Trevligt veckoslut...

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Det var äntligen dags att gå hem från sista skoldagen för den här veckan.. går och slänger på mig skinnstället och springer ner för att köra hem.. då träffar jag en klasspolare som står utanför vårt förråd där vi parkerar cyklar/mopeder/mc som säger att någon har vält min hoj.. haha kul säger jag o öppnar o där ligger den på den hårda asfalten :huvet

Kollar lite snabbt och ser att den har läckt olja. Rullar ut hojen i dagsljuset för att kontrollera vad som har hänt:

*Pajad högerblinkers bak
*Styret är snett

de va nog allt.. fan va surt tänkte jag.. jaja, få se om den startar då... gick inte o kicka igång så jag sprang några meter och den hoppar igång och låter skumt/högt.. vafan nudå?! märker att det kommer blårök i biten mellan själva kröken och ljuddämparen.. FAN FAN FAN!! kör lite försiktigt och testar om det går att köra hem.. jo det ska väl gå, så jag kör försiktigt hem o de gick fint o nu sitter man här och är arg som faaaaaan ännu en gång.. typiskt när man precis har fixat hojen!!! :mad:

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
GSXR 1000 -06
faan va surt :huvet hoppas du får reda på vem som gjorde det :hihi
hoppas det löser sej :tummenupp

Solid snake

Guest
Ähh, det va väl inget, min e ju KROCKAD!!

HATA BILISTER SOM INTE STANNAR VID VÄJNINGSPLIKT!!! :mad:

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Solid snake skrev:

ajajaj, inte kul alls, när hände detta?

Hojen var inlåst i ett förråd där endast elever och lärare på vår skola kan komma in. Jag vet så mycket som att det är någon från vår skola, men mer än så vet jag inte och lär inte få reda på nåt heller eftersom ingen har uppsikt över det =/

Solid snake

Guest
nomolas skrev:
aaamaaaagaad, när hände de mannen?

Jag hade varit inne på addemoto o handlat tändstift, sen på väg genom bjärred så var det en bil som inte stannade vid väjningsplikt, jag bromsade så hårt jag kunde men bilen klippte mig i sidan.

Alla kåpor är sönder, alla blinkers, backspeglar, ja precis allt e sönder. :huvet

Ambulansen o brandkåren o polisen kom dit, jag fick åka ambulans! :tungan :yoparty

Plus att jag fick ligga på nåt dom kallade "spineboard" eller nått, plastbår o ligga fatspänd o ha nackkrage (stavning?)

Sen ligga på akuten i 3½ timme, det var rätt drygt, röngen visade att allt var normalt. :)

Jag säger bara en sak HATA BILISTER!!! :mad:

Nomo: :kiss :krama

BTW: Mc:n är skrot nu, polisen sa att man knappt kunde svänga vänster. :(

Styret verkar vara helt åt helvete böjt.

EDIT: Hittade lite på sydsvenskan. http://w1.sydsvenskan.se//Article.jsp?article=10093057

Last edited:

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Solid snake skrev:
Jag hade varit inne på addemoto o handlat tändstift, sen på väg genom bjärred så var det en bil som inte stannade vid väjningsplikt, jag bromsade så hårt jag kunde men bilen klippte mig i sidan.

Alla kåpor är sönder, alla blinkers, backspeglar, ja precis allt e sönder. :huvet

Ambulansen o brandkåren o polisen kom dit, jag fick åka ambulans! :tungan :yoparty

Plus att jag fick ligga på nåt dom kallade "spineboard" eller nått, plastbår o ligga fatspänd o ha nackkrage (stavning?)

Sen ligga på akuten i 3½ timme, det var rätt drygt, röngen visade att allt var normalt. :)

Jag säger bara en sak HATA BILISTER!!! :mad:

Nomo: :kiss :krama

BTW: Mc:n är skrot nu, polisen sa att man knappt kunde svänga vänster. :(

Styret verkar vara helt åt helvete böjt.

EDIT: Hittade lite på sydsvenskan. http://w1.sydsvenskan.se//Article.jsp?article=10093057
Åhh vad jag hatar de där idioterna som inte fattar vad väjningsplikt är. Jag råkade nämligen ut för samma sak men jag slängde ner hojen i diket och där nere var det ett hål sen kan ni räkna ut själva vad som hände. Men hoppas det går bra nu så det blir hennes fel i papprena.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Hahaha, varför skrev du inte en tråd sacke? Haha, kom förbi och visa vraket ? :D
ps, ska till danmark idag, ska du ha nåt därifrån?

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
Oj tusan!!

En kille här i stan sa till mig, För att vara på den säkra sidan när det gäller bilister ska man betrakta alla som älgar :tungan

Skönt att du klarade dig fint! Lät lite kul i artikeln i sydsvenskan

"Mannen fördes till sjukhuet i Lund, men han är inte allvarligt skadad."

Är vi män nu? :)

Skulle vara intresant om du kunde få fram bilder på hur hojen ser ut.

Ojoj, helt fel tråd..
ORMEN, Fixa en ny tråd där vi kan snacka vidare om det här. När du gjort det tar jag bort inläggen om det i den här tråden. Endast för att alla skribenter ska kunna kopiera sina inlägg och slippa skriva om dom..

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
Solid snake skrev:

Jag tappade fästet i en höverkurva idag, lowsidade.... skitkul!! :mad:
Gick bara i typ 30 men ändå, tror det var löv eller nåt på vägen.

Och igår tappade jag min hjälm... Så nu är man totalt sett 3200 kr fattigare på ett dygn :huvet

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...