Trimma :D

Bikemaster

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Yamha gsxR 1000-03
Tja, lillbrorsan har en 125 som han vill ha hjälp att trimma, i detta fall är de e n DT125-85. Då de på just denna modell sitter plugg i avgas original och att YPVS:en är inställd så den aldrig öppnar helt så är båda dom redan borttagna men vad kan göras mer förutom att matchporta å sånt som bara tar tid utan större effektökning? tacksam för svar

Just de...då han har haft ett för litet munstycke i så har den bränt igenom kolven så om någon har något man kan göra i motorn så har jag plockat isär den i väntan på ny kolv.

Last edited:

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Effektrör är nog det effektivaste. sen går det plana topplocket men inte allt för mycket för det leder till att motorn tar stryk av trycket sen. se till att inte luftvägen inte är blockerad någonstans också. sen har jag för mig att det finns större cylinder att köpa men den frågan får du ställa dig själv om det är värt att lägga ut på en 125a :)

Bikemaster

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Yamha gsxR 1000-03
okej jo effektrör har ja tänkt på men de e svårt att få tag i till en gammal 85:a. de finns inte någon form av stryoning i cdi boxen på den då?

funkar de verkligen att koppla bort cdi boxen, jag hade en Kymko ZX fever som cdi boxen blev stulen på och då gick den inte alls???

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457