Har precis köpt hoj så jag har dålig koll,vad är en dremel? Läppen går ju säkert att ta bort men var ska man fästa blinkersen sen ?streetfighter1 skrev:Använd en dremel, fast det går inte att återställa till original i sådana fall.
Läppen går ju säkert att ta bort ,men var ska man fästa blinkersen i ?xyx skrev:Har funderat på samma sak.
Tittade lite på det i garaget igår, det tycktes då som om regskyltshållaren sitter med ett par skruvar och är separat från undertrayen. Det kanske inte stämmer?
Det är iaf så på -05an, där skriver de det explicit i Torque
Sp3 skrev:efter lite modifikation.
Dom råden jag fick var att köpa 02, det är stålomspunna bromsslangar,120 hk istället för 110 hk en mera bushoj än tidigare enligt dom jag pratade med,och enligt min mening ett snyggare bak parti...Tony Tiger skrev:Hej!
Jag tar mig friheten att smyga in en fråga hoppas det är ok "Rasorblade".
Jag står i valet och kvalet att köpa en "Triumph Speed Triple" och vore tacksam för lite råd på vägen.
- Vilken årsmodell ska man köpa, några stora förändringar (ej äldre än -01) ?
- Vad bör man leta efter för ev. fel m.m.
- osv.
Tacksam för svar......
(Om någon vill sälja till bra pris eller är sugen på en KTM 625 SXC -03 E/SM så skicka ett mess).
//mvh. Tony
Fästet har du alltså gjort själv? och sen tagit bort hela tailen?Sp3 skrev:efter lite modifikation.
maffioso skrev:Dom råden jag fick var att köpa 02, det är stålomspunna bromsslangar,120 hk istället för 110 hk en mera bushoj än tidigare enligt dom jag pratade med,och enligt min mening ett snyggare bak parti...
maffioso skrev:Fästet har du alltså gjort själv? och sen tagit bort hela tailen?
ja fan det ser riktigt bra ut..tråkigt att man inte kan återställa till orginal om man nu skulle sälja bågen nån gång. Vet du om det finns färdiga undertails att köpa??Sp3 skrev:Jag sågade bort läppen med ett bågfilsblad och lade igen hålet med en bit 1mm rostfri plåt.Skylt- och blinkersfästet är också tillbockat i rostfritt. Inga större problem för den som inte har tummen ultracentrerad i näven. Kedjeskyddet var betydligt krångligare!
Tony Tiger skrev:Hej!
Jag tar mig friheten att smyga in en fråga hoppas det är ok "Rasorblade".
Jag står i valet och kvalet att köpa en "Triumph Speed Triple" och vore tacksam för lite råd på vägen.
- Vilken årsmodell ska man köpa, några stora förändringar (ej äldre än -01) ?
- Vad bör man leta efter för ev. fel m.m.
- osv.
Tacksam för svar......
//mvh. Tony
Blip skrev:Helt seriöst så bör du överväga -05:an det är ganska stor skillnad från -02 och fram till -04. Bättre chassi, bättre motor och bättre insprutning. Tidigare årsmodeller var lättsvängda men nu är den riktigt nice. Prova om du får chansen. Lyfter framhjulet lättare nu med
maffioso skrev:Har precis köpt hoj så jag har dålig koll,vad är en dremel? Läppen går ju säkert att ta bort men var ska man fästa blinkersen sen ?
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |