Grymt sugen på att byta hela elsystemet till M-unit&Co.
Har vart sugen på det med, men hittills har det känts som mer jobb än det är värt.
Grymt sugen på att byta hela elsystemet till M-unit&Co.
Jag har gjort det och det är mer jobb än vad som framgår av säljiga youtubeklipp. Visst, det tillåter ett klart mer kompakt elsystem och prylarna håller trevlig kvalitet men jag skulle inte lägga tid och pengar på ett nytt elsystem bara för sakens skull.
I mitt fall motiverades det av att jag ville få till det lite prydligt efter att ha fimpat luftbox, batterilåda och sidokåpor.
Tråkigaste jobbet man kan tänka sig också.. klockade min eldragning till bronshojen och det gick på 15 timmar totalt.. hade nog tagit längre tid utan m-unit.Jag har gjort det och det är mer jobb än vad som framgår av säljiga youtubeklipp. Visst, det tillåter ett klart mer kompakt elsystem och prylarna håller trevlig kvalitet men jag skulle inte lägga tid och pengar på ett nytt elsystem bara för sakens skull.
I mitt fall motiverades det av att jag ville få till det lite prydligt efter att ha fimpat luftbox, batterilåda och sidokåpor.
Sen flyttade jag ner likriktaren till ramen och drog dess kablar Direk upp under tanken och in i kabelstammen för att slippa omvägen genom lyktan.
Efter mässan på lördag är det "häng" med Rockers Göteborg på någon bar i närheten. Kl. 19 och framåt. Vet inte var - ingen verkar ha bestämt något... Rockers är ju ett eget nätverk/facebookgrupp, men med en öppen attityd till gäster. Som Thruxtonsnubbe är man absolut kvalificerad att hänga på!
Inför våren (snart, snart!) så kan vi värma upp med en video jag snubblade över i en Thruxtongrupp på på fejjan. Den säger det mesta, "why we ride". Behövs inte mycket mer förklaring än så! Se den i fullskärmsläge. Känns nästan som på riktigt.
Har köpt biljetter för två dagar. Torsdag, eller ev fredag, då jag i lugn o ro skall kolla på allt jag själv vill se. Om du är där då Ulf så kan vi ju höras. Lite socialt umgänge skall man kunna hinna med :. Sedan lördag med en kompis med nytaget körkort, ingen hoj än o inga grejer förutom hjälm. Så han får bestämma o jag supportar. Sen öl med Rockers-gänget. Slå en signal. 070 3019130. Ducce-ägare har inget att skämmas för, så ett deltagande på kvällen behöver inte falla på det .Vilka kan man förvänta sig att möta på mc-mässan nästa lördag?
Nu har jag sett de nya hojarna i verkligheten. Ojojoj.... Så läckra!
Var på en specialvisning med importören efter stängningsdags på mc-mässan i går kväll. Fortfarande väldigt få fakta, effekt och sånt.
Men man talar om 115 Nm i vrid för Thruxton R. R har lite mer effekt än vanliga Thruxton, som i sin tur har lite mer pulver än T120.
115, 105, 100 Nm om jag minns rätt (det blev sent och rätt många öl igår... ) Alla har 270-graders vev. Inga 360 längre!
Man talar om att alla hojarna är en del av det man kallar Bonnevillefamiljen och vill se det som ett begrepp. En "familj" med fem modeller, Street Twin, T120, T120 Black, Thruxton och Thruxton R.
Blev sååå sugen på en R-hoj med Öhlinare och Brembobromsar! Men det talades om 135 000 kr... Plus tillbehör. Uj.
EDIT: En överraskning var Street Twin. Kändes väldigt liten och nätt. Låg. Fint ljud även med originalpipor (jo, vi fick lyssna lite i montern - det var ju efter stängningsdags). T o m jag nådde ned ordentligt med mina korta ben. 89 900 kr. Den lär sälja bra!
Jo en AW vore kul. Dock är jag på jobb o USA från fredag och 2 veckor framåt.Så här innan säsongen drar igång, är någon/några från Stockholmsavdelningen intresserad av ett Thruxton-AW?
Jo en AW vore kul. Dock är jag på jobb o USA från fredag och 2 veckor framåt.
Jag kommer vara en vecka i Orlando, Florida och en vecka i Longmont, Colorado - vart skall du?Hehe där ser man; jag åker dit under nästa vecka och blir borta ungefär en vecka.Så vi kan ju ta det när vi har trillat in i mars, om någon mer än intresserad?
Jag kommer vara en vecka i Orlando, Florida och en vecka i Longmont, Colorado - vart skall du?
Nä, Florida har väl primärt raka 4-filiga motorvägar (trist). Fast Colorado har fina vägar uppe i bergen, fast nu är det ju fullt med snö där, får satsa på skidåkning iställetPennsylvania för jobb från tisdag till lördag och sedan New York City för nöje efter jobbet på lördag tills på måndagen (på egen bekostnad om någon aktieägare undrar ;P). Så det är ju inte direkt närsgård...
On Topic (ish):Florida skall väl inte ha så roliga mc-vägar, men Colorado skall väl inte vara helt dumt?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|