka tjuvstoppen för en månad sen).