Trimma kina 125:or baotian, Qingqi, Motogino

roka01

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2005
Ort
Härnösand
Hoj
Honda Transalp RTG 2008, Motogino 125, PW50, Minimoto x2
Hej

Jag skulle vilja starta en ny tråd så vi får igång lite snack runt hur man får en kina 125:a över 100 km/h

Folk som vet och kan skriv gärna på denna tråd.



Här kommer lite tider vi tagit med gps

2006.08.11 08.12

0-400 m: 22,7 s
0-400 m: 85,8 km/h


0-10 km/h: 0,7 s
0-20 km/h: 1,5 s
0-30 km/h: 2,6 s
0-40 km/h: 3,9 s
0-50 km/h: 6,0 s
0-60 km/h: 8,6 s
0-70 km/h: 12,2 s
0-80 km/h: 18,0 s
0-90 km/h: 28,3 s

0-100 m: 8,6 s
0-200 m: 13,8 s
0-300 m: 18,4 s
0-400 m: 22,7 s
0-500 m: 26,8 s
0-600 m: 30,8 s
0-700 m: 34,8 s

0-10 km/h: 2 m
0-20 km/h: 7 m
0-30 km/h: 16 m
0-40 km/h: 30 m
0-50 km/h: 57 m
0-60 km/h: 100 m
0-70 km/h: 167 m
0-80 km/h: 289 m
0-90 km/h: 535 m

0-100 m: 59,9 km/h
0-200 m: 73,5 km/h
0-300 m: 80,7 km/h
0-400 m: 85,8 km/h
0-500 m: 89,0 km/h
0-600 m: 91,4 km/h
0-700 m: 92,6 km/h


Peak: 93 km/h

0-1/4 mi: 22,8 s
0-1/4 mi: 85,9 km/h
 
Last edited:

DropZone

Korta sträckor lätt å smidigt
Gick med
15 May 2007
Ort
Falköping
Hoj
Qingqi QM125T-10H
Här var det tunt med tipps om trimmning. Skulle själv vilja öka topphastigheten och minska varvtalet vid 90Km/h march hastighet.
Jag får väl luska ut lite själv och skriva om det. Men är det någon som tjyvhåller på några tipps så skulle det vara tacksamt att få veta.
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Skulle jag sätta mig på en såndär skulle jag tjöra ihjäl mig direkCt.
 

cybertron

IT-Tekniker, pappa och mc-knutte
Gick med
31 Mar 2006
Ort
Slite
Hoj
Yamaha TT600S -93, TMS 200cc -07 DÖD ,TZR 125cc -87, Yamaha XS 400cc -82 (såld)
Här var det tunt med tipps om trimmning. Skulle själv vilja öka topphastigheten och minska varvtalet vid 90Km/h march hastighet.
Jag får väl luska ut lite själv och skriva om det. Men är det någon som tjyvhåller på några tipps så skulle det vara tacksamt att få veta.

till skillnad från dem andra i tråden som bara skriver för skrivandets skull så kan jag försöka hjälpa

För att minska varvtalet så måste du byta drev tror att du ska gå ner bak och upp fram för att minska varvtalet.

I övrigt finns det inte så mkt att göra när det är 4-takt och små cc. man kan öppna luftburken/öppet luftfilter , trimma in förgasaren lite (ex. flytta nålen upp eller ner byta munstycken osv. )

mellan 90-100 är väl toppfarten för 4-takt 125cc Kina, min 200cc kina som kommer idag räknar jag med att den går ca. 120-130.

tror dock inte du kommer få så mycket svar här, fråga på chinariders.net istället.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Finns mkt att göra, byta motor spränga den byta hoj.

2939976 till skillnad från dem andra i tråden som bara skriver för skrivandets skull så kan jag försöka hjälpa

För att minska varvtalet så måste du byta drev tror att du ska gå ner bak och upp fram för att minska varvtalet.

I övrigt finns det inte så mkt att göra när det är 4-takt och små cc. man kan öppna luftburken/öppet luftfilter , trimma in förgasaren lite (ex. flytta nålen upp eller ner byta munstycken osv. )

mellan 90-100 är väl toppfarten för 4-takt 125cc Kina, min 200cc kina som kommer idag räknar jag med att den går ca. 120-130.

tror dock inte du kommer få så mycket svar här, fråga på chinariders.net istället.
psst tror det är svårt att hita drev till dom där scootrarna, t.o.m variatorer och vikter är nog svårt, drevningen mellan vevaxeln och variatorn lär va ännu omöjligare att hitta.

Annars är väll typ bigbore kit och annat köpe trimm det vetigaste men inte direkt lagligt och troligen svårt att hitta.
 
Last edited:

cybertron

IT-Tekniker, pappa och mc-knutte
Gick med
31 Mar 2006
Ort
Slite
Hoj
Yamaha TT600S -93, TMS 200cc -07 DÖD ,TZR 125cc -87, Yamaha XS 400cc -82 (såld)
Finns mkt att göra, byta motor spränga den byta hoj.


psst tror det är svårt att hita drev till dom där scootrarna, t.o.m variatorer och vikter är nog svårt, drevningen mellan vevaxeln och variatorn lär va ännu omöjligare att hitta.

Annars är väll typ bigbore kit och annat köpe trimm det vetigaste men inte direkt lagligt och troligen svårt att hitta.

missade att det var en scooter....:huvet
 
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

Top