trimma xr`n?

Kymi

´Nte redit redi
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Xr 650R
Tjenixen alla! Skulle bara vilja undra om lite trim till Xr 650´n.Vad har ni gjort med era hojar?Några tips o förslag?Kör standard nu, HELT standard, och vill ha lite bättre fjong i hojen.( Måste ju ha lite vinter-pyssel i väntan på våren)
Mvh/Andreas.
 

SPooKY

To slow
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Ludvika
Hoj
Ktm 660-04 , Honda crf250-04 samt en gul bögpulka
Kymi skrev:
Tjenixen alla! Skulle bara vilja undra om lite trim till Xr 650´n.Vad har ni gjort med era hojar?Några tips o förslag?Kör standard nu, HELT standard, och vill ha lite bättre fjong i hojen.( Måste ju ha lite vinter-pyssel i väntan på våren)
Mvh/Andreas.


HELT standard? då finns det väl stypningar att plocka, helsystem att köpa och kanske en kam att byta ut! :D
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Kymi skrev:
Tjenixen alla! Skulle bara vilja undra om lite trim till Xr 650´n.Vad har ni gjort med era hojar?Några tips o förslag?Kör standard nu, HELT standard, och vill ha lite bättre fjong i hojen.( Måste ju ha lite vinter-pyssel i väntan på våren)
Mvh/Andreas.

kör de klassiska, avgasspoffen, bestycka förgasarn o ta upp luftburken så blir det en djäkla skillnad :yoparty
 

Kymi

´Nte redit redi
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Xr 650R
ozeo skrev:
kör de klassiska, avgasspoffen, bestycka förgasarn o ta upp luftburken så blir det en djäkla skillnad :yoparty
Låter ju najsigt, bestyckningen, är det lönt att klödda med själv eller lämna in o få det bra direkt?Priser kanske du vet nått om?
 

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
Jag har ett BigGunsystem det kan jag rekommemdera varmt!

http://www.biggunexhaust.com/product_info.php?products_id=455

Går gött och låter HÖGT!
I vinter blir det en Mikuni 42mm förgasare med accpump för det som sitter std liknar mest en uppförstorad Bingförgasare från en puchmoped!!
Motorn får inge juice när man slår på fullt. Med pumpfugge blir det svar i bitarna! Sen är jag nöjd!!
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Yoshimura helsystem finns väl till Xr 650? :) Lär inte vara helt fel.

Iaf.. Farsan hade ett Fmf slipon till sin 650 iaf.. Lät riktigt härligt. :tuttar

Doch vet jag inte om effekten.. =/ Men kan tänka mig att det gjorde litegrann iaf :D
 

Kymi

´Nte redit redi
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Xr 650R
Ja det tar sig med svaren, tack tack, bara att ösa på med mer förslag.Gärna ca priser på prylarna så man vet ungefär vad man ska pröjsa.Eller får man skriva brev till :tomten . :rock .
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Kymi skrev:
Ja det tar sig med svaren, tack tack, bara att ösa på med mer förslag.Gärna ca priser på prylarna så man vet ungefär vad man ska pröjsa.Eller får man skriva brev till :tomten . :rock .

Åk/ring till något ställe som säljer honda mc/delar och fråga dem vad de kan ta hem. För jag har inte hittat ett dugg på nätet iaf. :7peta
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Porta och plasta toppen? Iofs ger det inte så mycket, några enstaka hästar, men är det billigaste trimmet per krona räknat.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
köp den billigaste tillbehörsdämparn..de funka kalas :tummenupp
detta funkar säkert.
http://www.blocket.se/vi/4988382.htm?ca=4_s
(jag byggde ett eget för typ 3-400 spänn, inte så snyggt men billigt o öppet :tungan )
sen öppnar du burken på sidan om o sätter på nå nät..finns säkert trådar om hur man gör om du inte vet.
bestyckning...tja beror på hur kunnig du är...
jag lämna inte in min xr600 utan jag har laborerat själv med olika bestyckningar..man märker nästa på engång om den går bättre eller sämre.
du bör byta både hög o låg munstycke + ev höja nålen ett snäpp..
vad du ska ha för bestyckn vet ej jag men fråga runt med andra xr650 ägare här på forumet vad dom kör med för trimm och vad dom bestyckat med..kanske det även finns en tråd....

o som sagt..bara detta blir en grym skillnad på en stånka :yoparty
 
Last edited:

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
Jag kör en XR650 03 med Hotcams och helsystem i Titan. Inte nog med att ljud o Effekt ökar du höjer ju utseendet rejält!.

Hojen ska köras i bänk i vår för att den skall gå optimalt. Att bara byta till helsystem o inte göra ngt med förgasaren är inte speciellt bra!..
 

jra_racing

Enduro rider
Gick med
10 May 2004
Ort
E-tuna
Hoj
Husqvarnor
Så vit jag vet så är väl kamen rätt kass på de där så mär kammen och kolla vart toppic finns bestämmer vart du vill ha toppic sedan köper du ny kam eller lämnar iväg den för omslipning. Byt hela avgasröret och sätt dit en riktig förgasare så ska det nog funka. Sedan kan du ju alltid glo lite i kanalerna och kanske flödes prova för att se hur skapligt det är.

Det enda som är dyrt av det där e ju avgasröret och förgasaren
 

Kymi

´Nte redit redi
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Xr 650R
XR 650. skrev:
Montera ett K.N filter + en dämpare från http://www.blocket.se/vi/4988382.htm?ca=4_s du måste ta upp hål i sido kåpan se bild. du fåt grymt ljud + mera effekt. :tummenupp
Nu så börjar det likna nått! Tack för bilden på "hålen" till filtret.Går det att ta upp det hålet på insidan tro :va ?Så man inte ser hålen,eller det blir den placeringen för bäst resultat?Måste väl ha något sorts "skydd" för hålen så det inte trillar in katter o småfåglar när man bränner förbi?Vad funkar?Dämparen är rensad innuti, helt tom,funkar kanske eller det blir till att handla eller?
Tack för svaren/ Andreas
 

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
Kymi skrev:
Nu så börjar det likna nått! Tack för bilden på "hålen" till filtret.Går det att ta upp det hålet på insidan tro :va ?Så man inte ser hålen,eller det blir den placeringen för bäst resultat?Måste väl ha något sorts "skydd" för hålen så det inte trillar in katter o småfåglar när man bränner förbi?Vad funkar?Dämparen är rensad innuti, helt tom,funkar kanske eller det blir till att handla eller?
Tack för svaren/ Andreas

Om du har stålar gör då följande.

Helsystem
Hotcams ( eller likn )
40-42mm Fugge
Justering i bänk

Totalt:10-15lax bereonde på val av komponenter

Sedan kan man ju alltid gå vidare men detta är ju helt klart grunden till allt!

:tummenupp
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Lägger man 15k på prylar så är det väldigt dumsnålt att inte porta och plasta toppen för en tusenlapp - det som ger mest pulver i förhållande till pengarna.

MILKY skrev:
Om du har stålar gör då följande.

Helsystem
Hotcams ( eller likn )
40-42mm Fugge
Justering i bänk

Totalt:10-15lax bereonde på val av komponenter

Sedan kan man ju alltid gå vidare men detta är ju helt klart grunden till allt!

:tummenupp
 

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
helt ok
Hoj
R1 -01 banhoj
andersbrink skrev:
Lägger man 15k på prylar så är det väldigt dumsnålt att inte porta och plasta toppen för en tusenlapp - det som ger mest pulver i förhållande till pengarna.
Plasta toppen? :va hur funkar det?
Nån som har nåra munstycken som ligger å skräpar till en xr600 -98?
 

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
andersbrink skrev:
Lägger man 15k på prylar så är det väldigt dumsnålt att inte porta och plasta toppen för en tusenlapp - det som ger mest pulver i förhållande till pengarna.

Helt rätt :tummenupp

Det går såklart att hitta en massa effekt med olika ingrepp i motorn, men glöm inte att då förlorar du det som hondas XR modeller är kända för nämligen driftsäkerhet!. Då kan du ju köpa en Husa/KTM elr liknande istället o även få mindre vikt på köpet!.
 

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
MILKY skrev:
Helt rätt :tummenupp

Det går såklart att hitta en massa effekt med olika ingrepp i motorn, men glöm inte att då förlorar du det som hondas XR modeller är kända för nämligen driftsäkerhet!. Då kan du ju köpa en Husa/KTM elr liknande istället o även få mindre vikt på köpet!.



Höddu pluto..


effekt vill vi ju ha..

sen om man retar fram den genom att porta toppen lr byta kam.. det påverkar inget på slitaget!! Byte av kam är väl så mkt ingrepp som att fila locket! Att gå upp i grundkomp däremot är lite elakare mot lager etc.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top