Krigge skrev:
Jodå, jag har redan kollat där som jag skrev, det jag vill veta är inte var utan vad jag skall ha för nåt. Har googlat som en galning och det varkar inte finnas nåt annat än tyska forum om maxiscooters
180cc kit om det finns? Polini/Malossi
Trimvariator + andra rullar. (kolla runt eller prova med originalet, läs längre ner ang: malossis variatorer, vet dock inte vilken modell det är som klyddar).
Kraftigare rem än originalet. Finns oftast bara en dyrare och en billigare variant, ska du trimma så här får du nog köra på den dyrare.
Hur stor är förgasaren som sitter på nu? + Munstycke, alt insug. Kehin.
Sportfilter (Doppler eller liknande)
Alternativen till "kraftigare" vev lär nog bara finnas ett, finns fler skulle jag ändå köra på Malsossi för jag hört enbart bra om dom, (dock lite kassa trim variatorer)
En uppsättning lättare/tyngre variator rullar så du själv kan mixtra lite om du vill ha bra acc/något lägre topp eller tvärt om.
Boostbootle (insugsförstärkare) om du nu är sugen på det. (Doppler)
Avgasrör, Giannelli, Yasini eller Malossi, För mig självklart Giannelli före dom andra.
Andra reeds gör alltid nytta (Malossi där också tror jag).
"Kraftigare" koppling, (Malossi där också tror jag). Deltaclutch fast modell större?
Insugningsdämpare ska tydligen också finnas, dock inget jag nånsin sett själv.
24mm förgasare som du skriver i första inlägget låter ju riktigt litet, En del 70cc trimmade mopeder kör ju på 28mm.
Jag är som sagt ganska kass på detta så gå inte efter detta men jag skulle satsat på delar från ovanstående märke utsatt efter trimmet.
Det ända kasst jag nånsin hört från Malossis sida till scooter trim var någon trim variator som tydligen gav mindre/sämre effekt än originalet.
EDIT: Det bästa är om du kontaktar nån som har en liknande scooter, sök på forumen som vi länkade till. Har för mig att när jag surfade runt på 08scooter var där nån kille som hade en SR125 enbart till att stunta med, nog hyffsat trimmad. Jag vet inte hur det är med medlemar där men försök bli medlem om det går så kanske du hittat han med scootern så kan han nog hjälpa dig bättre.