Triumph Thruxton-tråden

bgojan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2014
Hoj
2008, Triumph Thruxton EFI Jet Black
Var i Daytona Beach igår, en hel del hojåkare där fast mest HD-folk, och förvånade nog nästa alla utan hjälm! Verkar som om Florida inte har hjälmlag! Kanske säger en del om HD-åkarna?

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Hoj
2005, Triumph T100
Var i Daytona Beach igår, en hel del hojåkare där fast mest HD-folk, och förvånade nog nästa alla utan hjälm! Verkar som om Florida inte har hjälmlag! Kanske säger en del om HD-åkarna?

Det säger definitivt ngt om vem som kör HD! Det påstås ge frihet att inte skydda skallen. HD åkare är generellt såna vi kör om !!

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Nä, bara lag på solbrillor. Farsan har åkt dit på det?
Sen är det väl klart dom kör hd, kafferäsers är "mindre lämpligt" om man ska sitta å sova på hundra mil rak motorväg..

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Jag är lite konfunderad..på TRAT Och det tyska thruxtonforumet går debatten högt om dom nya bonneville/thruxton-modellernas för och nackdelar mm. Här i forumet är det nästan helt tyst..är vi svenskar mer avvaktande, eller skiter vi i att spekulera, och väntar tills vi har alla data??
Själv så läser jag allt som skrivs men väntar med att kommentera tills jag har provkört. Stigefelts i Anderstorp har fått hem ett par Street Twin, men jag har inte hunnit med att besöka dom. Kan bli till veckan kanske men jag är bara intresserad av Thruxton R! Får se om det kommer någon sådan till Anderstorp senare.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Ja, har vi slöat till oss i tråden? Eller är vi rädda att de nya högpresterande hojarna skall köra ifrån oss på en kurvig väg? (Verkar otroligt att så skulle kunna ske... ;) )

Jag är väldigt sugen på den nya Thruxan, särskilt med med halvkåpa (racingkomplex?). Så läcker. Och hojarna är mycket snygga IRL. Bättre än på foto. Fast modernare i snittet. Mindre 60-tal. Mera av lite retro i allmänhet. Eller om man vill, "modern cykel med linjeföring som leder tanken till äldre tider".

Ser fram emot att se en ny-Thruxton på Vätternrundan i sommar!

Fast jag skall inte byta min nu/än. Den har ju gått under 5000 mil. Tänker vänta till den är inkörd innan jag byter. ;) Min långsiktiga plan har ju varit att byta till en ny 2018. OM jag klara av att sälja min "baby" då...? Inte säkert!

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Årets Vätternrunda?

Hej alla,
Inför årets Vätternrunda så funderar jag på om vi kan satsa på någon av de senare helgerna i juli. Mest för att jag själv inte kan komma loss de tidigare helgerna. Så om jag skall vara reiseleiter så får det bli 23-24 eller 30-31 juli. Om jag skall ta täten alltså.

Om någon annan tar täten/initiativet så kan vi (ni) givetvis köra någon annan helg! :)

Vad säger ni andra? Kan det funka att köra sent i juli istället för tidigt/mitt som tidigare år?

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hej alla,
Inför årets Vätternrunda så funderar jag på om vi kan satsa på någon av de senare helgerna i juli. Mest för att jag själv inte kan komma loss de tidigare helgerna. Så om jag skall vara reiseleiter så får det bli 23-24 eller 30-31 juli. Om jag skall ta täten alltså.

Om någon annan tar täten/initiativet så kan vi (ni) givetvis köra någon annan helg! :)

Vad säger ni andra? Kan det funka att köra sent i juli istället för tidigt/mitt som tidigare år?

Ja, så länge du kan någon helg så får det styra mig i a f. Nämnda helger går bra. Tror att jag hittar runt men en Vätternrunda utan TMax 500 blir ju liksom inte riktigt samma sak. Har visserligen kört en runda utan TMax men det var en extratur med SV1000 som jag körde ett år ihop med en SV-polare.

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Här i forumet är det nästan helt tyst..är vi svenskar mer avvaktande, eller skiter vi i att spekulera, och väntar tills vi har alla data??

För min del är det nog flera saker:
1) Jag har inte spenderat så mycket tid varken här eller på RAT på sistone.
2) Jag tycker att det har saknats relevant data som till exempel pris och vikt.
3) Jag känner inte samma kill i magen av att titta på de nya jämfört med de gamla. De är snygga, har bra finish och saknar i princip alla brister som de gamla har (åtminstone original), men de saknar också charmen (och ljudet), tycker jag.
4) Jag har bara snart betalat Ryath, har egentligen inte haft några konkreta planer på att byta hoj och skulle nog byta till en Striple om jag kunde skiljas från min Thruxton (för att prova något annat).

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
NYC bjöd på lite försmak av vår den här helgen och två Bonnevilles samt en Street/Speed Triple fick jag beskåda samt en Moto Guzzi V7, en drös med potatiskokande kromslädar och lite annat. :p Det sög i hojtarmen. XD

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Hoj
2005, Triumph T100
För min del är det nog flera saker:
1) Jag har inte spenderat så mycket tid varken här eller på RAT på sistone.
2) Jag tycker att det har saknats relevant data som till exempel pris och vikt.
3) Jag känner inte samma kill i magen av att titta på de nya jämfört med de gamla. De är snygga, har bra finish och saknar i princip alla brister som de gamla har (åtminstone original), men de saknar också charmen (och ljudet), tycker jag.
4) Jag har bara snart betalat Ryath, har egentligen inte haft några konkreta planer på att byta hoj och skulle nog byta till en Striple om jag kunde skiljas från min Thruxton (för att prova något annat).

'håller med i sak och kan inte låta bli att tänka på min egen och andras reaktion när Hinkley Bonneville presenterades 2001. Jag blev nyfiken men fattade inte varför designnissarna inte fattat att topplockets flänsar och undersidan av tanken SKALL vara parallella på en Bonny!! Men samtidigt förstod jag att dom kanske medvetet frångick vissa gamla detaljer för att visa att detta var en ny hoj. Men nu plötsligt verkar de ha åkallat Edvard Turner via medium och fått till linjerna. Och mer power å det hela...
Hur reagerade ni andra 2001-det kunde vara kul att höra??
Hasse D

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Faan Jag får åxå lust att resa nånstans och köra båge!
Kanske inte just India Enfield å kanske inte just Indien men ändå:)
Nä, det börjar bli mört både i kickmuskel och sittben.. för att inte snacka om de livsuppehållande åtgärderna och den konstgjorda andningen som behövs dagligen! 2 dar kvar på vägen nu bara iofs sen flyg till ett lugnare öliv några veckor.
Fast man lär väl hyra nån fjantig scooter bara för att?

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Faan Jag får åxå lust att resa nånstans och köra båge!
Kanske inte just India Enfield å kanske inte just Indien men ändå:)
Förstår känslan... Åker iväg i maj. Inte till Indien, men till Tjeckien/Slovakien. Och inte på min Thruxton, men på min Sprint. Det får duga! :)

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Hoj
2005, Triumph T100
Förstår känslan... Åker iväg i maj. Inte till Indien, men till Tjeckien/Slovakien. Och inte på min Thruxton, men på min Sprint. Det får duga! :)

Vem är Glenn???

- - - Updated - - -

Kör han Trajumf???

Versys38

Medlem
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
MT-09 2016
Hej jag har efter många års körande med massor av olika mc för första gången köpt en engelsk mc !! Triumph street Twin 2016, levererad för 2 veckor sedan. På grund av vinterväder har bara kunnat köra en tur på 8 mil,, men vilken trevlig maskin massor av vrid.Ser fram emot en sommar med massor av mil..MVH en nybliven triumphägare..:hej

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Välkommen Versys38 på årets Vätternrunda. Så får vi se om vi på våra gamla 865 cc kan hålla dig och ditt 900 cc vridmomentsmonster bakom oss i utgången av kurvorna! ;)

Den som åker med får se... :)

(Datumet för Vätternrundan är inte bestämt, men det börjar bli dags att göra det! Eller hur, BJN?)

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...