Triumph T595 dör vid gaspådrag över 6000rpm

CRJS

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2008
Ort
Varberg
Hoj
Triumph 595 -97
Som rubriken säger så dör den så fort man försöker varava den över 6000 rpm. Den börjar misstända först och gör lite hackanden sen dör den om man håller in gasen.

Så fort man släpper gasen så går han riktigt samt så går den som den skall upp till 6000 rpm. Även när man gör korta gaspådrag så svarar den.. Är likadant när man står still som när man kör den...

Till saken hör den att jag har haft nere hela motorn och bytat växellåda så allt har ju vairt loss..

Har inte en aning om var jag skall börja söka efter felet efter som han går som han skall annars dock är den lite mer svårstartad tycker jag...


Spontana tankar är:

-Stiften.

-Tändlägesgivaren .För är inte hundra på om jag mätte in rätt avstånd på den när jag monterade den men tycker inte den borde gå som den gör då..

-Tändspole/Tändspolar.

-Insprutningsfel..

Alla tankar tages i mottages mycket tacksamt...
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Kollat luftfiltret?

Jag hade samma symtom. (Fast jag hade inte haft isär den då utan det kom smygande)
K/N ska aldrig behöva bytas säger reklamen. Även fast jag gjort rent dem enligt alla regler och det inte kändes som något motstånd när jag blåste igenom så var det felet.

Nya filter och hon gick som en raket.
Annars, gör en sak i taget och kolla om det är någon skillnad...

Lycka till
 

PEPPE

8:40
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Stuttgart/Hässelby
Hoj
Daytona 955i x2
Som rubriken säger så dör den så fort man försöker varava den över 6000 rpm. Den börjar misstända först och gör lite hackanden sen dör den om man håller in gasen.

Så fort man släpper gasen så går han riktigt samt så går den som den skall upp till 6000 rpm. Även när man gör korta gaspådrag så svarar den.. Är likadant när man står still som när man kör den...

Till saken hör den att jag har haft nere hela motorn och bytat växellåda så allt har ju vairt loss..

Har inte en aning om var jag skall börja söka efter felet efter som han går som han skall annars dock är den lite mer svårstartad tycker jag...


Spontana tankar är:

-Stiften.

-Tändlägesgivaren .För är inte hundra på om jag mätte in rätt avstånd på den när jag monterade den men tycker inte den borde gå som den gör då..

-Tändspole/Tändspolar.

-Insprutningsfel..

Alla tankar tages i mottages mycket tacksamt...


Tändlägesgivaren skulle jag kolla.
Givaren i luftboxen inkopplad?
Har du haft isär motorn öppnar sig fler skojiga möjligheter. Är kamaxlarna
rätt timade?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top