För att få bra pris från AMB beställer de bara en gång per år vad jag vet. Det är på gång nu igen har jag sett via SVEMO:s protokoll.
Du började efter förra omgången som var våren 2007.Slut för i år har det stått sen jag började tävla !!!!
Enda jag kunde hitta var deras Motocrosstranspondrar, (klarar bara 120km/h) eller är jag bara kass på att leta?
Man bör ha den som heter AMB TranX260 eftersom den klarar farter upp till 300km/h.
AMB MX, som de säljer på den sidan, klarar bara upp till 120km/h så det funkar inte i RR.
TranXPro klarar farter upp till 500km/h.
Det är möjligt och således ännu större anledning att inte köpa MX-modellen då.Jag sysslar bara med MX-produkterna men MX-dekodern ser inte en Tranx260 om man inte lägger på en speciell mjukvara i den så sannolikt funkar inte en MX-transponder på en RR-bana överhuvudtaget.
Angående gruppköp: lyckas ni verkligen pressa priset? Inom MX är AMB stendöva för sådant. Annars kostar väl inte en Tranx260 mer än en halv hjälm och andrahandshungern är enorm. Ganska säker investering enligt mig.
Jag sysslar bara med MX-produkterna men MX-dekodern ser inte en Tranx260 om man inte lägger på en speciell mjukvara i den så sannolikt funkar inte en MX-transponder på en RR-bana överhuvudtaget.
Angående gruppköp: lyckas ni verkligen pressa priset? Inom MX är AMB stendöva för sådant. Annars kostar väl inte en Tranx260 mer än en halv hjälm och andrahandshungern är enorm. Ganska säker investering enligt mig.
Oproffsigt agerat med tanke på att de tar runt 3000 kr styck för dem så det är ju inga småsummor det handlar om.Pratade lite med Henrik om detta förra året och han sa att AMB såg väl inte honom som någon stor kund trots att han köpte ca 200st genom gruppköpet, det var småvolymer för dom.
Det var massa trassel med leveransen och 200 st var väl för dom en mindre order
Bra tips Küngen, men MX-transpondern kallar dom den där AMB varianten och det som slår mig direkt är att färgen skiljer från den vanliga röda som typ alla har. Själv oroar jag mig inte för jag har en röd och fin som fungerat bra en säsong.
Men, finns det olika varianter, någon som inte är kompatibel med det mätsystem som svenska banor använder, nån som vet?
Tänker mest så ingen köper fel och förlorar pengar ur race budgeten!
/Nitrous
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |