Triumph Thruxton-tråden

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ja här var det tyst som i graven.. går alla och funderar på vilken ficka dom ska gräva i för att köpa ny hoj? :D
Själv ska jag roa mig i vinter med att svetsa i lite gods i en våldsam bräck/brekh (vad fan heter karln egentligen? ) portning från de glada dagarna när ingen förgasare var för stor!
Lite tunt med gods runt styrningarna och anliggningsytan mot insuget.. maskinisten vågar inte pressa i styrningar.
Vissa byter upp sig, andra byter ner sig i årgång.. :D

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Japp en 59´ är bättre än en 69´ som är bättre än en 79´ som är bättre än... :hej
Jag menade nog tvärtom. Orka med skit som är sönderskruvat till tusen. Våran generation måste ju lära sig av den tidigares misstag! Hur vore det annars? Katastrof!! Skål förresten!

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Jo, ganska stilla är det. Har nog med säsongen att göra. MEN snart är det januari och mc-mässa! Dags att spana in de nya trajjorna IRL!

Vilka kommer till Göteborg 28-31 januari? http://mcmassan.se/
Kanske skall vi ses över en öl?

Förra gången mässan var i Göteborg genomförde Rockers Göteborg (inte bara trajjor, men ändå ganska många) en enklare krogsittning med hojsnack och funderingar inför den kommande våren. Jag kan hålla utkik efter något sådant och ge signal i tråden om det blir någon träff.

(Träff=barhäng i ett par timmar med snack om snygga byggen, däck, utfärder på go'a vägar å sånt.)

Det är enkelt att ta sig till mässan för den som bor i södra landshalvan. 3 timmar med tåg från Sthlm (billigt om man bokar tidigt), 3 tim i bil från Värmland, 3 tim från Närke/Östergötland/Skåne. Småland - en bit bort bara.

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Jo, ganska stilla är det. Har nog med säsongen att göra. MEN snart är det januari och mc-mässa! Dags att spana in de nya trajjorna IRL!

Förra gången mässan var i Göteborg genomförde Rockers Göteborg (inte bara trajjor, men ändå ganska många) en enklare krogsittning med hojsnack och funderingar inför den kommande våren. Jag kan hålla utkik efter något sådant och ge signal i tråden om det blir någon träff.

(Träff=barhäng i ett par timmar med snack om snygga byggen, däck, utfärder på go'a vägar å sånt.)

Det är enkelt att ta sig till mässan för den som bor i södra landshalvan. 3 timmar med tåg från Sthlm (billigt om man bokar tidigt), 3 tim i bil från Värmland, 3 tim från Närke/Östergötland/Skåne. Småland - en bit bort bara.

För första gången på många år känner jag mig lite sugen att besöka mc-mässan, men min "trängsel-storafolksamlings-fobi" sätter stopp för fredag - söndag..återstår torsdag men då fyller jag 70 år och inte kan man väl fira den på mässan?? Nä, jag väntar nog till Triumph Road Show kommer till Anderstorp där jag hoppas att man kan provköra också!

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Hoj
2021 Ducati Desert sled
...enkelt att ta sig till mässan för den som bor i södra landshalvan. 3 timmar med tåg från Sthlm (billigt om man bokar tidigt), 3 tim i bil från Värmland, 3 tim från Närke/Östergötland/Skåne. Småland - en bit bort bara.
Eller 12 min från Högsbo enligt Västtrafik :)
70-årsdag på MC-mässan är väl ett alldeles förträffligt val Erich. Läge att ge sig själv en riktigt,riktigt bra present. En thruxton R t.ex
Lite förtjat med en bit att äta o någonting att skölja ner det med är jag på.

Förövrigt, nu får gamla Bettan vila till våren. Senaste turen för drygt en vecka sedan ändade med en bakhjulspunktering på väg mot Mölndal. Mörkt, motorväg, rusningstrafik med långtradare runtomkring, gjorde det hela till en inte alldeles angenäm upplevelse. Ettan, tomgång och cykelvägar var sättet jag tog mig hem på. Tog en stund, men fälgen överlevde. Däcket kanske mår lite sämre dock.

Last edited:

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Ja här var det tyst som i graven.. går alla och funderar på vilken ficka dom ska gräva i för att köpa ny hoj? :D

Nej då, jag är lite för fäst vid min Ryath för att göra ett byte idagsläget; vi har flyttat så jag har fullt upp med det och har inte ens hunnit göra i ordning min drake inför vintervilan.

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hoj

Min plan är att ta Falkenberg den helgen och besöka mässan med brorsan på lördagen.

Det finns dock en risk (eller chans beroende på hur man ser på saken) att jag är på tjänsteresa på andra sidan pölen där i krokarna (och då talar jag inte om Östersjön och Estland :p), men det återstår att se; jag bedömer det som tämligen osannolikt.

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Hoj
Tiger 1050 -08
Då var man fast igen...Thrux R 2016 börjar där de våta drömmarna för tidigare 2004 Thrux slutade..har snackat en del med JE68...skall man ha en 16 så får man sno sig. Sååååååå..nu ligger min Tiger 08 ute på Blocket. Någon som är sugen på att konvertera till skogsmulle så finns en ompysslad Tiger till salu! Racepipa, mappad, andra skivor, värmehandtag, packfickor, komfortsadel, ledblinkers, brödrost,you name it!

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hoj
Då var man fast igen...Thrux R 2016 börjar där de våta drömmarna för tidigare 2004 Thrux slutade..har snackat en del med JE68...skall man ha en 16 så får man sno sig. Sååååååå..nu ligger min Tiger 08 ute på Blocket. Någon som är sugen på att konvertera till skogsmulle så finns en ompysslad Tiger till salu! Racepipa, mappad, andra skivor, värmehandtag, packfickor, komfortsadel, ledblinkers, brödrost,you name it!

Inget smörgåsjärn?

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hoj
Det brukar jag göra. Typ "nä, den veckan kan vi inte åka till Grekland, för då skall jag köra Vätternrundan".

Gör inte alla så?? *undrande* :)

Jag gör det till viss del, men sedan så har jag än så länge bara en sambo att ta hänsyn till och hon har dessutom insett att jag är roligare att leva med om jag kör motorcykel regelbundet... Vintern är ett PITA: varken hoj, trevligt klimat eller ljus. :(

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hoj
Om de vore så enkelt :/ Vi har en lång semesterperiod så man vet inte riktigt när man får sin semester beviljad.

Okej, vi har i princip inga restriktioner. Något år har vi fått att vi som jobbar i samma projekt helst skall vara borta samtidigt, andra tvärtom; vissa år bör vi inte ta mer än fem veckor och så vidare. Men vi har varken produktion (eller rättare sagt, jag jobbar inte i produktionen) eller vanliga konsumeter som kunder, så det blir ju smidigare då. :cool:

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år