Trelleborg-Stockholm i mitten på April

lakrissmurfen

Newbie
Gick med
28 Sep 2009
Hoj
BMW S1000RR, 2011
Hej precis som det låpter funderar jag på att åka genom Sverige från Trelleborg till Stockholm runt 12-13 April. Hur brukar det se ut i Sverige runt denna årstiden? Är det för kallt för att ge sig ut på vägarna? Har för mig att jag läst någonstans att medeltempen brukar ligga runt 6-7 grader bara :va

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Det går fint! hoppas att det inte ösregnar bara(eller att denhär vintern blir rekordlång). ryggsäck med lite extra kläder om du är den frusna typen. själv kör jag mer än gärna om det är över 6+. har vart ute i skinnställ med tshirt mitt i natten när det dök till 0. DÅ var det kallt med bara tshirt och boxers under skinnstället!:p

Edit: är inte medeltempen beräknad på hela dygnet? du ska väl inte köra på natten?

lakrissmurfen

Newbie
Gick med
28 Sep 2009
Hoj
BMW S1000RR, 2011
Det går fint! hoppas att det inte ösregnar bara(eller att denhär vintern blir rekordlång). ryggsäck med lite extra kläder om du är den frusna typen. själv kör jag mer än gärna om det är över 6+. har vart ute i skinnställ med tshirt mitt i natten när det dök till 0. DÅ var det kallt med bara tshirt och boxers under skinnstället!:p

Edit: är inte medeltempen beräknad på hela dygnet? du ska väl inte köra på natten?

Låter grymt lovande!! Jag har inget problem att åka när det är lite kallt, åkt fram till den 19/12 då var det minus 2 sista dagen. KOmmer bara köra på dagen så det ska nog inte bli några problem.

Antar att tempen är över hela dagen vore annars kanske lite kallt :)

Då blir det nog en sälj resa för mig genom sverige i April, hoppas bara några företag inte har npgot imot att träffa mig trots att jag kommer i stället :banana

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping