Triumph t595

Picco

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Ystad
Hoj
zx10r -05 (lime)
Någon som vet hur jag ska gå tillväga med att skruva av tanken.. ska man lossa slangarna.. eller ska man skruva loss hela "plattan"?

Mycket tacksam för alla relaterade svar :3freak
 

Pyton

British Steel
Gick med
23 Jun 2004
Ort
Människobyn
Hoj
Yamaha SR500, Triumph TT600, R6
Nu vet jag inte om det är samma konstruktion som på min TT600, men där sitter det någon form av snabbkopplingar på slangarna (med backventiler) vid tanken som man kopplar loss.
Lite pilligt men det går.
 

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
Picco skrev:
Någon som vet hur jag ska gå tillväga med att skruva av tanken.. ska man lossa slangarna.. eller ska man skruva loss hela "plattan"?

Mycket tacksam för alla relaterade svar :3freak
Lossa bara slangarna. Det ska sitta på snabbkopplingar med backventiler. Plattan behöver du bara lossa om du ska ta ut bränslepumpen.

Var noga med att trycka fast båda slangarna ordentligt när du sätter tillbaka dem.
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Pyton skrev:
Nu vet jag inte om det är samma konstruktion som på min TT600, men där sitter det någon form av snabbkopplingar på slangarna (med backventiler) vid tanken som man kopplar loss.
Lite pilligt men det går.

Och dessa bränslekopplingar, såvida ni inte fått dom ersatta av kopplingar i metall, ska ni vara JÄVLIGT försiktiga med. De är gjorda av färgad kexchoklad.

De ska ha bytts på garantin - detta var dock inte gjort på min Speed Triple och när jag skulle sätta tillbaks en av kopplingarna föll den isär i småbitar.
Fick dock nya i metall samma dag efter jag knata ner hos lokala Triumphhandlaren.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
xyx skrev:
Och dessa bränslekopplingar, såvida ni inte fått dom ersatta av kopplingar i metall, ska ni vara JÄVLIGT försiktiga med. De är gjorda av färgad kexchoklad.

De ska ha bytts på garantin - detta var dock inte gjort på min Speed Triple och när jag skulle sätta tillbaks en av kopplingarna föll den isär i småbitar.
Fick dock nya i metall samma dag efter jag knata ner hos lokala Triumphhandlaren.

Jag fick ett brev från generalagenten angående det problemet. Garantiärende som byttes på lokala triumphverkstaden.

Fick du inget sånt brev?
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
blacktriple skrev:
Jag fick ett brev från generalagenten angående det problemet. Garantiärende som byttes på lokala triumphverkstaden.

Fick du inget sånt brev?


Nix. Köpte min hoj efter återkallelsen, men återförsäljaren hade uppenbarligen inte brytt sig om att byta medans hojen stod hos honom. Inte heller bytte de vid första servicen.

Detta var Triumph Center i Lund.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
xyx skrev:
Nix. Köpte min hoj efter återkallelsen, men återförsäljaren hade uppenbarligen inte brytt sig om att byta medans hojen stod hos honom. Inte heller bytte de vid första servicen.

Detta var Triumph Center i Lund.

Hm, trodde att de var ganska bra där i Lund.

Köpte min och har servat den på Gerts i Ängelholm. Nu har de förvisso slutat att sälja Triumph där men har kvar all verkstadsservice. :tummenupp
 

turbobiker44

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Ort
Skåne
Hoj
2-taktere
Triumph center??

Hej allihopa.
Triumph center och Ulf,,ja, vad skall man säja??
Nja,,det var mycket bättre förr i tiden då Rolf Persson hade det ute i Gårdstånga,,men då var ju jag också mekanikern där!!
Då var där lite ordning på torpet,,numera verkar de "klåpa" sig fram så gott det går,,
Fick höra att de "limmat" ihop ett oljeläckage på en Rocket 3:a, skulle egentligen ha bytt motorblocket på garantin,,men men det "tjäner" verkstan dåligt på,,då Triumph (och alla andra importörer) inte betalar full timpris, och det är klart, att byta ett motorblock på en motor som man, förmodligen, INTE ("för det koster pengar och inget jobb i verkstan") varit på kurs om, det är ju inte roligt. Det är inte säkert de har värkstadshandböcker på den,,de brukade komme ett tag efter modellen fanns i Sverige, iaf på min tid (00-03).
Så då är det ju inte så lätt att dra alla bultar med rätt moment, t.ex.
Mogens Frost
 
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

Top