Trasigt oljekyl...

emil9040

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
GSX750
Har fått en läcka på oljekylet... Kan man laga det eller måste jag byta? Min tanke är att det kanske skulle gå att löda eller nåt i den stilen, av någon med kompetens på det området. Går det eller är jag ute och cyklar (har ju ingen hoj :huvet )

PS Ett nytt kostar 6500!! :huvet

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
De går att laga men det är absolut inget för en "jag-kan-svetsa-alu-men-har-aldrig-provat-att-svetsa-en-oljekylare-förr".

Oljan tränger in i alla porer i aluminiumet och måste värmas bort - och det betyder att oljan i kylaren koksar (och hamnar i motorn på olämpliga ställen) om den inte är väl rengjord. Det är svårare än man kan tro. Enklast är att köpa en begagnad från någon MC-skrot. Det finns en "sticky-tråd" i meckhörnan om MC-skrotar.

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VTR 1000F Firestorm
emil9040 skrev:
2524851 Har fått en läcka på oljekylet... Kan man laga det eller måste jag byta? Min tanke är att det kanske skulle gå att löda eller nåt i den stilen, av någon med kompetens på det området. Går det eller är jag ute och cyklar (har ju ingen hoj :huvet )

PS Ett nytt kostar 6500!! :huvet

Jag har ett oljekyl från en FZR1000 -89 liggandes som du kan få för en billig penning om det hjälper dig..

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår