Trim till Honda xr125

Collin208

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Cagiva mito -95
Tjaa !

Jag har läst att några har skrivit att man ska trimma sin xr125 genom att köpa ny förgasare, sportluftfilter , effektsystem. Jag undrar vad ska man sätta på för förgasare ? Det sitter 22 mm orginal så det kanske skulle vara bra med 28 mm ? Vad tror ni som är lite mer erfarna än mig ? :) Ni råkar inte veta isf var man kan köpa den förgasaren ?

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Tror den dunknar med 28 faktiskt. Fan kan ingen trimma en sån där med turbo och skit?

Collin208

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Cagiva mito -95
Okej ! Joo funderade mest på 28 mm .. Joo fan det skulle inte vara så jävla tokigt med turbo och nos ! :) hehe , men vad ska jag köpa för slags förgasare som passar till min den då ?

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Collin208 skrev:
2367195 Okej ! Joo funderade mest på 28 mm .. Joo fan det skulle inte vara så jävla tokigt med turbo och nos ! :) hehe , men vad ska jag köpa för slags förgasare som passar till min den då ?

svårt att säga. men det är ju inte så svårt om fuggen mot förmodan inte skulle passa i ditt insug. att modda det lite.

har ingen koll på vad det är för sorts fugge på xren. men köp ngt liknande så lär den ju passa.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Collin208 skrev:
2367195 Okej ! Joo funderade mest på 28 mm .. Joo fan det skulle inte vara så jävla tokigt med turbo och nos ! :) hehe , men vad ska jag köpa för slags förgasare som passar till min den då ?
Köp en 24 mm moppe förgasare ala pirat mikuni för 600 pix. Passar den inte så kräng den som en mikuni för 700..

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
varför skulle 28mm dränka en 125cc motor cykel när den inte dränker en fiddy 110cc??

stick o kolla med en MC - ÅF dom kan nog hitta en 28mm förgasare + insug som passar..

Collin208

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Cagiva mito -95
Okej ! Det ska jag göra , ska in på service om inte allt för länge, så kan passa på och fråga dom om dom kanske tillochmed har någon förgasare dom kan sätta på då.. :) För er som inte visste så är det exakt likadan motor på xr125 som det är på derbi senda 125, så om ni hittar något trim till derbin kan ni väl säga till ? :)

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Collin208 skrev:
2367972 Okej ! Det ska jag göra , ska in på service om inte allt för länge, så kan passa på och fråga dom om dom kanske tillochmed har någon förgasare dom kan sätta på då.. :) För er som inte visste så är det exakt likadan motor på xr125 som det är på derbi senda 125, så om ni hittar något trim till derbin kan ni väl säga till ? :)

Du tror inte det är lättare att hitta trim till XRen eftersom det är den som Honda tog fram sin motor till?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Kronen skrev:
2367232 varför skulle 28mm dränka en 125cc motor cykel när den inte dränker en fiddy 110cc??

stick o kolla med en MC - ÅF dom kan nog hitta en 28mm förgasare + insug som passar..
Därför att fidyn har bättre flöde.

FoppaN

.
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
Xr125l
Collin208 skrev:
De måste fan finnas nån större som passar... har du som jag öppnat förgasarn o kikat i den? "insugningsgummit" har MKT större innerdiameter än vad öppningen är på förgasaren.. de kanske ska vara så, eller så har andra länder större förgasare på sina Xr. Va tror ni om de??:tungan

Collin208

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Cagiva mito -95
FoppaN skrev:
2368426 De måste fan finnas nån större som passar... har du som jag öppnat förgasarn o kikat i den? "insugningsgummit" har MKT större innerdiameter än vad öppningen är på förgasaren.. de kanske ska vara så, eller så har andra länder större förgasare på sina Xr. Va tror ni om de??:tungan

Det låter inte helt fel ! :) Hmm.. :) Får fan ta och leta efter nån förgasare nu :)

#¤XT¤#

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
en encylindrig
Collin208 skrev:
2367972 Okej ! Det ska jag göra , ska in på service om inte allt för länge, så kan passa på och fråga dom om dom kanske tillochmed har någon förgasare dom kan sätta på då.. :) För er som inte visste så är det exakt likadan motor på xr125 som det är på derbi senda 125, så om ni hittar något trim till derbin kan ni väl säga till ? :)

www.hebo.com har trim o sådant till derbi har inte tittat om det är till 125:an
men jag vet att dom har till derbi

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
Collin208 skrev:
2369275 Det låter inte helt fel ! :) Hmm.. :) Får fan ta och leta efter nån förgasare nu :)

funkar med vilken crossförgasare som helst. tex nåt liknande som sitter på cr80 etc. du behöver antagligen bara modda/köpa ny gaswire och bestycka om.
turbo går säkert att fixa, någon kan väl specialbygga för si sådär 20000kr:tuttar

FoppaN

.
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
Xr125l
Dom skall vara CDIstrypt enligt uppgift! :D M trafikskola i sundsvall skulle ta bort strypningarna på sina Xr125or o ja ska inte va sämre! ;) har mejlat men dom kan va lite seg på o svara så ja återkommer med pris etc!

FoppaN

.
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
Xr125l
FoppaN skrev:
2475883 Dom skall vara CDIstrypt enligt uppgift! :D M trafikskola i sundsvall skulle ta bort strypningarna på sina Xr125or o ja ska inte va sämre! ;) har mejlat men dom kan va lite seg på o svara så ja återkommer med pris etc!
tråkigt nog kan dom inte ta bort den utan isf måste man köpa en ny cdi.. Honda vill inte säga hur man tar bort den heller. Blir ja riktigt less nån dag så köper jag en rs så slipper ja bekymra mej :tungan

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
FoppaN skrev:
2475883 Dom skall vara CDIstrypt enligt uppgift! :D M trafikskola i sundsvall skulle ta bort strypningarna på sina Xr125or o ja ska inte va sämre! ;) har mejlat men dom kan va lite seg på o svara så ja återkommer med pris etc!
då har du hört talas om en turbo också gissar jag? :arsele

ekenz

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
ingen för tillfället
FoppaN skrev:
2492290 tråkigt nog kan dom inte ta bort den utan isf måste man köpa en ny cdi.. Honda vill inte säga hur man tar bort den heller. Blir ja riktigt less nån dag så köper jag en rs så slipper ja bekymra mej :tungan

Varför vill dom inte säga?

rallen

gubb rääser!!!!!
Gick med
31 Jul 2006
Hoj
Kommer
men om de e en fyr takt (som ja har förstått) så måste de väll va en fyr-takts förgasare:va ja jobbar på swedish motor shopp i fristad dom har en j*vla massa grejer till fyr-takt,kolla på deras hem sida:tummenupp sök på swedish bla bla bla på alta vista så finner du den nog

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept