Matris har jag ingen erfarenhet av, men jag har haft både RT:s emulator och Andreani och där "vinner" Andreani överlägset..ett riktigt cartridgesystem är alltid bättre än andra "system". Andreani är avstämt för lite sportigare körning och kan upplevas som lite stötigt i lägre hastigheter, viktigt att få rätt fjädrar för din vikt. Andreani tog ju fram detta kitet för racing, Italienska Thruxton Cup.
Jag tror att Matris är väl så bra som Andreani, kanske till o med lite bättre avstämt för landsvägåka.
Nackdelen med båda systemen, så vitt jag vet, är att man inte kan shimsa om cartridgen. Oavsett vilket man väljer så får man en bättre gaffel än original!!
Att en cartridgegaffel rent tekniskt är bättre än originalgaffeln på en Thruxton säger jag inte emot. Dock måste jag säga att just ditt kit ( ja det har ju suttit i din framgaffel) med RT emulators och dina fjädrar funkar utmärkt på de dåliga vägar jag ofta kör på. Jag är helnöjd! Det funkar bra och ger betydligt mindre bromsdive än originalgaffeln men hårdare får det inte bli. Nu är ju allt som jag pratar om lägre hastigheter (jag kör inte väldigt fort) men jag har ändå svårt att tro att det som upplevs som hårt och stötigt på de här vägarna upplevs mindre stötigt i högre fart på samma väg.
1014 har varit hygglig och jag har fått provköra hans Andreani och det blir för hårt för mig. Säkerligen kanon för att kunna bromsa sent och ha bra fart genom kurvorna när vägen är slät. Det är den dock inte alltid här tyvärr. Problemen jag skrev om tidigare med mina armbågar blir ju än värre om gaffeln är stötig för då är det riktigt svårt att göra det rätta och hålla lätt i handtagen.
Hoppas att någon köper Matris och någon annan Bitubo och lämnar recension här.
Thruxton är jag för närvarande rätt nöjd med men SV1000 har jag en tanke om att modifiera gaffeln på så att den också blir körbar på annat än slät väg.
EDIT: Körde en tur ihop med en kompis som i stort sett enbart kör bana nu. Om inte jag bjuder honom på en Thruxtontur vill säga. Det kan han inte motstå.
Kan ju vara skönt för en som får hålla till godo med en 1199 Panigale Tricolore att få köra en gul Thruxton ibland.
Även om han är snabb som fan vill han att jag kör först när vi kör mina hojar.
Hans kommentarer!
Om SV'n: Ser att du har en del problem fram men bakhjulet ligger klistrat mot vägen hur ojämnt det än är. (Fin Öhlinare bak)
Om Thruxton (som han körde): Inga problem fram men bak inte riktigt lika bra. (Fina Öhlinare bak sitter det faktiskt). Underbar frambroms när man behöver den. (ISR)