trilogier, Terminator, Sagan om ringen, Matrix

Vilken är bäst?

• Antal röstningar
    0

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
gladh skrev:
Snarare tvärs om. Vad fan ska man nu vänta på i filmväg då trilogin är över? :(

gladh
Å fan, har inte du heller nåt liv?

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Goines skrev:
Terminator 1 och 2 är bra. 3:an suger getballe.
Matrix 1 var bra, tuff och banbrytande. 2:an och 3:an suger getballe.
LotR äger allihop. Kanonfilmer.

orkar inte skriva det själv... :)

Proskin

Gick med
21 Aug 2003
Hoj
R1 - Rmz450
Ganska svår fråga eftersom det är 3 mycket dåliga filmer...

Terminator 2 är ju klart bäst. 3:an sög verkligen även om tjejen är väldigt attraktiv.

Matrix 1 är bra men 2:an sög verkligen

Sagan om ringen filmerna suger alla 2 jag har sett så 3:an suger nog oxå...

Va nere på video affären och kollade igår. The Ring finns även i The ring 2 och the ring 0... Så det är oxå en trilogi... och The ring suger...

Tacka vet jag alla college filmer. American pie, Road trip, Van the man, mm mm

Fantasy suger verkligen... :gnissla

Men det finns ju folk som gillar det så det e ju bar att det finns...

//Score

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Bingo skrev:
Å fan, har inte du heller nåt liv?

Du Bingo, om du hade kommit ihåg bara något enstaka av mina inlägg så hade du fattat för längesen att jag inte har något liv, så det så *ingetegetlivsmiley*

gladh

Proskin

Gick med
21 Aug 2003
Hoj
R1 - Rmz450
Trilogier... Varför kolla på dem när det finns utmärkta FYRlogier här...

Rollers bakslangskola... Toppen filmer... Har ni inte sett dem så titta... Bätter action än T3 iaf...

//Score

MikkE

Guest
T1 och T2 var bäst, T3 godkänd..

Matrix var bra, Reloaded sisodär... revolutions har jag då inte sett

Sagan om ringen och sagan om de två tornen är fetbra, har inte sett kungen än

så det blir nog Härskarringentriologin som vinner

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
QT skulle splittat Kill Bill i 3 bitar - då hade vi haft en stensäker vinnare :D Coolare film var det länge sen jag såg. Tycker KB1 var bättre än Matrix, faktiskt. (nu kommer det väl fler tomater från Matrix-fanclubben också). Fast Matrix är ändå en väldigt bra film.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Triologin heter 'Härskarringen', första filmen i triologin heter 'Sagan om ringen'.

Skriv om pollen och skriv rätt. =)

För övrigt rockar Ringen-triologin röv med alla andra filmer som nånsin gjorts. Det bara är så, Sagan om ringen var underbar och de 2 andra var bättre, ungefär.

Dufva

Guest
Matrix 1 bra...2:an och 3:an var helt värdelösa.
Terminator 1 och 2 e grymt bra men 3:an....suck...hoppas de skickar en terminator från framtiden som förstör 3:an.
Bäst e lotr trilogin...lätt.

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
Matrix = Helvete bra!
Terminator = Helvete bra! (har inte sett "Rise of the machines") men ska!
Sagan om ringen = Har jag inte sett men ska inom kort! (Helvete bra?)

Med andra ord : Helvete :tungan

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Man kan inte tävla i musik eller film. Så ÄR det. :fakta

Har man svårt för "sagan om ringen" så kanske man bör tänka lite längre än att det "bara är fantasy". När skrevs boken?! Av vem?! I vilket samhälle?! Vad är budskapet?! Handlar böckerna VERKLIGEN om små pygmeér mer håriga fötter?!

Hade vissa svårigheter att prata efter att ha sett "konungens återkomst". Det fanns liksom inget mer att säga.... Fulländning....

/FW

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
watson skrev:
Har man svårt för "sagan om ringen" så kanske man bör tänka lite längre än att det "bara är fantasy". När skrevs boken?! Av vem?! I vilket samhälle?! Vad är budskapet?! Handlar böckerna VERKLIGEN om små pygmeér mer håriga fötter?!
Vafan, finns det en djupare mening i böckerna. Typ att de är ett inlägg i samhällsdebatten!? Det var svåra frågor men jag gissar lite. Böckerna handlar om de ädla germanska folken och deras kamp mot de onda folken från öster och svartingarna från söder. Amerika är himmelriket, orcherna är judar, Mordor är deras naturliga ghetto och Auschwitz är missförstått.

Vad vinner jag :banana

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Bingo skrev:
Vafan, finns det en djupare mening i böckerna. Typ att de är ett inlägg i samhällsdebatten!? Det var svåra frågor men jag gissar lite. Böckerna handlar om de ädla germanska folken och deras kamp mot de onda folken från öster och svartingarna från söder. Amerika är himmelriket, orcherna är judar, Mordor är deras naturliga ghetto och Auschwitz är missförstått.

Vad vinner jag :banana
Eller så går alla raser ihop för att bekämpa onskan :7peta

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
rougie skrev:
Sagen om ringen var däremot bättre än två tornen och konungens återkomst där den sist nämnda var riktigt usel, men det är som vanligt filmen vänder sig till freaksen och den 11åriga publiken och deras mammor och pappor som ska köpa alla dessa leksaker ungefär samma som med dom nya star wars filmerna.

Peter Jackson och de andra som har gjort filmerna har alltså bara gjort dem för att tjäna pengar? Vet du om att Jackson varit Tolkien-fanatiker sedan han var liten. Det samma gäller de övriga manusförfattarna, specialeffektmakarna, skådisarna och de som gjort rekvisitan. De har försökt att vara böckerna trogna så långt de bara har kunnat och de har lagt åratal och extremt mycket arbete på det. Jag LOVAR dig att de inte har gjort det för att kunna sälja actionfigurer.

Jag måste erkänna, som den gamla Tolkien-fanatiker man själv är, att Jackson har lyckats. Jag upplevde samma sak som Watson efter att ha sett Konungens återkomst. Den går inte ens beskriva i ord. Långdraget slut eller inte (det saknas ju till och med delar som tagits bort för att göra slutet kortare!), Sagan om konungens återkomst är den bästa film jag sett på länge. Kanske måste man ha läst och levt med böckerna för att tycka så, men då kan jag bara påpeka att jag tycker synd om de som inte har läst böckerna.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Macho Woman skrev:
Peter Jackson och de ............................. ..................................har läst böckerna.

Mw för detta och en rad andra inlägg så får du 5 :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty av fem möjliga.

gladh

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Macho Woman skrev:
Sagan om konungens återkomst är den bästa film jag sett på länge.

Frågan är om det någonsin kommer att produceras en så välgjord film igen?! Den som vågar kan ju försöka.... :D Det värsta är att man inte kan se den FÖRSTA GÅNGEN fler gånger.

/FW

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife