Triumph Thruxton-tråden

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Hoj
2003 HD softtail de luxe 2005 HD heritage, 2014 bmw s1000r, 2015 triumph thruxton, 2016 triumph tiger 800 xcx.
Inget att vänta på! Körde 13 mil idag, 15 mil igår. Det är vååår! :)

(Åtminstone just nu. Kylan kommer ju att komma tillbaka några gånger till, men låt oss bortse från det just nu.. ;))

jobbat hela helgen (12 or) men hoppas om gud och smhi och yr vill) på första sväng på torsdag, dock ingen triumph utan bmw f800gs. nå ja iom bra jobb läst massor med bra info inför kommande projeckt på the rat :)

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Puh!

Nu funkar även mina blinkers. Allt kopplat enligt schemat som bgojan länkade till och med dioder från Kjell&Company. 3W lampa till blinkindikatorn lyser bra men inte så mycket starkare än de andra.

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Hade förstås massa kläder, underställ, dubbla handskar - och med den utstyrseln så funkade det kalas!

Jaha, du har alltså kläder på dig; det skulle man kanske prova. :p

Det är händerna som jag tycker innebär mest problem; övriga kroppen blir ganska bra med ylleställ (Halvarssons med Outlast) under skinnstället och jacka/hoodie utanpå. Jag har provat att ha vinylhandskar under skinnhandskarna, men det hjälper måttligt...

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jaha, du har alltså kläder på dig; det skulle man kanske prova.

Det är händerna som jag tycker innebär mest problem; övriga kroppen blir ganska bra med ylleställ (Halvarssons med Outlast) under skinnstället och jacka/hoodie utanpå. Jag har provat att ha vinylhandskar under skinnhandskarna, men det hjälper måttligt...
Man kan ju köpa biltemas handtagsvärmare o kasta på för dom vidrigaste månaderna och skruva bort när dom inte behövs.
Billiga, fula och funkar skitbra!
Har det på yamahan och känner mig så listig när jag puttrar runt med varma händer.. ?

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hoj
Man kan ju köpa biltemas handtagsvärmare o kasta på för dom vidrigaste månaderna och skruva bort när dom inte behövs.
Billiga, fula och funkar skitbra!
Har det på yamahan och känner mig så listig när jag puttrar runt med varma händer.. ��

Biltemas fungerar inte; jag har 1"-styre, men jag har faktiskt funderat på värmehandtag.

1014

Medlem
Gick med
9 Sep 2012
Hoj
2 x THRUXTON-04, TROPHY 1200-96
Blir lite orolig över allt körande ni redovisar - sliter inte det på hojarna? Jag tror att mina mår bäst i garaget - spar drivmedel, däck o mil! Pengar som man istället kan slänga ut på dekorativa bultar, färgade LED-lampor o andra prestationshöjande åtgärder...:tummenupp

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hoj
1" har man ju bara på Håde vaffaaan? :D

Ta det med Triumph. En del av komponentvalet på våra moppar verkar vara baserat på vad som råkade finnas på lager för stunden. :p

TMax: Jag tror att jag kom fram till att "Oxford Hotgrips Essential Cruiser" borde fungera, när jag kikade på det häromveckan, och annars så finns ju alltid "Heat Demon" som man monterar under det vanliga gummit. Men jag vet inte om jag vill ha värmehandtag på en kaféräjser och jag vet inte om jag ids att pilla med det; jag har redan en del elektriskt som bör fixas först...

- - - Updated - - -

Blir lite orolig över allt körande ni redovisar - sliter inte det på hojarna? Jag tror att mina mår bäst i garaget - spar drivmedel, däck o mil! Pengar som man istället kan slänga ut på dekorativa bultar, färgade LED-lampor o andra prestationshöjande åtgärder...:tummenupp

Bensin är billigare än dekorativa bultar. ;)

bgojan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2014
Hoj
2008, Triumph Thruxton EFI Jet Black
Är det någon här som har erfarenhet av Triumphs märkesförsäkring (den via Länsförsäkringar)?
Den enda erfarenheten är att det är den försäkring jag har, dock inte behövt utnyttja den hittills Den var ju klart billigast när jag kollade runt.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ta det med Triumph. En del av komponentvalet på våra moppar verkar vara baserat på vad som råkade finnas på lager för stunden.

TMax: Jag tror att jag kom fram till att "Oxford Hotgrips Essential Cruiser" borde fungera, när jag kikade på det häromveckan, och annars så finns ju alltid "Heat Demon" som man monterar under det vanliga gummit. Men jag vet inte om jag vill ha värmehandtag på en kaféräjser och jag vet inte om jag ids att pilla med det; jag har redan en del elektriskt som bör fixas först...

- - - Updated - - -

Bensin är billigare än dekorativa bultar. ;)
Då följer dom ju gammal god engelsk sed, fanns inga två exakt likadana hojar på den gamla goda tiden när det begav sig heller!
Och elhandtag är ju bara två tåtar som med fördel kopplas på tändningen, (så man inte kan glömma dom på) det fixar ju t.o.m en anelfabet som jag!
Fast nu är det ju snart vår..

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hoj
Den enda erfarenheten är att det är den försäkring jag har, dock inte behövt utnyttja den hittills Den var ju klart billigast när jag kollade runt.

Jo, den är ju det; jag skulle spara 1000-1500 SEK på att byta till den från Bilsport & MC. Men jag får väl ta och jämföra avtalen. :S

Mätarjävel

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2015
Hoj
2009 Triumph Thruxton
Jaha, du har alltså kläder på dig; det skulle man kanske prova. :p

Ett billigare alternativ om man inte kör så ofta när det är kallt är och ta en handvärmare. Typ en sån här:

http://www.xxl.se/vildmark/frilufts...g/phoxx-handvarmare/p/1070389_1_style#details

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år