Triumph Thruxton-tråden

Thruxton900

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2015
Hoj
Triumph Thruxton -14
Välkommen!
Bälgarna är lätta att byta själv men man måste kunna lyfta framändan. Ta av hjul och skärm och lossa sen ett gaffelben i taget. Om du är ovan ska du absolut ha en momentnyckel när du drar åt grejerna sen.

Ok. Jag får prova.

Tusen tack för hjälpen!

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Vänster direkt efter bron över till Ekerö.

Jag hittar inte ens till Ekerö. Eller jo, med buss gör jag, för jag har haft en flickvän som kom från de avkrokarna (och hade lantställe på Adelsö). :p

Men Thruxton-Dude kom på att han har varit där så han visar vägen. :)

Nu är det bara dekaltrimmaren iFKH som vi inte har hört något från, om jag inte har missat något inlägg...

iFKH

Medlem
Gick med
7 Feb 2015
Hoj
Triumph Thruxton
Jag, Middleton och bgojan har kommit överens om att ses vid Brostugan klockan sex på onsdag för att köra en runda ut på mälaröarna. Andra Thruxtons (samt Bonnies och Scrammies) som vill deltaga dyker med fördel upp där då. :)

Jag har inte hört något från iFKH eller Thruxton-Dude men hoppas att de har möjlighet att haka på också.

Såg precis nu. Låter skitskoj, vet dock inte om jag hinner. Ringer om jag hänger på. Har ju ditt nr sen Vättern..

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Tystnadsplikt men ja, det är ju målbilden! Jag letar också efter dom vackra regnbågsfärgerna! :D
Brukar vara uppskattat av kontrollanterna också?

bgojan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2014
Hoj
2008, Triumph Thruxton EFI Jet Black
Mycket trevlig kvällsutflykt ut till Ekerö/Adelsö med Stockholmsavdelningen:)
Alikzus, Middleton, Thruxtondude och Bgojan - fantastiskt sommarkväll och gott muller (2ggr Predators, 1 Emgo reverse cone shorty's, 1 TORS) uploadfromtaptalk1440019460257.jpguploadfromtaptalk1440019479547.jpguploadfromtaptalk1440019539461.jpg

Middleton

Medlem
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
2006, Triumph Thruxton
Tack för igår, riktigt trevligt! Hoppas vi blir fler nästa gång :krama:krama

(försökte lägga upp mina bilder men blir tamigfan inte klok på den där bilduppladdningsmojängen :gnissla)

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hoj
(försökte lägga upp mina bilder men blir tamigfan inte klok på den där bilduppladdningsmojängen :gnissla)

Jag brukar köra "Enkel uppladdare" och ta en bild i taget från datorn. Multi-uppladdaren brukar jag inte få att fungera, men då kör jag Firefox med bland annat µBlock, NoScript och "Self-Destructing Cookies" samt att jag har filtrering redan i min OpenBSD-router för att slippa de värsta skit-siterna (annonser, malware och sådant) även på mobila enheter (främst iOS för en rootad Android kan fixa det själv).

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Grattis till en fin tur

Ni verkar ha haft en riktigt fin tur och fina bilder är det.:tummenupp Hojarna är också väldigt fina men kör ni inte med lite murrig färgskala där på baksidan. Vi här på framsidan kör lite mer färgglatt. :)

Bifogat

• DSC_0099 kopia.jpg
    DSC_0099 kopia.jpg
    600.8 KB · Visningar: 58

bgojan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2014
Hoj
Har upptäckt att jag har en mycket liten pyspunka på bakdäcket. Tappar ca 0.5bar på 2-3 veckor. Någon som har tips på vad det kan vara. Tveksamt om det är hål på slangen när det går så långsamt - kanske ventilen? Skall pröva med att sätta på sådana där ventilhattar i metall med o-ring som racerfolket har. Får se om det hjälper annars blir det till att montera av och testa slangen på traditionellt vis.

Lite off-topic kan jag inte motstå att lägga upp en bild på min andra motordrivna leksak denna fantastiska sensommardag i Stockholms skärgård.

Bifogat

• 2015-08-15 16.24.10.jpg
    2015-08-15 16.24.10.jpg
    982.1 KB · Visningar: 48
Last edited:

bgojan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2014
Hoj
Jag brukar köra "Enkel uppladdare" och ta en bild i taget från datorn. Multi-uppladdaren brukar jag inte få att fungera, men då kör jag Firefox med bland annat µBlock, NoScript och "Self-Destructing Cookies" samt att jag har filtrering redan i min OpenBSD-router för att slippa de värsta skit-siterna (annonser, malware och sådant) även på mobila enheter (främst iOS för en rootad Android kan fixa det själv).

Jag la upp mina bilder direkt från telefonen med Tapatalk appen på min Android lur. Hur enkelt som helst. Bara göra attach på bilder direkt från kameran eller galleriet.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Har upptäckt att jag har en mycket liten pyspunka på bakdäcket. Tappar ca 0.5bar på 2-3 veckor. Någon som har tips på vad det kan vara. Tveksamt om det är hål på slangen när det går så långsamt - kanske ventilen? Skall pröva med att sätta på sådana där ventilhattar i metall med o-ring som racerfolket har. Får se om det hjälper annars blir det till att montera av och testa slangen på traditionellt vis.

Lite off-topic kan jag inte motstå att lägga upp en bild på min andra motordrivna leksak denna fantastiska sensommardag i Stockholms skärgård.
Lägg en liten loska på ventilen så ser du om den läcker direkt.
Gammalt djungelknep

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hoj
Jag la upp mina bilder direkt från telefonen med Tapatalk appen på min Android lur. Hur enkelt som helst. Bara göra attach på bilder direkt från kameran eller galleriet.

Det funkar på ajfån också, så det är ju en variant, men jag var inte så imponerad av Tapatalk-appen när jag testade den för något år sedan så jag kör oldskool [sic]. :p Men jag har å andra sidan blivit ganska konservativ så här på äldre dag och kör till och med mail, IRC och RSS i en UNIX-terminal. :cool:

Thruxton-Dude

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2015
Hoj
Triumph Thruxton 2013 Phantom Black
bgojan: "Gillade" din båtbild - ej din retliga pyspunka. Den hoppas jag du blir av med!

bgojan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2014
Hoj
Lägg en liten loska på ventilen så ser du om den läcker direkt.
Gammalt djungelknep

Tyvärr - det verkar inte vara ventilen. Provade Twintorsks djungelknep - men inte en tillstymmelse till bubla. Så då verkar det som jag har en pytteliten läcka på slangen. Skall pröva med att spraya diskmedelslösning runt fälgkanter och ekernipplar - någonstans måste ju luften ta vägen. Har ännu inte mekat däck på hojen - hur knepigt är det att kränga av däcket och byta slang - eller är det enklare att bara åka förbi en kompetent däckfirma och låta dom göra jobbet?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Har du aldrig krängt däck själv så räkna med en svettig brottningsmatch i några timmar, skador på fälgat och punkterade slangar hör till inlärningskurvan!
Krängde mitt första mc däck för några år sen, har väl krängt 6-7 st sen dess och nu går det som en dans!

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Har du aldrig krängt däck själv så räkna med en svettig brottningsmatch i några timmar, skador på fälgat och punkterade slangar hör till inlärningskurvan!
Krängde mitt första mc däck för några år sen, har väl krängt 6-7 st sen dess och nu går det som en dans!

Bra inlägg Twintorsk! Allt för många har glömt bort hur svårt det var innan tekniken infann sig. De senaste har varit helt utan problem och gått fort men det tog några däck innan det gick bra. Något i början gick riktigt bra utan att jag fattade varför och då lär man sig inget. De senaste har gått bra och nu vet jag varför.

Till bgojan:

Om du tänker kränga dina egna däck (och kanske andras) i fortsättningen så skaffa då lite grejer och testa. Om du inte tänker det så lämna in.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år