DT_blårök skrev:
2050810 ja men hur mkt effektökning får den om den har 16.8 hk enligt service manual och dom säger man ska få en kraftig effektökning av 175cc med orginal fögge och topplock men om ja planar toppen och köper större fögge kommer den gpr rätt fort med ett jävla vrid för den gammla motorn på en dt innan ypvs asså har mer vrid änn den nya
sen så en rd cylinder i samma årsmodell har 21 hk för den har en större port vet inte vilken de e och en dt har bara 16 ju med en 175cc bore man väll få runt 25-26 hästar och ett fruktansvärt vrid.
och min varvar bara 7000 med dämpare på och med den av varvar den över 8000 så ni tror inte min dämpare e igensotad och hur gör ja för att sota av den
Gå å snyt dig.
Man plannar inte topplocket på en efekt cylinder. Det är redan gjort till max (Vist kan du mer men de håller inte) 36 mm fögge skulle va bra för toppefekten men sänka bottenvridet något grymt då de inte blir något ordentligt sug på låga varv.
Allt trimm kommer kosta runt 7-8000 ta dom pengarna sälj hojen å köp en nyare dt eller en crm dom har ungefär den effekten desutom håller dom bättre än en sönder trimmad dt. Ett annat plus e att du får tillbaka pengarna när du säljer.
Nej fan va tråkigt vuxen jag blev helt plötsligt...
Det jag mennar är klart det är roligt att trimma men det är så dumt att lägga massa pengar på nått du ska ha i 1-2 år till och sen förlora typ 70% av dom när du säljer. (om du säljer det separat) Ska du trimma den där sattsa på att köpa begagnat, dels är det billigare, dels får du igen pengarna när du säljer (om det inte är trasigt)
Börja med att ta av avgasröret och sota ur det.