thruxtonerich
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 16 Aug 2006
- Hoj
- Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Tack alla för svar och skönt att du säger det thruxtonerich att det funkar med Squaredeals kit. Då vet man att det finns en utväg.
Annars gjorde jag i morse samma sak som bgojan gjorde igår ( kollade kopplingsschemat) och jag drog exakt samma slutsatser.
Därför skickade jag ett mail till Squaredeals och frågade om reläet jag köpt av dem. De hävdar nämligen att detta relä ska fungera med alla LED och en liten specialitet i just Trajans elsystem. Denna lilla specialitet upptäckte jag i morse. Just den bgojan påpekar att jorden till indikatorlampan nås genom andra blinkerskretsen. Inget svar ännu och av erfarenhet vet jag att de inte är en bråkdel så snabba på att svara på mail som att leverera ordrar.
Det lär finnas två typer av reläer också, SAE och DIN. DIN kopplar så vitt jag förstår på något annat sätt så det ska gå att få att fungera med ett sådan och lite omkoppling. Eller den varianten med dioder som bgojan är inne på,och jag själv. Fast jag avvaktar nu ditt resultat med spänning bgojan. Å så finns utvägen som thruxtonerich nämner.
EDIT: Kollade först nu kopplingsschemat som bgojan länkar till. Ser ju väldigt lätt ut där. Fast hur ser kablarna ut i verkligheten där ingreppet ska göras. Kan man ta loss kabelhärvan och fixa det vid arbetsbänken (köksbordet) eller måste det göras på plats. Detta återstår att se och jag är väldigt glad att bgojan ligger steget före.
Är det detta du har köpt? http://www.squaredeals-ltd.co.uk/du...flash-rate-fix--new-spec-cf13-gl02-1961-p.asp