Trasigt tändningslås och tändspole.

achooo_prosit

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
690 smc 10
Tjena, Det finns en rs 125 på blocket, http://www.blocket.se/view/5269643.htm?caller=mo_s&l=0&c=1&city=0
Det ända felet där e att tändspolen och tändningslåset är i sönder, har kollat lite vad en ny tänspole kostar och det är ju inte direkt billigt, men hur e det med tändningslåset?? Kan man få tag på ett sånt på nån skrott eller nått?? Vet ni nån skrott som skrottar aprilia i malmö eller här omkring i skåne?

Tack för mig!!!

God_Of_Aprilia

Bakhjuls åka eller inte åka alls
Gick med
23 Aug 2004
Hoj
Suzuki RM125 98 - KTM 200 EXC 00(såld) - Aprilia AF1 Sport 90(stulen)
achooo_prosit skrev:
Tjena, Det finns en rs 125 på blocket, http://www.blocket.se/view/5269643.htm?caller=mo_s&l=0&c=1&city=0
Det ända felet där e att tändspolen och tändningslåset är i sönder, har kollat lite vad en ny tänspole kostar och det är ju inte direkt billigt, men hur e det med tändningslåset?? Kan man få tag på ett sånt på nån skrott eller nått?? Vet ni nån skrott som skrottar aprilia i malmö eller här omkring i skåne?

Tack för mig!!!

Du, det där låter otroligt skumt kan jag tala om. :S en rs -00 med ny kolv o cylinder o motor som gått 600 mil för 17000:-

vet inte vad som e vaj med den annonsen men han va väldigt angelägen om att få bort den.

anyway, mitt tändnings lås kostade 1200:- från starol racing, iof nytt men tändnings lås e inte billiga dom heller.

achooo_prosit

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
690 smc 10
God_Of_Aprilia skrev:
Du, det där låter otroligt skumt kan jag tala om. :S en rs -00 med ny kolv o cylinder o motor som gått 600 mil för 17000:-

vet inte vad som e vaj med den annonsen men han va väldigt angelägen om att få bort den.

anyway, mitt tändnings lås kostade 1200:- från starol racing, iof nytt men tändnings lås e inte billiga dom heller.

Okey, har dem nån hemida? Den e billig för att den är tysk reggad

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
achooo_prosit skrev:

Tack för mig!!!

dock lite full nu men köp inte den... det har talats om att den skulle vara stulen med tyska papper som man kan köpa:D sismo sa så:D nemen den blir bara mer å mer skum så köp inte den :tummenupp den har legat på blocket under hela våren...helt säker :pannkyss

achooo_prosit

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
690 smc 10
RS "Alex" skrev:
dock lite full nu men köp inte den... det har talats om att den skulle vara stulen med tyska papper som man kan köpa:D sismo sa så:D nemen den blir bara mer å mer skum så köp inte den :tummenupp den har legat på blocket under hela våren...helt säker :pannkyss

Ja jag tycke oxå att det verkade lite skumt, men fan den e ju så j`vla billig och det e den ända rs jag har råd med :confused:

Solid snake

Guest
Anton_Ljunghusen skrev:
Varför köpa en sketen rs när du fyller 18 om en månad? :)

Fifan vilken kommentar. :rofl

Precis, köp en mellanhoj, typ fzr, zx7, gammelgixxer.

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Tändspole borde väl inte kosta så värst mycket? Accel spole till crossar kostar ca 1500:- och då är det riktigt bra grejer.

Tändlås finns ju universal för 150:- Funkar lika bra som original fast man får meka lite med att löda sladdar och så.

Men jag håller med att det låter lite skumt. Det troligaste är ju att de har brutit upp tändlåset och gjort fel nånstans och då har tändspolen eller boxen pajat. Sen att den är lackad svart gör ju inte saken bättre. Men det kan ju vara en racekörd som de skaffat tyska papper till också.

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Jag har också funderat på den, men jag sket i den, den kan omöjligt vara helt clean, Nästan allt tyder ju på att de är nått fuffens meed den, och den som köper den kommer säkert få lägga ut multu´m med mer pengar än han hade tänkt sej när han ska regga in den, de är vad jag tror..

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Saabmosare skrev:
Jag har också funderat på den, men jag sket i den, den kan omöjligt vara helt clean, Nästan allt tyder ju på att de är nått fuffens meed den, och den som köper den kommer säkert få lägga ut multu´m med mer pengar än han hade tänkt sej när han ska regga in den, de är vad jag tror..

alla motorcyklar går inte ens att regga!

låt säga cykeln görs i italien då som aprilia... så säljs cykeln i spanien så importerar man den till tyskland om jag då åker ner för att hämta hem och rega i sverige så går inte det!

man måste ha bra ordning på papper också :tummenupp

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
RS "Alex" skrev:
alla motorcyklar går inte ens att regga!

låt säga cykeln görs i italien då som aprilia... så säljs cykeln i spanien så importerar man den till tyskland om jag då åker ner för att hämta hem och rega i sverige så går inte det!

man måste ha bra ordning på papper också :tummenupp

DE där förstod jag inte, kan man inte importera den 2 gånger eller vad är haken?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
achooo_prosit skrev:
Ska inte köpa den, verkar skit skumt, ska hämta hem en zxr 400 från tyskland som sagt man e ju snart 18 :yoparty

Tack för all hjälp

färstod inte riktigt dina tankegångar där :3freak

varför kom du på tanke att köpa en 125 för då?

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!