Trimma Rs 125cc -00,avgassystem,förgasare.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Hej jag har tänkt att ta hem ett avgassystem från 50cc men har hört att man lätt kan bli lurad av dom??
Känner någon till en firma som säljer jollymoto system biligt i sverige eller bra firma utomlands??
Ger ett avgassystem mycket efekt??
jag har set efekt kuror med en 34mm förgasare från bänken då en kille fick upp den till 42,6 hk genom att bara byta förgasare bara så ni vet.


Om någon känner till hur man kan få tag i en Delorto förgasare 34mm så skriv gärna till mig.
Om någon har ett avgassystem liggandes så hör av er!
alexander_hjelm@hotmail.com
Fortsätt gärna annars på denna tråd.
 

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
RS "Alex" skrev:
Hej jag har tänkt att ta hem ett avgassystem från 50cc men har hört att man lätt kan bli lurad av dom??
Känner någon till en firma som säljer jollymoto system biligt i sverige eller bra firma utomlands??
Ger ett avgassystem mycket efekt??
jag har set efekt kuror med en 34mm förgasare från bänken då en kille fick upp den till 42,6 hk genom att bara byta förgasare bara så ni vet.


Om någon känner till hur man kan få tag i en Delorto förgasare 34mm så skriv gärna till mig.
Om någon har ett avgassystem liggandes så hör av er!
alexander_hjelm@hotmail.com
Fortsätt gärna annars på denna tråd.
snälla, fem stycken trådar om samma ämne på nästan samma dag, snälla en sticky pleas...
och till dina frågor, vet ej faktiskt :tomten
 

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ingen förtillfället
RS "Alex" skrev:
Hej jag har tänkt att ta hem ett avgassystem från 50cc men har hört att man lätt kan bli lurad av dom??
Känner någon till en firma som säljer jollymoto system biligt i sverige eller bra firma utomlands??
Ger ett avgassystem mycket efekt??
jag har set efekt kuror med en 34mm förgasare från bänken då en kille fick upp den till 42,6 hk genom att bara byta förgasare bara så ni vet.


Om någon känner till hur man kan få tag i en Delorto förgasare 34mm så skriv gärna till mig.
Om någon har ett avgassystem liggandes så hör av er!
alexander_hjelm@hotmail.com
Fortsätt gärna annars på denna tråd.

42,6 hk? :va ca 35 hk har den orginal på veven ju.. en 34 mm förgasare kan knappast ge en ökning på 7,6 hk? :rolleyes:
 

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Ktm 525
Mr_Malossi skrev:
42,6 hk? :va ca 35 hk har den orginal på veven ju.. en 34 mm förgasare kan knappast ge en ökning på 7,6 hk? :rolleyes:


Helt omöjligt är det ju inte.. Är orginalen på tok för liten så.
Oftast så är orginalförgasaren lite för liten, för att få mer effekt på mellanregistret..
 

xanlar

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
98, Yamaha, YZF750sp
RS "Alex" skrev:
Hej jag har tänkt att ta hem ett avgassystem från 50cc men har hört att man lätt kan bli lurad av dom??
Känner någon till en firma som säljer jollymoto system biligt i sverige eller bra firma utomlands??
Ger ett avgassystem mycket efekt??
jag har set efekt kuror med en 34mm förgasare från bänken då en kille fick upp den till 42,6 hk genom att bara byta förgasare bara så ni vet.


Om någon känner till hur man kan få tag i en Delorto förgasare 34mm så skriv gärna till mig.
Om någon har ett avgassystem liggandes så hör av er!
alexander_hjelm@hotmail.com
Fortsätt gärna annars på denna tråd.
köp inte en 34mm till 125cc, kommer inte gå bra alls. 34mm går bara bra till större cylvolym, t.ex. 180cc.

Håller på och trimmar min nu. toppen är planad 1,25mm. wiseco crosskolv med anpassat wiseco nållager till crossens mindre kolvbult, cylindern planad 2mm ovanpå och upphöjd 2mm undertill. portar och kanaler är filade och polerade. m.m. kommer inlägg om detta när jag är klar.
 
Last edited:

Nillee

lever livet en km i taget
Gick med
4 Jul 2003
Ort
Perstorp, Skåne
Hoj
Aprilia RS 125 Silver -SKA SÄLJAS! kolla in min annons på sajten!
är oxå nyfiken på det här med nytt avgassystem... hör gärna av er på denna tråd om nåt nytt kommer upp! :tungan
 

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Ute i skogen..
Hoj
Ingen...
Nillee skrev:
är oxå nyfiken på det här med nytt avgassystem... hör gärna av er på denna tråd om nåt nytt kommer upp! :tungan

Tycker det där med effektsystem är lite av ett humbugg när vi pratar om 125or..Dom brukar bara göra så att det låter mer och varvar mer (dvs mindre motstånd) vilket gör att allt mellanregister och vad det innebär försvinner..och det är inte skonsamt för motor :)

Förövrigt sitter det ju 34mm på min hojj..så nog ska det funka alltid :tungan
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top