Transponder 2008

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
Är det någon som vet om det kommer bli någon form av gruppköp av transpondrar i år?
Eller vet var man kan köpa en i sverige?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
För att få bra pris från AMB beställer de bara en gång per år vad jag vet. Det är på gång nu igen har jag sett via SVEMO:s protokoll.

sandstream

Guest
Slut för i år har det stått sen jag började tävla !!!!
Du började efter förra omgången som var våren 2007.

Nordgren har hållt i beställningarna tidigare och har levererat hem eller till första tävlingen på Anderstorp.

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Står i Svemos protokoll från dec att någon utvald har fått till uppgift att kontrollera priser och sånt.

/Nitrous

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Bra tips Küngen, men MX-transpondern kallar dom den där AMB varianten och det som slår mig direkt är att färgen skiljer från den vanliga röda som typ alla har. Själv oroar jag mig inte för jag har en röd och fin som fungerat bra en säsong.
Men, finns det olika varianter, någon som inte är kompatibel med det mätsystem som svenska banor använder, nån som vet?
Tänker mest så ingen köper fel och förlorar pengar ur race budgeten!

/Nitrous

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det finns olika AMB transponders som klarar passage över slingan i olika höga farter så man ska veta att den funkar för RR, tror den som man ska ha heter 260. Axxexs har dock full koll på detta.
MotoGP-transpondern klarar passager i hastigheter över 340 km/h om jag minns rätt.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Man bör ha den som heter AMB TranX260 eftersom den klarar farter upp till 300km/h.
AMB MX, som de säljer på den sidan, klarar bara upp till 120km/h så det funkar inte i RR.
TranXPro klarar farter upp till 500km/h. :D

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Man bör ha den som heter AMB TranX260 eftersom den klarar farter upp till 300km/h.
AMB MX, som de säljer på den sidan, klarar bara upp till 120km/h så det funkar inte i RR.
TranXPro klarar farter upp till 500km/h. :D

Jag sysslar bara med MX-produkterna men MX-dekodern ser inte en Tranx260 om man inte lägger på en speciell mjukvara i den så sannolikt funkar inte en MX-transponder på en RR-bana överhuvudtaget.

Angående gruppköp: lyckas ni verkligen pressa priset? Inom MX är AMB stendöva för sådant. Annars kostar väl inte en Tranx260 mer än en halv hjälm och andrahandshungern är enorm. Ganska säker investering enligt mig.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag sysslar bara med MX-produkterna men MX-dekodern ser inte en Tranx260 om man inte lägger på en speciell mjukvara i den så sannolikt funkar inte en MX-transponder på en RR-bana överhuvudtaget.

Angående gruppköp: lyckas ni verkligen pressa priset? Inom MX är AMB stendöva för sådant. Annars kostar väl inte en Tranx260 mer än en halv hjälm och andrahandshungern är enorm. Ganska säker investering enligt mig.
Det är möjligt och således ännu större anledning att inte köpa MX-modellen då.

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP

Göran Aldens utrustning tar *alla* transpondrar, MX,RR, Bilar, whatever :)
då bör även kga klara det tycker jag, resterande banor vet jag inte så mkt om men Göran brukar ju ha hand om tidtagningen på diverse banor

//håkan

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale

Pratade lite med Henrik om detta förra året och han sa att AMB såg väl inte honom som någon stor kund trots att han köpte ca 200st genom gruppköpet, det var småvolymer för dom.
Det var massa trassel med leveransen och 200 st var väl för dom en mindre order :näsblod

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Pratade lite med Henrik om detta förra året och han sa att AMB såg väl inte honom som någon stor kund trots att han köpte ca 200st genom gruppköpet, det var småvolymer för dom.
Det var massa trassel med leveransen och 200 st var väl för dom en mindre order :näsblod
Oproffsigt agerat med tanke på att de tar runt 3000 kr styck för dem så det är ju inga småsummor det handlar om.

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
Bra tips Küngen, men MX-transpondern kallar dom den där AMB varianten och det som slår mig direkt är att färgen skiljer från den vanliga röda som typ alla har. Själv oroar jag mig inte för jag har en röd och fin som fungerat bra en säsong.
Men, finns det olika varianter, någon som inte är kompatibel med det mätsystem som svenska banor använder, nån som vet?
Tänker mest så ingen köper fel och förlorar pengar ur race budgeten!

/Nitrous

Jag har kontaktat dem, och dom säljer alla AMB transpondrar, priset på Tranx 260 låg på runt 3200kr.

*Svensken*

www.potatoesmc.com
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory Aprc 2011 + Aprilia sportcity 125
Jag har också snackat med dom, eventuellt kommer dom få hem till nästa vecka. Dom skulle även gå in här på sidan och kolla intresset. Vem vet kanske det blir ett gruppköp ändå!!!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln