trimma en gammal 82a DT

DT_blårök

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2005
Hoj
Yamaha DT 125 lc 82a 10v och en ostrypt yamaha pw80
tjena ja funderar på att trimma min gammla dt isommar men vet någon hur mkt effektökning ja får av att köpa 175cc big borekit och en 36mm förgasare eller e de bättre att ha orginal förgasare och funderar kanske på att köpa reeds också

eller ska ja köpa en 30 mm förgasare istället

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
DT_blårök skrev:
2050791 tjena ja funderar på att trimma min gammla dt isommar men vet någon hur mkt effektökning ja får av att köpa 175cc big borekit och en 36mm förgasare eller e de bättre att ha orginal förgasare och funderar kanske på att köpa reeds också

Tre saker. Ett slösa inte pengar på en hoj som aldrig blir nått.
Två ungefär 50 % till om du gör allt rätt.
Köpa avgasrör också.

DT_blårök

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2005
Hoj
ja men hur mkt effektökning får den om den har 16.8 hk enligt service manual och dom säger man ska få en kraftig effektökning av 175cc med orginal fögge och topplock men om ja planar toppen och köper större fögge kommer den gpr rätt fort med ett jävla vrid för den gammla motorn på en dt innan ypvs asså har mer vrid änn den nya

sen så en rd cylinder i samma årsmodell har 21 hk för den har en större port vet inte vilken de e och en dt har bara 16 ju med en 175cc bore man väll få runt 25-26 hästar och ett fruktansvärt vrid.

och min varvar bara 7000 med dämpare på och med den av varvar den över 8000 så ni tror inte min dämpare e igensotad och hur gör ja för att sota av den

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
DT_blårök skrev:
2050810 ja men hur mkt effektökning får den om den har 16.8 hk enligt service manual och dom säger man ska få en kraftig effektökning av 175cc med orginal fögge och topplock men om ja planar toppen och köper större fögge kommer den gpr rätt fort med ett jävla vrid för den gammla motorn på en dt innan ypvs asså har mer vrid änn den nya

sen så en rd cylinder i samma årsmodell har 21 hk för den har en större port vet inte vilken de e och en dt har bara 16 ju med en 175cc bore man väll få runt 25-26 hästar och ett fruktansvärt vrid.

och min varvar bara 7000 med dämpare på och med den av varvar den över 8000 så ni tror inte min dämpare e igensotad och hur gör ja för att sota av den

Gå å snyt dig.

Man plannar inte topplocket på en efekt cylinder. Det är redan gjort till max (Vist kan du mer men de håller inte) 36 mm fögge skulle va bra för toppefekten men sänka bottenvridet något grymt då de inte blir något ordentligt sug på låga varv.
Allt trimm kommer kosta runt 7-8000 ta dom pengarna sälj hojen å köp en nyare dt eller en crm dom har ungefär den effekten desutom håller dom bättre än en sönder trimmad dt. Ett annat plus e att du får tillbaka pengarna när du säljer.

Nej fan va tråkigt vuxen jag blev helt plötsligt...
Det jag mennar är klart det är roligt att trimma men det är så dumt att lägga massa pengar på nått du ska ha i 1-2 år till och sen förlora typ 70% av dom när du säljer. (om du säljer det separat) Ska du trimma den där sattsa på att köpa begagnat, dels är det billigare, dels får du igen pengarna när du säljer (om det inte är trasigt)

Börja med att ta av avgasröret och sota ur det.

DT_blårök

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2005
Hoj
cylindern kostar 2249:- tror ja och förgasaren kostar 1000 nåt sen så e min kolv och ringarna kassa så där e ingen komp i motorn

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
DT_blårök skrev:
2051294 cylindern kostar 2249:- tror ja och förgasaren kostar 1000 nåt sen så e min kolv och ringarna kassa så där e ingen komp i motorn

Okej va cylindern så billig blev det ju roligare. trim cyllee till min kostar 5600 och det är det inte värt.

DT_blårök

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2005
Hoj
nää den finns hos www.addemoto.se tror ja där finns skit mkt grejer till just 125or sen så ha ja börjat plocka ner min dt nu för renovering den ska bli pippi gul sen så har ja en service manual s åde blir lättare

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...