Triumph Thruxton-tråden

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005

Det blev ganska mycket läsning för jag läste ju om prylarna på andra ställen också men det var kul. :)

Med de där m-prylarna kan man verkligen bygga om el/elektronik på hojen. Kostar en del men det vore faktiskt roligt och ligger inom min möjligheter där jag mekar nu.

Big Bore känns lite svårare då man måste riva hela motorn fast lockande. Det som lockar mest är att man då skulle kunna blästra och lackera om blockhalvorna.

Sen hade han ju haft mer än lovlig otur killen men vad är det som säger att jag inte skulle kunna ha ännu mer otur.:brinnerup

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
När jag kollar nu på morgonen ser prognoserna ut att stå sig bra. Lördag kan bli regnfri men knappast söndag.
Prognoserna för nästa helg ser nu sämre ut så att skjuta på det en vecka är nog ingen bättre lösning.

Frånsett nederbörd så är det ju himla kallt. Jag ska starta med temperatur 10°C i morgon.

bgojan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2014
Hoj
2008, Triumph Thruxton EFI Jet Black
Till er som är på väg till Vätternturen - ha nu en riktigt trevlig tur runt sjön - ser fram emot rapport och bilder:)
Skall se till att planerara semestern bättre nästa sommar så att jag kan vara med.

Nu blir det en lite kort tur i kylan (+13C) till Postnords utlämningsställe här på ön (Ljusterö) för att hämta mina LSL bar-end speglar som äntligen dykt upp - verkar som om LSL säljer så bra med prylar att dom fått leveransproblem, fick vänta på mina i nästan 5 veckor!

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Redo. Packad och klar.

- Vadå inte köra förrän i morgon...? Jag är ju klar nu! :)

ImageUploadedByTapatalk1436530657.776038.jpg

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Var ute en sväng med maskinen idag efter byte av drivpaket, slog i lite förgasarrengöring i tanken dessutom.
Tappar kraft och går orent ibland i kraftiga sidovindar fortfarande men lyckades inte provocera fram nåt vobbel i 150, men tror ändå jag sitter ut vätternturen tyvärr. Har en bil som behöver ny insugspackning och lite diverse innan körförbudet inträder i dagarna också..

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
- Vadå inte köra förrän i morgon...? Jag är ju klar nu! :)

Precis, så jag är i Jönköping nu. ;) Det var inte värt det i förmiddags, men eftermiddagen blev bättre vädermässigt; kallt som söen däremot.

Nu är det dags att stoppa in mat och kanske en öl i slukhålet, så att man orkar en till dag i sadeln. Det bidde någonstans runt 45 mil på 8,5 h.

Vi ses i Askersund imorgon. :)

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Inser du hur hög medelåldern blir om du inte dyker upp? ;D
Jag ser ett samband mellan hög medelålder och fungerande hojar??uploadfromtaptalk1436545923439.jpg
Har iallafall utsikt över ett gäng blandade trajjor i mekande stund och bilen är på väg ihop.. byta insugspackning suger pung för övrigt.
Bonneville 69'an är ute på en sväng nu annars är det riktigt bildskönt här!

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Uddevalla kl 05-06.
Det är vindstilla och solen är på väg upp på en i princip klarblå himmel. Väldigt fint alltså men temperaturen är låg. Har kollat över prognoserna från de orter vi kommer ifrån och de orter vi ska till under de här två dagarna. Stämmer prognoserna kan vi faktiskt klara oss helt utan regn.

Nu är det dock en sak jag har glömt. Det var väl något vi skulle ändra på i år.

Boendet har varit på tal men det är ju redan bokat samma så det kan det inte vara.

Skulle vi byta matställe i Askersund? Skulle vi bara köra på vägar med högst tvåsiffrigt nummer? Skulle vi sitta bak o fram när vi kör in i Gränna? Kan inte komma ihåg.:va

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Boendet har varit på tal men det är ju redan bokat samma så det kan det inte vara.

Skulle vi byta matställe i Askersund? Skulle vi bara köra på vägar med högst tvåsiffrigt nummer? Skulle vi sitta bak o fram när vi kör in i Gränna? Kan inte komma ihåg.:va

Jag har provat Ibiz i natt och jag tycker att vi skall hålla oss till Rocksjön i framtiden också. :p Standarden är likvärdig (och helt okej för prisnivån), men Rocksjön är lite roligare med avseende på utsikt och restaurang.

Det som har ändrats är ju förstås att thruxtonerich har blivit stripleerich. ;)

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
BJN, du kanske syftar på mina tankar om att köra i "skogen" från Skänninge/Ödeshög istället för längs Vättern? Även om Vätternpassagen är vacker, så är den väldigt rak.

Eller så syftar du på att vi skall köra rätt - och inte fel - när vi kommer till Habo? :)

EDIT: vi ses om ett tag - nu skall jag åka iväg och möta stevie!

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Vättern Tour 2015..jag mötte upp i Gränna och tog några bilder..

P1010024.jpg
P1010026.jpg
P1010028.jpg

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Hoj
2003 HD softtail de luxe 2005 HD heritage, 2014 bmw s1000r, 2015 triumph thruxton, 2016 triumph tiger 800 xcx.
de va hålen va dåligt med bilder det var från vätternrundan :( , har ni supet omkull ?. själv har jag jobbat sista skiftet innan semester och roat mig med i väntan på nya ace-bar styret med och vinkla ner orginalstyret till max :) , ser bra ut men inte testat va ryggen säger :( , hoppas vädret varet med er och säger som bgojan ser fram emot bilder snart.sporthoj 1.JPGsporthoj 1.JPGsporthoj 1.JPG

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Hoj
2003 HD softtail de luxe 2005 HD heritage, 2014 bmw s1000r, 2015 triumph thruxton, 2016 triumph tiger 800 xcx.
de va hålen va dåligt med bilder det var från vätternrundan :( , har ni supet omkull ?. själv har jag jobbat sista skiftet innan semester och roat mig med i väntan på nya ace-bar styret med och vinkla ner orginalstyret till max :) , ser bra ut men inte testat va ryggen säger :( , hoppas vädret varet med er och säger som bgojan ser fram emot bilder snart.View attachment 421610View attachment 421610View attachment 421610

sen blev det ju knas med bilderna :( , det var 3 olika vinklar som var tänkt :( , ja,ja högst tillfälligt får man hoppas :) ace-styret borde anlända till sandviken denna vecka :)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år