Triumph Thruxton-tråden

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Hoj
2003 HD softtail de luxe 2005 HD heritage, 2014 bmw s1000r, 2015 triumph thruxton, 2016 triumph tiger 800 xcx.
För mig har det varit så några gånger att betalningsombuden haft problem, inte squaredeals då utan andra sajter. När man hört av sig har de sett problemen och kunnat erbjuda annan lösning. Ofta PayPal så det är min vän i betalningsjungeln på nätet.

godmorgon,godmorgon :) , nu var dom snabba på och svara på mitt mejl :) jo det är så skriver dom att en del svenska kunder har problem med och betala genom betalningsombuden och en del har inga problem alls. rekar paypal (som jag slutat använda givetvis) lr ringa till dom och ta det på telefon (usch för min dåliga skolengelska) eh det löser sig på nå vis :) , ha en bra fredag på er, här ska gumman och jag åka på lite utflykt idag så det ska vi ha iaf :)

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Nä, hej hopp pojkar och flickor nu är det fredagskväll

och då också tävling. Fina priser att vinna. Som vanligt är det möjliga förstapriset hela min gula Thruxton fast det kan också uppgå till bara en enda skruv till drevkåpan. Jag är enväldig och jag bestämmer vem som vinner och vad som utgår i pris.

Jag har hittat en del idag som jag tycker är kraftigt överprisad. Det är en M16 fjäderbricka i Titan. Den säljs idag för reapriset ca 80 kr av Probolt. Inget original till någon hoj utan en vanlig M16 fjäderbricka. En stycken kostar 80 spänn. Hittar ni något mer överprisat har ni möjlighet att vinna fina priser. Som vanligt hela min Traja men det är jag som enväldigt styr över priserna. Ingen vinnare tidigare har dock blivit besviken!

M v h
BJN

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Åh
å, det var ingen som var vaken. Nä då får jag väl behålla mina grejer då.

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Hoj
2003 HD softtail de luxe 2005 HD heritage, 2014 bmw s1000r, 2015 triumph thruxton, 2016 triumph tiger 800 xcx.
hej på er thruxtonare denna lördags em :) , kanske totalt ointressant för er men kanske någon tycker det är lite rolig läsning ändå. jag gillar och bygga om och sätta en personlig prägel på min hojar. min 3 senaste varav jag har 2 kvar har det varet svårt och göra något personligt med skogshojen kan du i princip bara göra mer användarvänlig och racer,n (bmw s1000r) är det bara det som alla andra gör som går att göra. men hd och triumph där finns det utrymme för egna ideer :) med facit i hand kanske man skulle köpt sig en bonneville t100 black och byggt på, men jag blev helt nerkärad i thruxton på mc-mässan och den har saker som inte bonnevillen har och vise versa. jag kommer i mitt första utseende och försöka få den och se så gammal ut som det bara går. kommer behålla bakskärm men byta bakljus, väldigt diskreta blinkers, plocka bort kåpa och flytta regulator,kommer ett oldstyle lyktgaller på framlyktan. bortplockade bakre fotpinnar, framdrevskåpa bort,byte speglar, lite bling i form av lite andra kåpor,chokeknapp,bromsvätskebehållare cap, låsbart tanklock. har lite funderingar på evo-tech,s kombinerade olje-motorskydds galler-plåt. på motor sidan blir det inte mer avancerat än openair filter,snorkel bort,shoortys, och någon passande mappning. sen har jag funderingar på och plocka framskärm och då kanske evo-tech grejorna är ett måste. det var i stort min vison av hur min första upplaga av min thruxton kommer att se ut :) ha en trevlig lördagskväll nu på er därute :)

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Asså, det är farligt att lyssna på mc-klipp på YouTube när man jobbar: Jag blir något så sjuihelsike körsugen och sen så har jag dessutom blivit sugen på en Street Triple 675 R, bara för ljudets skull. En Thruxton med öppna pipor är svårslaget -- det ger åtminstone mig gåshud -- men bara ljudet från en triple får ju hornen att börja klia. :rock Nåja, det kommer förhoppningsvis en dag i framtiden när jag kan ha mer än hoj och då står för närvarande en Striple på önskelistan :fakta (till tomten: läs det här). En Thruxton är åtminstone snyggare. :kär

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Asså, det är farligt att lyssna på mc-klipp på YouTube när man jobbar: Jag blir något så sjuihelsike körsugen och sen så har jag dessutom blivit sugen på en Street Triple 675 R, bara för ljudets skull. En Thruxton med öppna pipor är svårslaget -- det ger åtminstone mig gåshud -- men bara ljudet från en triple får ju hornen att börja klia. :rock Nåja, det kommer förhoppningsvis en dag i framtiden när jag kan ha mer än hoj och då står för närvarande en Striple på önskelistan :fakta (till tomten: läs det här). En Thruxton är åtminstone snyggare. :kär

Dessutom är stripeln underbar att köra..PROVA!!!!!

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Tja jag vet inte jag, provkörde en Striple på road showen för några år sen, spann ju bara lös när jag skulle uuiila...!
Funkar alltså inte alls på regnig asfalt, Triumph - gör om gör rätt!

iFKH

Medlem
Gick med
7 Feb 2015
Hoj
Triumph Thruxton
Jag börjar med att ursäkta om jag kommer med gamla nyheter, men för oss som siktar på att köra Vättern runt i juli kan det vara bra att veta att det körs en Vättern runt för alla (inkl Thruxton) den 4 juli. (Puh, vilken lång mening.)

Kan ju va kul att bevara sin särart. Obs!! Menat utan snobbism!!

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Hoppsan! Googlade och hittade också det eventet. https://www.facebook.com/VatternRuntMc/photos_stream

Av bildmaterialet att döma så känns det lite mer som långgafflar; "tälta & old school party med band + tattoo artists" som de själva skriver. Inte så mycket caféracer-stuk. De verkar ju vara i Askersund och kröka (på kvällen) när vi är i Jönköping - och sippar lite på en fin-ale och dricker konjak... ;)
Liten risk att vi råkar ta samma vägar så att vi får trängas, skulle jag tro. Men det är bra att veta, ifall det blir den helgen som blir vår "vinnare". Vaket av dig! :)

PS. Välkommen i tråden! Första inlägget, såg jag!

Last edited:

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Dessutom är stripeln underbar att köra..PROVA!!!!!
Håller med! Har testat några mil i samband med service (lånehoj från Johans Mc). Smidig och lättkörd som en moppe och går riktigt bra. Fint register trots "bara" 675 cc. Drar mjukare och jämnare från mellanvarv än min 955:a, och har dessutom en fin peak. Gott ljud! (Inte lika grymt som min 955:a med slip-on ;) men låter ändå bra...)

Last edited:

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Hoj
får väl passa på och hälsa välkommen till IFKH jag med :) , är själv ny här i thruxtontråden :)

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Apropå Vätternrundan... så ser det ut så här per idag:

Skärmklipp datum per 24 feb.PNG

Någon gång - ganska snart - får vi dra ett streck i pollen och boka en av helgerna. Så att övriga helger frigörs till annat kul. (Kanske en hojtur till Norge? :))

Saknar fortfarande ett antal "stamgäster" från tidigare år som antingen inte hunnit tänka så här långt fram ännu, eller som inte törs boka in sig så här tidigt (andra semesterplaner, familj, och annat som också vill ha uppmärksamhet...).

Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hoppsan! Googlade och hittade också det eventet. https://www.facebook.com/VatternRuntMc/photos_stream

Av bildmaterialet att döma så känns det lite mer som långgafflar; "tälta & old school party med band + tattoo artists" som de själva skriver. Inte så mycket caféracer-stuk. De verkar ju vara i Askersund och kröka (på kvällen) när vi är i Jönköping - och sippar lite på en fin-ale och dricker konjak... ;)
Liten risk att vi råkar ta samma vägar så att vi får trängas, skulle jag tro. Men det är bra att veta, ifall det blir den helgen som blir vår "vinnare". Vaket av dig! :)

PS. Välkommen i tråden! Första inlägget, såg jag!

Inget fel på långgafflar och fyllekalas!
Fast för en del här kanske det var roligare för 30 år sen.. själv har jag precis börjat lida av bakrus dagen efter. Och skäggväxt.
Finns fortfarande tid att köpa stelhäck och transportera oerhörda mängder fulöl och tvivelaktiga substanser land och rike runt på lösa tillställningar alltså!

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hoj
Saknar fortfarande ett antal "stamgäster" från tidigare år som antingen inte hunnit tänka så här långt fram ännu, eller som inte törs boka in sig så här tidigt (andra semesterplaner, familj, och annat som också vill ha uppmärksamhet...).

Jag saknar också data för att kunna planera så långt fram, så jag gjorde det rimliga antagandet att jag kan avvara en helg i juli oberoende av om jag har semester eller ej (och sedan förvarnade jag sambon om det hela). :p

Guldläget skulle vara att det sammanfaller med min semester (när nu den blir) och inte krockar med något annat, för i sådana fall så har jag större planer: :D Ner till Könjöpingstrakten redan på fredagen via de roliga vägarna som jag hittade förra sommaren (det tar "lagom" många sadeltimmar). Leker med er under helgen och sedan så hakar jag på västkustkrabborna, istället för dalmasarna, för att ta mig hem till Falkenberg och tillbringa lite tid där. Nu har lillebrorsan dessutom skrivit in sig på körskolan för A-kort, så vem vet, kanske kan vi göra Halland med omnejd osäkert några dagar. Sedan så tar jag mig hem via Värmland för att störa en kompis som är pappaledig och därefter blir det nog raka spåret hem till Fjollträsk. Det vore en perfekt semester. :banana (Sedan så skall det "bara" klaffa med väder, sambons semester samt föräldrarnas tänkta husbilsstopp i Stockholm för att hälsa på, men det är ju detaljer. ;))

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hoj
Inget fel på långgafflar och fyllekalas!
Fast för en del här kanske det var roligare för 30 år sen.. själv har jag precis börjat lida av bakrus dagen efter. Och skäggväxt.

Jag var bara ett par månader då, så jag inte uttala mig om det. ;) Bakrusen har dock börjar bli riktigt jobbiga, och jag kunde ha problem med de förr också; jag vet dock inte om det beror på min höga ålder eller att träningen av levern avtog ordentligt när studietiden tog slut. :p

Långgafflar har däremot aldrig tilltalat mig. ;P

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hoj
Ventil på däckslang?

Jag sitter och tittar på dackonline.se; skall beställa däck och slang där (det lutar åt Dunlop Sportmax Roadsmart II som bland annat TMax kör på). Om jag då tittar på slang för till exempel framdäcket som då blir dimension 110/80-18" så får jag tre alternativ; det skiljer några få kronor emellan dem samt ventilsort:
* Standardventil gerade
* 34 G centrerad metallventil
Vänligen upplys mig om vad som skall väljas; det här är ny mark för mig!

Edit: Jag antar att man köper slang efter däck och inte efter fälg (även i det här fallet när däcken är lite för breda för fälgen), men det kanske är fel?

Last edited:

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Jag sitter och tittar på dackonline.se; skall beställa däck och slang där (det lutar åt Dunlop Sportmax Roadsmart II som bland annat TMax kör på). Om jag då tittar på slang för till exempel framdäcket som då blir dimension 110/80-18" så får jag tre alternativ; det skiljer några få kronor emellan dem samt ventilsort:
* Standardventil gerade
* 34 G centrerad metallventil
Vänligen upplys mig om vad som skall väljas; det här är ny mark för mig!

Edit: Jag antar att man köper slang efter däck och inte efter fälg (även i det här fallet när däcken är lite för breda för fälgen), men det kanske är fel?

När jag bytte till 110/80 fram och 150/70 bak använde jag samma slang som till originaldäcken. Ingen mening att byta till annan dimension på slangen enligt "min mekaniker". Ventilen är av rak modell!

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
När jag bytte till 110/80 fram och 150/70 bak använde jag samma slang som till originaldäcken. Ingen mening att byta till annan dimension på slangen enligt "min mekaniker". Ventilen är av rak modell!

Din mekaniker har helt säkert rätt. Blås upp en cykel/moped/MC-slang i det fria och kolla formen. Int fan är den gjord efter någon speciell form vare sig på däck eller fälg. Det går med det mesta. Se däremot upp med slitaget på slangen om du kör med radialdäck. Original bakdäck är radial vilket de flesta nya däck är. De passar inte riktigt ihop med slang och jag hade rätt mycket slitmärken på min slang när jag bytte däck själv första gången.

Så kan jag meddela att "Bumble Bee" nu går i graven! Sörjd och saknad av, tja vem då?

Bifogat

• DSC_0202.jpg
    DSC_0202.jpg
    709.9 KB · Visningar: 75
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS