Bra ide, jag är på. Fast, det kanske kräver mer än lö/sö. Det blir ju en redigt mycket längre startsträcka, inte minst för östresenärer.Vi ska inte börja köra vestlandet runt då? Som komplement till vätternrundan liksom..
Bra ide, jag är på. Fast, det kanske kräver mer än lö/sö. Det blir ju en redigt mycket längre startsträcka, inte minst för östresenärer.
Min hoj blev minst 10km snabbare med k&n klibba på sidokåpan! Även utan filtren!��
ICA, Preem, COOP o dylikt, typ, funkar det också? Eller det kanske bara går långsammare då?
Tjena gentlemen i äran och hjältars skara!
Dags för en klassikerfråga: vilka däck rekas nu när det är dags att byta lasertec puckarna?
Finns säkert info i tråden men då får man ju inte möjlighet att språkas vid med eliten av motorcyklisterna
En liten bonusfråga också - går i tankarna om ev. clip-ons (lämpligt vintermodprojekt) är det "bra eller anus"? Coolhetsfaktorn är inte att underskatta men om man känner sig som en perstorpsplatta efter 3 mils körning kanske det inte är en god idé...
Ser framemot svar späckade med TT åkares visdom och erfarenhet
/F
När det gäller clipon har jag blivit tveksam. Får väldigt ont i armbågar/underarmar av Thruxton nu. SV fungerar bättre då den har en bredare tank som jag kan greppa om med knäna.
Ett högre bredare styre är inte lösningen. Provsatt kompisens nya Kawa ER 650 F. Den kändes jättebra förutom att det gjorde ont i armbågarna bara av att hålla i styret och då var det ändå rätt bra bakåtvinklat.
Det jag funderar på nu är att låta gaffelbenen sticka upp såpass mycket i övre kronan att jag kan sätta clipon överst. Thruxtonerich hade så och det fungerade bra fast jag har med mina Öhlinare redan höjt bakdelen 15 mm så det kan bli lite väl mycket framstupa. Testa ska jag dock göra.
Kom gärna med tips på andra lösningar.
Tjena gentlemen i äran och hjältars skara!
Dags för en klassikerfråga: vilka däck rekas nu när det är dags att byta lasertec puckarna?
Finns säkert info i tråden men då får man ju inte möjlighet att språkas vid med eliten av motorcyklisterna
En liten bonusfråga också - går i tankarna om ev. clip-ons (lämpligt vintermodprojekt) är det "bra eller anus"? Coolhetsfaktorn är inte att underskatta men om man känner sig som en perstorpsplatta efter 3 mils körning kanske det inte är en god idé...
Ser framemot svar späckade med TT åkares visdom och erfarenhet
/F
Byt dina clip-ons till ett högt som McThrux (och Twintorsk?). Woodcraft har i halvtumssteg från 1" till 3" och LSL har ju med olika, fast fasta, risers också.
Satte på LSL Offset-High Clip-ons på min Thruxton i våras och kan inte klaga på körställningen. Känns riktigt bekvämt för mig i alla fall! Och det är definitivt ett lyft för caferacer looken! Inte speciellt svårt jobb heller - lite meckigt att driva ut bussningarna ur hålen för hållarna till styret. Men om du vill ha detaljer så säg till - min metod (som jag läste om på TRAT forumet) funkar bra. Du kan kolla mitt inlägg från i våras. http://www.sporthoj.com/forum/showt...ton-tr%E5den&p=6171476&highlight=#post6171476
Jag har Raask clipons, 7cm högre och 2cm längre bakåt än original.
Gör gott för min brutna höger handled, den brukade somna in efter 15 min innan, nu håller den sig vaken hela dan..
Specialbyggda i den meningen att hojen har kanat på dom och böjt upp dom ja!Har kollat på Woodcraft men hittar inget om hur mycket de lutar nedåt. Verkar heller inte gå att montera med original lykthållare. Nån som vet.
Har sett att det finns två varianter på Squaredeals. Den du har plus en Match Tour High som är högre. För denna säger de 5° "down angle" medan LSL påstår 2° "down angle". Just gradtalen säger mig inget men det får absolut inte luta mindre nedåt än original och här verkar det som de rätat på dem jämför med original och då är det kört. När det gäller den andra Offset High så anger LSL 5° och närmare föraren. Squaredeals säger också att man måste ha LSL lykthållare fast du har väl original kvar?
Raask har inte så mycket info på sidan men jag har skrivit och frågat om vissa av ovanstående. De ser ju ut att luta rätt mycket nedåt och som att pinnen bara flyttas uppåt. Varken framåt eller bakåt. Fast det står 30 mm rise. Har du specialbyggda?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |