Trim till Yamaha Beluga 80cc?

_Timpa_

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Yamaha Tzr
Hej!

MItt gamla projekt är i stort sett färdigt (iaf sålt) och jag har blivit sugen på att trimma en scooter =) Hittat en Beluga 80cc ifrån 1983 som ser intressant ut och undrar vart in i tusan man kan få tag i trim till den (om det nu finns)

Skadar inte om det är ifrån större leverantörer då jag jobbar på Mc-firma och har bra pris där =)

All hjälp uppskattas

M.V.H TIm

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Hej!

MItt gamla projekt är i stort sett färdigt (iaf sålt) och jag har blivit sugen på att trimma en scooter =) Hittat en Beluga 80cc ifrån 1983 som ser intressant ut och undrar vart in i tusan man kan få tag i trim till den (om det nu finns)

Skadar inte om det är ifrån större leverantörer då jag jobbar på Mc-firma och har bra pris där =)

All hjälp uppskattas

M.V.H TIm

Tror du borde kolla på moppenet eller vad det heter då jag tror dem har mer koll på mopeder än vad vi har.

elmlund

Materialåkare
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
Aprilia RS 125 -07
Tror du borde kolla på moppenet eller vad det heter då jag tror dem har mer koll på mopeder än vad vi har.

Det han har hittat är ju inte en moped? Eftersom det är över 50cc räknas det som motorcykel? Rätta mig om jag har fel!

Elmlund

eXter

2 Takter Är Rätta Takter
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
Yz250
Hej!

All hjälp uppskattas

M.V.H TIm

2t eller 4t????

StröMmarN

En Stolt Aprilia ägare :)
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
Aprilia Rs 125 04:a,Cagiva Wmx 250, Yamaha Beluga 85cc (15hk), 14e Minimoto
Tjenare !
Jag har oxå en gammal yamaha beluga 80cc som jag fick av min pappa som meck projekt !!
När den var orginal så gick den ca i 70km/h efter lite meck och inköp av trimmdelar så hetsa jag ändå upp den till ca 110km/h..
Det jag gjorde var:
-Att köpa ett nytt trimmavgassystem med exparationskammare (som inte orginalröret har)
-Byta från 10grams vikter till 4,5 gramsvikter för att få bättre acc
-Sätta på ett öppet luftfiler (mer för att få lite goare ljud =P)
-Byta munstycken så den får mer soppa och olja..
Efter jag hade gjort dom här grejerna så kan jag lova att det blev fart i den gammle scooter :D
Tyvärr så skar den efter ca 7 månader pga att jag satte i ett för svalt tändstift vilket resulterade att tändstiftet smälte ner i cylinder :p

Men jag har fortfarande både scootern och trimmgrejerna kvar, så ifall du vill köpa dem för en billig peng så hojta till !!

Nyheter
Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska

Ny design, ny motor och bät...

MP-Mässan lockade 55.000 besökare!

Hela 55.000 besökte finska ...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Jacob Sjöman Under...

Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras