Trevliga Poliser!

Yammaretta

to ride or not to ride...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 -05
Haha måste bara berätta!
I söndags så åkte jag på en liten fortk. bot + att farbror beslagtog min mini skyllt med motivering att dom skulle rapportera och göra en utredning om den.
Så idag på förmiddan mitt i frukosten så ringer telefonen och det var farbror blå som ringde(kan tala om att jag satte gröten i halsen) och sa att jag kunde få tillbaka min skyllt, och till min stora förvåning så körde dom den ända till dörren hem mig och dom va ruskigt trevliga och sa att det fortfarande va ajjabajja att ha den på men han erkände att det såg läkrare ut med en liten mindre skyllt men dock olagligt........så man blir ju ganska glad när man upptäcker att det finns faktiskt trevligt konstaplar oxå :tummenupp

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
Yammaretta skrev:
Haha måste bara berätta!
I söndags så åkte jag på en liten fortk. bot + att farbror beslagtog min mini skyllt med motivering att dom skulle rapportera och göra en utredning om den.
Så idag på förmiddan mitt i frukosten så ringer telefonen och det var farbror blå som ringde(kan tala om att jag satte gröten i halsen) och sa att jag kunde få tillbaka min skyllt, och till min stora förvåning så körde dom den ända till dörren hem mig och dom va ruskigt trevliga och sa att det fortfarande va ajjabajja att ha den på men han erkände att det såg läkrare ut med en liten mindre skyllt men dock olagligt........så man blir ju ganska glad när man upptäcker att det finns faktiskt trevligt konstaplar oxå :tummenupp

Så vad blev slutnotan? Fortkörningsbot á ca 1000 + "ej väl synlig reg-skylt" á 300kr? Har inte heller någon erfarenhet av direkt otrevliga poliser men anser mig heller inte ha förenlett ett sådant bemötande vid något tillfälle. Dock har jag uppfattat vissa som något inskränkta.

/Olzki

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Visst är det så...

Om de är med, så är de supersnutar :tummenupp

om de är emot så är de helt skeva i rötterna, och total anarki vore bättre än att de fanns..... :rolleyes:

:)

Lotta 15 år

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Hur fort körde du då?

Varför skulle dom göra en utredning om miniskylten öht? Det brukar väl bli ombesiktning + bot för miniskyltar. Verkar konstigt.

Klart att det finns trevliga poliser. Han som satte fast mig för min lågflygning förra året var så trevlig och korrekt att jag inte kunde bli arg på honom. :huvet
Hade det varit en otrevlig polis hade det nästan känts bättre. Då hade man i tunga stunder haft något att "skylla ifrån sig" på. :rolleyes: Nu blev det bara en tommhet. Jag gjorde ju fel.

Grattis eller nått! :tummenupp

Venomous

Jungfru
Gick med
27 Aug 2004
Hoj
eldvigg
Va! Felar du Jos? Nu blev jag besviken...

Själv blir jag immun mot farbror haffa när jag sitter på min hoj - då jag drömmer mig bort och varken ser el hör omvärlden... (eller hur beelsebub?)

Venomous

Jungfru
Gick med
27 Aug 2004
Hoj
eldvigg
JoS skrev:
Tänk för att jag gör det, och det skäms jag inte det minsta för.
Jag nekar :confused: allt, utom spriten :tungan !

PS tack för UaRR tipset, de e ju kul ! Förutom just den här tråden som påmint mig om att öppna handskfacket och logga in på banken, blä.

Yammaretta

to ride or not to ride...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 -05
.

JoS skrev:
Hur fort körde du då?

Varför skulle dom göra en utredning om miniskylten öht? Det brukar väl bli ombesiktning + bot för miniskyltar. Verkar konstigt.

Klart att det finns trevliga poliser. Han som satte fast mig för min lågflygning förra året var så trevlig och korrekt att jag inte kunde bli arg på honom. :huvet
Hade det varit en otrevlig polis hade det nästan känts bättre. Då hade man i tunga stunder haft något att "skylla ifrån sig" på. :rolleyes: Nu blev det bara en tommhet. Jag gjorde ju fel.

Grattis eller nått! :tummenupp
Jag körde 79 på 50 väg så man hade tur ändå han som stoppade mig va nog ingen trafikpolis för han va skysst han hade ingen pejl på miniskyllten utan det va en annan blåbyxa som kom och slet bort den och började mässa lite, jag menar varför komma fram och vara dryg och kaxig dom hade ju fått mig på lasern och jag erkände direkt så dom borde ju vara glada istället....men jag vet att man har sig själv och skylla och det köper jag men varför den kaxiga attityden den fattar jag inte det får ju bara oss vanliga dödliga att få en sned uppfattning om farbror blå!

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
miniskylten kommer att komma med i nästa dokumentär om klass 7 hojjarna där polisen grinar och säger att förr kunde vi se vilka det var men inte ta fast dom, nu kan vi inte ens se regplåten nå mer :lol

beelsebub

Frutti Di Carne
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Cagiva Raptor
Själv blir jag immun mot farbror haffa när jag sitter på min hoj - då jag drömmer mig bort och varken ser el hör omvärlden... (eller hur beelsebub?)

Nog såg du drömmande ut alltid....var det ljudet och dom starka vibrationerna från din stora v-twin som grusade ditt synfält och fick dina fantasier i blommning? En stor och snygg ynngling som rullade upp vid trafikljuset lyckades dock väcka dig ur ditt drömrus :hej

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...