Thruxton-Dude
Ny medlem
Hallå, jag är på Har ingen aning vart Brostugan är men det löser sig...
Ses
Ses
Välkommen!
Bälgarna är lätta att byta själv men man måste kunna lyfta framändan. Ta av hjul och skärm och lossa sen ett gaffelben i taget. Om du är ovan ska du absolut ha en momentnyckel när du drar åt grejerna sen.
Ok. Jag får prova.
Tusen tack för hjälpen!
Vänster direkt efter bron över till Ekerö.Hallå, jag är på Har ingen aning vart Brostugan är men det löser sig...
Ses
Vänster direkt efter bron över till Ekerö.
Jag, Middleton och bgojan har kommit överens om att ses vid Brostugan klockan sex på onsdag för att köra en runda ut på mälaröarna. Andra Thruxtons (samt Bonnies och Scrammies) som vill deltaga dyker med fördel upp där då.
Jag har inte hört något från iFKH eller Thruxton-Dude men hoppas att de har möjlighet att haka på också.
(försökte lägga upp mina bilder men blir tamigfan inte klok på den där bilduppladdningsmojängen )
Jag brukar köra "Enkel uppladdare" och ta en bild i taget från datorn. Multi-uppladdaren brukar jag inte få att fungera, men då kör jag Firefox med bland annat µBlock, NoScript och "Self-Destructing Cookies" samt att jag har filtrering redan i min OpenBSD-router för att slippa de värsta skit-siterna (annonser, malware och sådant) även på mobila enheter (främst iOS för en rootad Android kan fixa det själv).
Lägg en liten loska på ventilen så ser du om den läcker direkt.Har upptäckt att jag har en mycket liten pyspunka på bakdäcket. Tappar ca 0.5bar på 2-3 veckor. Någon som har tips på vad det kan vara. Tveksamt om det är hål på slangen när det går så långsamt - kanske ventilen? Skall pröva med att sätta på sådana där ventilhattar i metall med o-ring som racerfolket har. Får se om det hjälper annars blir det till att montera av och testa slangen på traditionellt vis.
Lite off-topic kan jag inte motstå att lägga upp en bild på min andra motordrivna leksak denna fantastiska sensommardag i Stockholms skärgård.
Jag la upp mina bilder direkt från telefonen med Tapatalk appen på min Android lur. Hur enkelt som helst. Bara göra attach på bilder direkt från kameran eller galleriet.
Lägg en liten loska på ventilen så ser du om den läcker direkt.
Gammalt djungelknep
Har du aldrig krängt däck själv så räkna med en svettig brottningsmatch i några timmar, skador på fälgat och punkterade slangar hör till inlärningskurvan!
Krängde mitt första mc däck för några år sen, har väl krängt 6-7 st sen dess och nu går det som en dans!
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|