Triumph Thruxton-tråden

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Det är på grund av eventuellt slitage som jag vill ha nya slangar, så då kan jag köpa i originaldimensionerna?

Du kan köpa orginaldimensionerna! Däckstorlekar anges t.ex. 120/80/18. Slang med en massa tumdimensioner vi ändå inte begriper. 18" hjul ska ha 18" slang sen är det mindre noga med resten.

iFKH

Medlem
Gick med
7 Feb 2015
Hoj
Triumph Thruxton
Tackar för välkomnandet! Ska bli trevligt att träffa några likasinnade i sommar, å är det ngn som bor i närheten av Sthlm så kanske man kan styra upp lite Thruxtonkaffe redan i vår? Bara att hoj-ta (jo jag vet, väldigt underfundigt på gränsen till torrt)..

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Hoj
2003 HD softtail de luxe 2005 HD heritage, 2014 bmw s1000r, 2015 triumph thruxton, 2016 triumph tiger 800 xcx.
Tackar för välkomnandet! Ska bli trevligt att träffa några likasinnade i sommar, å är det ngn som bor i närheten av Sthlm så kanske man kan styra upp lite Thruxtonkaffe redan i vår? Bara att hoj-ta (jo jag vet, väldigt underfundigt på gränsen till torrt)..

ULVA KVARN straxt norr om uppsala :) , lite kortare för dig, lite längre för mig. tisdagskvällar under sommar halvåret bil-mc träff (brukar va bra uppslutning) mycket och titta på och bra fika med ok priser. brukar åka dit några gånger per säsong.

iFKH

Medlem
Gick med
7 Feb 2015
Hoj
Triumph Thruxton
ULVA KVARN straxt norr om uppsala :) , lite kortare för dig, lite längre för mig. tisdagskvällar under sommar halvåret bil-mc träff (brukar va bra uppslutning) mycket och titta på och bra fika med ok priser. brukar åka dit några gånger per säsong.

Tack för tipset, och god morgon!
Det ska kollas upp.

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Du kan köpa orginaldimensionerna! Däckstorlekar anges t.ex. 120/80/18. Slang med en massa tumdimensioner vi ändå inte begriper. 18" hjul ska ha 18" slang sen är det mindre noga med resten.

:tummenupp

Nu har jag dessutom jämfört vilka slangar som föreslås på dackonline.se om jag väljer de nya och gamla däckdimensionerna och det är samma produkter som dyker upp. Så, precis som du och Erich säger, så kan en slang användas inom ett förmodligen ganska stort spann. Då var det uträtt. ;P

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Hoj
2003 HD softtail de luxe 2005 HD heritage, 2014 bmw s1000r, 2015 triumph thruxton, 2016 triumph tiger 800 xcx.
Det låter som en bra idé. :)

alltså, ni 08 har fina alternativa vägar på bägge sidor om E4 upp till uppsala (jo jag har kört dom själv) och jag har likväl lika fina alt vägar till uppsala (gamla E4 lr tidernas väg tex). en dryg timmes körning från bägge håll fika och strosa runt lite och kolla in bilar o hojar låter som en lämplig utflykt en vanlig tisdagskväll, 3 st thruxton parkerade bredvid varann är inte fy skam :)

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Det är snart påsk och efter påsken kommer uppståndelsens tid. Då kan begravda föremål återuppstå om än i något ny skepnad. Vi får se! :)

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Hoj
Det är snart påsk och efter påsken kommer uppståndelsens tid. Då kan begravda föremål återuppstå om än i något ny skepnad. Vi får se! :)

:hihi:hihi, nu ska här byggas om :D, alltid lika kul.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Gissar på att herrn fått en uppenbarelse från jehovah och insett att gulsvartrödgrönt är den snabbaste färgen och vi i sommar kommer få se en tysk rastafarithruxton mellan bjn's ben..

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Hoj
2021 Ducati Desert sled
Låt oss bara hoppas uppståndelsen varar längre än 40 dagar och att den visar sig för fler än bara lärjungar o de allra närmaste. Nu är man allt rejält nyfiken i struten :).
/m

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Det blir inte så stora förändringar egentligen men det strider mot vissa principer jag tidigare haft med stuket på hojen så för mig är det lite större än vad ni kommer att märka.

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hoj
Det blir inte så stora förändringar egentligen men det strider mot vissa principer jag tidigare haft med stuket på hojen så för mig är det lite större än vad ni kommer att märka.

Okej, nu låter bara Twintorsks hypotes om en rastafarithruxton ännu troligare. ;) Eller så kommer du att skaffa avgasrör med blåa krökar. :p

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hoj
Nej, nej inga såna stora projekt. :) Mer sånt som Alikzus är inne på fast det är inte just det. En en rätt liten förändring men som ändå (enligt mitt sätt att se) rör själen på hojen. Därav det där med graven.

Rörstyre? Bränsleinsprutning? Ett neongult skivbromslås? GNSS-navigator? Värmehandtag? :D

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år