Fan ska du göra i påsk då??
Hej på er!!
Har snöat in på en triumph scrambler problemet är att det inte finnas någon beggad på hela blocket.
Nya kostar de 110k vilket jag tycker känns lite mycket då man kan få andra moderna hojjar för nästan samma pengar.
Ducati scrambler verkar vara en rival till triumph nu
bättre bromsar mer hk abs....lättare
men triumph har looken
Har tänkt mig att mys pendla till jobbet och köra grusväg.
Verkar som om alla behåller sina scrambler och håller hårt i dom är dom så beroende framkallande? har ägt en speed triple och gillade triumph då och fortfarande med en glimt i ögat.
jag antar att det här inlägget hamnar i samma tråd som thruxton känns som samma familj.
Visa mig hur man gör det sen då. Blir alltid stört åksjuk av tuffa nedlägg men har hört att det finns medicin mot det?Jadu det har jag inte ens tänkt på. Får väl öva på skillsen så att jag hinner med på årets vätterunda. Har ju flera år nu haft problem med att få ner höger knä mot asfalten. Så det får väl bli det jag ska öva på under påsken.
du får ett gilla på premiären , det andra lät inte lika kulIgår så började min mc-säsong: Det var varmt och soligt och jag körde ut till sambons föräldrar för lite vårmek, så nu har jag bytt kopplingsfjädrarna till gröna och därmed också bytt motorolja och filter. Det var kallt och mörkt när kosan styrdes hemåt men nu slirar inte kopplingen längre vid hårda accelerationer. Men fy fladan vad struligt det var att få tryckplattan att ligga plant så att "stången" löpte lätt; jag noterade även att två av fjäderpinnarna hade skåror från fjädrarna, någon annan som har varit med om det och vad kan ha orsakat det?
Visa mig hur man gör det sen då. Blir alltid stört åksjuk av tuffa nedlägg men har hört att det finns medicin mot det?
Går lika bra med knäskrap i mjukisbrallor o tofflor med en halvrökt blend i mungipan som med raceställ va?
Eller måste man ha dubbla skinnställ som rookie?
ungefär som med thruxton och mig dåNä seriöst grusåka kommer de inte bli . där kommer behålla min ktm 690 för....det vill bara ha något som tilltalar mitt inre
Nästan ingenting faktiskt, var ute och huliganåkte lite igår på några ärenden, klarade inte att ha en enda bil framför mig!Jag vet inte vad ungdomar som du klarar av men jag måste köpa nya stödhjul till knäna. Bra mycket förlängda annars når aldrig mina knän ner liksom. Rullatorhjul kanske de kallas vid min ålder?
Så där ja! Nu har jag nya sulor på min käresta. Balanseringen hade tydligen inte gått så bra däremot, 50 gram fick han slänga på; dags att hitta någon som kan justera ekrarna tydligen... :-/ Sedan har jag inbillat mig att det är mer avstånd mellan däck och framskärm, men jag är osäker.
Ja de flesta moderna sulor har en liten färgad cirkel där däcket är tyngst, som man ska sätta diametralt motsatt ventilen, för att slippa behöva kasta på en jätteblyklump när man balanserar. Få som vet vad den lilla cirkeln betyder bara.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|