Lossa bara slangarna. Det ska sitta på snabbkopplingar med backventiler. Plattan behöver du bara lossa om du ska ta ut bränslepumpen.Picco skrev:Någon som vet hur jag ska gå tillväga med att skruva av tanken.. ska man lossa slangarna.. eller ska man skruva loss hela "plattan"?
Mycket tacksam för alla relaterade svar
Pyton skrev:Nu vet jag inte om det är samma konstruktion som på min TT600, men där sitter det någon form av snabbkopplingar på slangarna (med backventiler) vid tanken som man kopplar loss.
Lite pilligt men det går.
xyx skrev:Och dessa bränslekopplingar, såvida ni inte fått dom ersatta av kopplingar i metall, ska ni vara JÄVLIGT försiktiga med. De är gjorda av färgad kexchoklad.
De ska ha bytts på garantin - detta var dock inte gjort på min Speed Triple och när jag skulle sätta tillbaks en av kopplingarna föll den isär i småbitar.
Fick dock nya i metall samma dag efter jag knata ner hos lokala Triumphhandlaren.
blacktriple skrev:Jag fick ett brev från generalagenten angående det problemet. Garantiärende som byttes på lokala triumphverkstaden.
Fick du inget sånt brev?
xyx skrev:Nix. Köpte min hoj efter återkallelsen, men återförsäljaren hade uppenbarligen inte brytt sig om att byta medans hojen stod hos honom. Inte heller bytte de vid första servicen.
Detta var Triumph Center i Lund.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |