Tre MC tjuvar fast

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Häktade för häleri, inte åtalade.
Man kan ju hoppas att dom blir kopplade till andra stölder och därmed förhoppningsvis åtalade för brott som ger lite straff.

Ja, hoppas kan man ju, men inte ens om dom ertappas med handen i kakburken så åker dom ju dit för stöld.

Det är skillnaden mellan brottslingar och vanligt folk, brottslingar säger utan att blinka att "öööh vahettere, jag fick en femhundring av en snubbe på macken för att köra hem hans hoj" när dom ertappas med en stulen motorcykel, medans vanligt folk säger "jag trodde man fick ta två överblivna plogkäppar för att markera ut sin infart" och åker dit för stöld.

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Fast dom togs väl för "häleri", vilket straffmässigt är likställt med att provsmaka en vindruva på ICA...

Bra att dom åkte dit IAF

Det är inte korrekt. Fick min fyrhjuling stulen och fick "själv" tag på hälaren. Jag var med vid tillslaget och enligt poliserna, som tog hälaren, var straffet samma som om han begått inbrottet själv.

Hälaren åkte fast och min fyrhjuling återfunnen inom 24h! Power of Internet! :yoparty

Tyvärr dömdes ingen för själva inbrottet, men var rätt nöjd ändå.

/R

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Detta bekräftar att hojtjyvar är dumma i huvudet, sno en körskolehoj? Alla vet ju att de är nedtrimmade till typ 38kw :huvet Bra att de åkte fast!

so? de säljer ändå inte cykeln komplett, de river å säljer delar då spelar de ingen roll om de sitter strypning på hojjen..

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin