Trimma Gasgas

deLi

(=
Gick med
15 Oct 2006
Hoj
Aprilia rs-07 och en fiddy
Hej jag har en kompis som kör cross. Han har en Yamaha yz 125 07 och ska börja köra 4 takt nu efter 4 månader ^^ jag kan då komma över ett hgs system, v-force 3 reeds och en whm topp till ett säkert bra pris.

Min fråga är kommer det göra någon speciell skillnad på min gasgas med hgs systemet och whm toppen? eller kommer den gå sämre för att det är avstämt och anpassat för en yamaha yz 125 07:a ? vad tror ni.....? v-force:et kan ju inte vara speciellt anpassat för en yz 124 07:a effekt mässigt eller vad man ska säga men sedan att det inte skulle kunna passa är ju en möjlighet men det tycker jag det borde göra och det märker man:p... men har jag fel och skulle oxå reedsen kunna ge sämmre effekt för att det är anpassat för en annan hoj ?

tack för alla svar och tipZ :) :tungan :tuttar

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Kan nästan säga det KOMMER INTE passa. men what the de e dina pengar! Prova!

deLi

(=
Gick med
15 Oct 2006
Hoj
men lixom om det passar eller så det märker jag ju... min fråga var inte den med tanke på att det är min kompis kan jag ju lämna tillbaka skiten... jag undrade mer om effekten bli bättre eller sämre med tanke på att det är till en yz 125-07:a men jag tror inte att det är olika hgs krökar till dom..men jag vet inte så därför frågar jag :p
kommer effekten bli bättre eller sämre med tanke på att de är "anpassat till en yz 125- 07:a ??

deLi

(=
Gick med
15 Oct 2006
Hoj
Ja om det passar så borde det bli mer effekt om du har på orginalröret på din gg.

tror faktiskt det ska passa hgs gör en krök till gasgas 125 oxå men jag vet ju inte om det är speciellt anpassat till varje hoj.. men tror inte det gianelli 2t passar ju till en massa 125 or som t.ex husqvarna 125 och aprilia mx... så det borde inte vara omöjligt...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
3092369 tror faktiskt det ska passa hgs gör en krök till gasgas 125 oxå men jag vet ju inte om det är speciellt anpassat till varje hoj.. men tror inte det gianelli 2t passar ju till en massa 125 or som t.ex husqvarna 125 och aprilia mx... så det borde inte vara omöjligt...
Som du säger TESTA! topen skulle jag skita i men restan kan ju funka med lite flytt :D

deLi

(=
Gick med
15 Oct 2006
Hoj
Som du säger TESTA! topen skulle jag skita i men restan kan ju funka med lite flytt :D

ah det kan man göra den gör ju inte direkt någon märkbar skillnad... jaja det blir säkert jätte bra annars får jag kanske köpa en ny krök till den bara... :tungan

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
3092382 ah det kan man göra den gör ju inte direkt någon märkbar skillnad... jaja det blir säkert jätte bra annars får jag kanske köpa en ny krök till den bara... :tungan
hade två hgs kröckar till tmn va grym skilnad mellan dom (ena va smått modad för botten)

deLi

(=
Gick med
15 Oct 2006
Hoj
hade två hgs kröckar till tmn va grym skilnad mellan dom (ena va smått modad för botten)

okej så det gör stor skillnad att sätta på effektkrök ?? min kompis sa att det gjort 10-15 % på maxeffekten på hans yz... det är fan mkt..kan det stämma?:va

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
okej så det gör stor skillnad att sätta på effektkrök ?? min kompis sa att det gjort 10-15 % på maxeffekten på hans yz... det är fan mkt..kan det stämma?:va

låter väldigt osannolikt...

system ger bara typ 3-5% effektökning i de flesta fall på dessa maskiner, jag tänkte ju trimma min ganska rejält. men ajg skippade det då jag insåg att det inte var värt pengarna..

effektrör är väl helt okej o ha, för o få ljudet. men nästan ingen skillnad=)

yamaha_nisse

Juden i ditt hem
Gick med
2 Mar 2007
Hoj
Yamaha DT125X

Det gör det säkert, för det känner man om man kört med orginal systemet och sedan bytar till arrowet :skrämd

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Det gör det säkert, för det känner man om man kört med orginal systemet och sedan bytar till arrowet :skrämd

ååååååhhhhhh, du tror möjligtvis inte att det är lite skillnad på effektuttag från fabrik mellan din DT och en gasgas?

en gasgas orginalrör är redan ganska så optimerat.... man vinner inte så mkt effekt, att det egentligen är värt pengarna..

: gaaah, jag börjar tröttna, generationsväxling på 125 forumet..

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
ååååååhhhhhh, du tror möjligtvis inte att det är lite skillnad på effektuttag från fabrik mellan din DT och en gasgas?

en gasgas orginalrör är redan ganska så optimerat.... man vinner inte så mkt effekt, att det egentligen är värt pengarna..

Den sved... :(

Jag skulle inte satsa på att en YZ-krök är lika bra som en krök till din GG för din hoj...
Men du kan ju testa

yamaha_nisse

Juden i ditt hem
Gick med
2 Mar 2007
Hoj
Yamaha DT125X

Har han inte tagit bort strypningen så måste det ju göra en skillnad, men förutsatt att strypningen sitter i avgasröret..

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Har han inte tagit bort strypningen så måste det ju göra en skillnad, men förutsatt att strypningen sitter i avgasröret..

på til lexempel GG EXC och WR så handlar det inte om att "dra strypningar" det handlar om att sätta i dem när den ska besiktigas (eller inte) på en vanlig gat 125a så finns det ofta lite mer jobbiga strypningar för att den ska vara på 11KW medans en som är enduro i grunden har lätta strypningar, avgassystemen som sitter på en enduro är inte strypta

eXter

2 Takter Är Rätta Takter
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
Yz250
Men helt seriöst... Hur svårk kan det vara att annpassa kröken så att den passar???
Eller att få den att passa i cyllen ska ju inte vara något problem iaf... Sen om den slår i någonstans är ju en annan sak...

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Men helt seriöst... Hur svårk kan det vara att annpassa kröken så att den passar???
Eller att få den att passa i cyllen ska ju inte vara något problem iaf... Sen om den slår i någonstans är ju en annan sak...

och att den inte är rätt avstämd är ju lätt att fixa om det är så :tungan

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Skillnaden mellan original avgas på cross/enduo och trimsystem är att man ändrar vilket varvtal man vill ha effekt/vrid på.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy