Det har sjunkit rätt rejält.Trist. Tidigare kunde de väl ligga ute för 70 000-75 000 kr? Jag vet dock inte hur värdet har påverkats på våra "reliker" nu när de nya har poppat upp.
Det har sjunkit rätt rejält.Trist. Tidigare kunde de väl ligga ute för 70 000-75 000 kr? Jag vet dock inte hur värdet har påverkats på våra "reliker" nu när de nya har poppat upp.
Det har sjunkit rätt rejält.
Eller 5! Gärna gamla så man inte har tid att göra av med pengar på fritiden! Annat än på reservdelar då..Ingen idé att sälja alltså: Bättre att skaffa en till moppe när man vill ha något annat.
Gärna gamla så man inte har tid att göra av med pengar på fritiden! Annat än på reservdelar då..
Trist. Tidigare kunde de väl ligga ute för 70 000-75 000 kr? Jag vet dock inte hur värdet har påverkats på våra "reliker" nu när de nya har poppat upp.
Det blir ju inte lättare att sälja om man ska sälja för under 70... då blir det nog bilen som ryker..
Gör inte det nu heller så kommer det gå bra!Mitt nya bakdäck kommer förhoppningsvis i veckan, så jag tänkte börja förbereda mig med att plocka bort hjulet idag. I samband med däcksbytet så skall jag även byta drivpaketet. Jag har lånat en sådan här kedjebrytare:
https://www.louis.de/en/artikel/cra...list=188272327&filter_article_number=10002556
Det står dock att den endast är för DID-kedjor och min nya är en EK. Vad som sitter på original har jag ingen susning om, men det kanske någon kan fylla i? Vad är det som kan göra att den endast skulle fungera med en DID-kedja? Det är över tio år sedan som jag bytte kedja/drivpaket senast, men då kan jag inte komma ihåg att jag tog någon hänsyn till vilken tillverkare som det var.
Mitt nya bakdäck kommer förhoppningsvis i veckan, så jag tänkte börja förbereda mig med att plocka bort hjulet idag. I samband med däcksbytet så skall jag även byta drivpaketet. Jag har lånat en sådan här kedjebrytare:
https://www.louis.de/en/artikel/cra...list=188272327&filter_article_number=10002556
Det står dock att den endast är för DID-kedjor och min nya är en EK. Vad som sitter på original har jag ingen susning om, men det kanske någon kan fylla i? Vad är det som kan göra att den endast skulle fungera med en DID-kedja? Det är över tio år sedan som jag bytte kedja/drivpaket senast, men då kan jag inte komma ihåg att jag tog någon hänsyn till vilken tillverkare som det var.
Glöm inte slipa av nitskallarna innan du bryter!
Nä du behöver en vinkelslip annars tar det en hel dag för hand. Jag köpte Biltemas för några år sen och den duger gott till lite "hobbyslipning". Finns säkert motsvarande på Jula. Den gamla kedjan kan du ju också kapa med en stor bultsax så slipper du slipa.
Dremel funkar förstås..eller annat fabrikat, he he!! Bara det slipar/kapar!
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|