Trasdockan Syd

Monica

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
Kawa Z750s, MT-01 och Suzuki GSX1400
Nu är det dags igen den 30 augusti. Och nu är det dags att slå alla rekord :yoparty
Jag har beställt minst 200 hojar, så nu hoppas jag att det blir så . Sol och lagom varmt har jag också beställt :D

Jag jobbar som de flesta vet på Brottsoffer- och Kvinnojouren i sydöstra Skåne. För fjärde året i rad så kör vi en mc-kortege för att synliggöra de barn som växer upp med våld i hemmet och/eller utsätts för sexuella övergrepp.
Hjälp oss att synliggöra dem och öka kunskapen om hur dessa barnen har det genom att delta i kortegen och de aktiviteter vi har.
Vi kommer som de andra åren att bjuda på korv med bröd.
Snälla, kom, kör, engagera er. Det finns så otroligt många barn som mår fruktansvärt dåligt och ni kan nu visa att ni ställer upp för dem!
Bifogar programblad nedan. Har ni frågor så tveka inte att ringa 070-215 06 98 eller skicka mig ett pm här

Bifogat

• Trasdockan syd infoblad 2009.pdf
    65 KB · Visningar: 67

Monica

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
Radio Active

Kan tipsa om att på torsdag den 27:e kl 11.00 så kommer ni att få höra min ljuva stämma (haha) tillsammans med vår ordförande Kurt-Ingvar prata om Trasdockan. Passa på att ratta in 103.9 på radion eller via datorn så får ni reda på varför det är så viktigt att ni ställer upp på söndag :D

Väl mött :yoparty

Last edited:

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Görs ingen liknande manifestation i trakten av Gbg?

Borde vara hur lätt som helst att få folk att ställa upp och köra en tur, offra några timmar, för att om inte annat visa barnen att de syns och att andra bryr sig om än bara för ett fåtal timmar!

Mvh!
// Niklas

Monica

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
Görs ingen liknande manifestation i trakten av Gbg?

Borde vara hur lätt som helst att få folk att ställa upp och köra en tur, offra några timmar, för att om inte annat visa barnen att de syns och att andra bryr sig om än bara för ett fåtal timmar!

Mvh!
// Niklas

I Gbg har de en ljusmanifestation, men vad jag vet så har de aldrig haft någon mc-kortege. Det har man däremot i Sthlm. Där har man varit upp till 2000 mc nåt år :yoparty. Det är häftigt :D Skulle något sådant inträffa här hos oss så skulle vi behöva köpa upp all korv som finns tillgänglig i Skåne, men det hade vi fixat :banana

Vi har haft en fruktansvärd otur med vädret, så det är nog det som avgör tror jag. Men jag håller med dig, vad är ett par timmar av min tid? För trots det dåliga vädret så har vi haft folk som glidit ner från Gbg, Växjö, Halmstad, Karlskrona mm förutom från olika hörn av Skåne. Och det imponerar när det som i fjor kom 30 mm regn på 10 minuter när vi var vid Skivarp :huvet

@ TouchMan - nä vi tar inte ut någon anmälningsavgift. Vi tror starkt på människors goda vilja och engagemang och låter dig avgöra vad du själv kan/vill lägga i någon av våra insamlingsbössor.
Dessa pengar delar vi sedan med ATSUB Sthlm så de kan fortsätta arrangera läger för barnen. De pengar vi behåller går till de barn som kommer från vårt område så att de också kan få komma på detta läger.... Så varenda krona går till barnen :krama
Alla våra kostnader för arrangemanget är ansökta bidrag från Brottsofferfonden och alla som jobbar gör det helt ideellt.

Monica

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
Nytt rekord!

TACK alla ni som kom och besökte oss och körde i kortegen! Ni är fantastiska! :Bugar

Jag körde som sisteman i kortegen och vid endast ett tillfälle såg jag täten. Kortegen drog sig över ca 2 km!!! Det var helt fantastiskt och jag kan erkänna att det kom mer än en tår i ögat.

Stort tack till våra två föråkare och deras hjälpredor ;) för att ni rodda den bästa kortege vi någonsin haft, trots att vi var många fler denna gång!

Stort tack till alla er som skänkte pengar och köpte vykort så vi kan bibehålla lägret för barnen och så vi kan skicka barn från vårt område till detta läger! Ni kan inte föreställa er hur betydelsefullt detta är för barnen!

Jag såg att många tog foton och jag hoppas att ni vill ta kontakt med mig så vi kan få köpa foton av er för tyvärr så uteblev vår fotograf. Ni kan kontakta mig här eller via brottsoffer-kvinnojouren@ystad.boj.se

Var rädda om er! Vi ses på vägarna!

Monica

Ps. Ang vykorten...lilla Joy 12 år har ritat motivet och förklarade så här: "Jo, det var så att min pappa skällde och skällde å så ryckte han mig i håret, sen gjorde han det där.....MEN sen kom du och sa STOPP och blåste i visselpipan (larma, min kommentar) och sen slapp ja han" Och sen log hon med hela ansiktet :D

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping