Trimning på DTn ?

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
ingen hoj just nu, DTn såld
Nån som har nåt bra förslag va man kan göra på en DT 125a för att få lite drag ? :tungan
Vilka små pluggar man kan ta bort, eller diverse avgassystem och dylikt man kan köpa till?

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
gringoo skrev:
Nån som har nåt bra förslag va man kan göra på en DT 125a för att få lite drag ? :tungan
Vilka små pluggar man kan ta bort, eller diverse avgassystem och dylikt man kan köpa till?

I kröken sitter väl det någon, annars kan du ju köpa ett mysigt Giannelli.

yOOn

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Ingen
Trim? finns en hel del att gör :)
JAg har gjort en hel del. Byt avgassystem, topplock, fögasare och munstycken. just nu använder jag bara en gianelli krök och en kolfiber ljuddämpare, givet viss så har jag plockat bort alla plugarna. Det blir en stor skillnad tycker jag. om man kör orginal 9 kw blir det en mycket stor skillnad, även om man bara har plockat pluggarna och den blir på 26hk så blir den en ganska stor skillnad tycker jag när man byter avgas. och nästa stepp är topp, förgasare och cylinder. har ej byt cylinder så då vet jag inte hur den går. men antar att det går mycket bättre. DEt sitter väll också en tjockare topplocks packning när den orginal om jag inte har fel??

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
ja kör med helsystem från gianelli med aluminiumdämpare, bytad munstycken(uppborrat orginal :D ) och kn-filter.... underbart ljud och bra tryck! ja kör med orginal drevning, går bra på bakhjulet :D. lagom att växla till 6:an i 115 - 120 :D

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...