Tribaltatuering

minken08

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
Ingen för tillfället
Tja!

Jag har tänkt att tatuera mig i februari. Sitter febrilt o letar efter tribalmotiv.
Nån som vet nån bra sida där man kan hitta sjyssta motiv?

Tack på förhand. :yoparty

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Är det tidigt 90-tal igen?

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Allt mode kommer väl tillbaka, är det inte så. I så fall tycker jag att du skall tatuera 'mamma' på armen.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Ta nånting som matchar samlingen absolutflaskor på dartskåpet, de rostfria hyllorna, svarta pösiga lädersoffan, takfläkten, aqua limonetröjan och den sänkta 740n! :tummenupp

FreddaGädda

Guest
Hur länge har du funderat på saken? Jag har aktivt funderat motiv i två år. I början var det trajbals som var the shit men det tonade bort och försvann. Och det är jag jävligt glad över. Skulle satt en stämpel på mig som inte stämmer.

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Tribals är töntiga och intetsägande.

Vad vet du om det? Ungefär som att jag gör ett uttalande och säger:
Du ser ut som en flata

Skall du göra en tribaltatuering tycker jag du skall göra efterforskning och rita en egen efter bästa förmåga. Du borde fylla de vita hålen som blir med någonting. Då får du en otroligt personlig tribal. Har själv en som är fylld med personliga skuggor och dekorationer. F.ö fullsleeve från halsen

Dark_Messenger

Guest
Ingen tribal men mitt tips ändå.

På vänster skinka tycker jag du ska tatuera en sjöman med en skyffel vänd mot "springan".
På höger en hög med kol.

Voila! När du går på stan naken kommer dina skinkhalvor att röra sig upp och ner så att alla kommer se sjömannen som skyfflar in kol i röven på dig. Liksom drivkällan som du hämtar kraft ifrån!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Nej men seriöst, hon har rätt!

Jepp, faktiskt. Jag har sett många tribals och endast två som jag kommer ihåg som var riktigt snygga. Sen har jag två själv och det är knappast något jag är stolt över, men man tänkte inte så långt när man var 14 år och tatuering var det häftigaste man kunde ha :huvet

Gå till en studio och be dem om rådgivning och låt dem rita upp en personlig åt dig, även om du ska ha en tribal.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Suck..

Ja, tribals var mode förut. Nej. det är inte lika "inne" längre.. Eller inne alls för den delen.. Men vem fan bryr sig?

Om killen vill ha en tribal så är det väl rätt mycket upp till honom?

Jag tycker det säger mer om er som klagar än om honom. Vad jag undrar är faktiskt vad det är för jävla puckon som följer modet när man skall göra en en tatuering som skall sitta hela livet?

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
Suck..

Ja, tribals var mode förut. Nej. det är inte lika "inne" längre.. Eller inne alls för den delen.. Men vem fan bryr sig?

Jag tycker det säger mer om er som klagar än om honom. Vad jag undrar är faktiskt vad det är för jävla puckon som följer modet när man skall göra en en tatuering som skall sitta hela livet?

Precis. Man ska ju välja nåt som man tycker är snygg eftersom det ska sitta där ett tag. Själv har jag inga tatueringar men en jävla bunt med ärr. Det är också rätt så personligt. Det finns ju ingen som har likadana :)

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Dem som tycker att tribals är töntiga och mainstream är ju retarded light, så dem behöver man inte bry sig om. :arsele
Däremot blir det fel om man gör en tribal bara för att man inte vet riktigt vad man vill ha.

Många tribals tycker jag är riktigt snygga OM man lägger ner tid på att få dem exakt som man vill istället för att ta någon som dem har i pärmarna hos tatueraren.

Snake (som skrivit lite högre upp) har riktigt fräsch tribal! :tummenupp

Jag gjorde min långt efter att det "blev" mode med tribals. Tatueraren fick rita om den två gånger innan jag var nöjd. Skall dock modda min lite med skuggor tänkte jag, eventuellt väva in något djurmotiv i den också.

Kika på bmezine.com i deras user gallery så hittar du nog en del som kan ge dig inspiration.

Lycka till!

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Suck..

Hela grejen med tribaler är ju att de är moderna. De är ungefär som kläder. Andra tatueringar är inte 'moderna' på samma sätt. Och nu snackar jag om den klassiska tribalen som bara är ifylld svart. De som Snake har tycker jag tillhör de riktigt snygga - dock är de mycket mycket få bland tribalmotiven.

Min tatuerare brukar försöka övertala de som kommer in och vill ha tribaler att göra nåt annat för han vill inte ha såna i sin portfolio.
Menmen, smaken är ju som baken. Jag tycker han ska satsa på något personligt, nåt som syns att det bara är han som har. Man kan göra en tribal hur 'personlig' som helst utan att man ser skillnad på den och på den som killen i den trimmade BMW:n har.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024