Här har vi en som gillar dinglande amaler! ?Så sexigt!
Här har vi en som gillar dinglande amaler! ?Så sexigt!
Ganska tragiskt att handlare inte lagerhåller slit och förbrukningsgrejer.Den där packboxen var inte helt enkelt att få fatt på utan leveranstid, åtminstone inte som en Triumph-del (art.nr. T3600705). Jagar vidare...
Den där packboxen var inte helt enkelt att få fatt på utan leveranstid, åtminstone inte som en Triumph-del (art.nr. T3600705). Jagar vidare...
Ganska tragiskt att handlare inte lagerhåller slit och förbrukningsgrejer.
Nr 4. Fläk ut den gamla med en skruvmejsel bara. Eller rikta den och kolla om den tätar om den inte finns på hyllan..
Så skulle jag göra också. Undvik, om möjligt, att köra timvis på våt grusväg bara tills du fått hem den nya och kan byta!
Den där packboxen var inte helt enkelt att få fatt på utan leveranstid, åtminstone inte som en Triumph-del (art.nr. T3600705). Jagar vidare...
<rant>Jopp och sedan gnäller de över att folk handlar på nätet. Jag tycker visserligen att man skall stödja svenska återförsäljare och genuin produktion i allmänhet (därför går Kina-import/-skräp och förklädd sådan i form av Biltema och Clas Ohlson bort om det är möjligt), men när jag kan få hem grejerna snabbare från en web-butik utan att behöva tråckla mig igenom Stockholmstrafiken så är det inte lätt att motivera (och sedan har vi det där med prislappen också som vi är olika känsliga för).</rant>
Tillägg: Jag har nu kollat med HojCenter i Sollentuna och skall kolla med Länna imorgon, Lelles MC/Triumph Center Uppsala, Din MC samt Hojdelen (mc-skrot) och väntar på svar från MotoStop.
När ett par broms/kopplingsgrepp kostar 2000 här i butik å du får hem en likvärdig produkt från Kina för 200-400 kr inkl frakt då ska jag ha pengar skräpandes på hög för att välja det dyra alternativet. men visst det sker oxå, frågan är om det är värt det?
Är det glapp är det slut. Vet inte vad det brukar vara för klass på hjullager, det kan Hasse svara på.. men där ska nog vara några hundradelar spel bara.Twintorsk, thruxtonerich?
Hur är det med axialt glapp i hjullagret?
På vänstersidan där packboxen ser bra ut så är det obefintligt, men på högersidan så går det är röra på lagret axialt, en milimeter kanske... Det är ej heller lika smurt på högersidan.
Jag tänker inte smälla in den nya packboxen och skruva ihop skiten förrän jag är säker på att allt är okej.
Är det glapp är det slut. Vet inte vad det brukar vara för klass på hjullager, det kan Hasse svara på.. men där ska nog vara några hundradelar spel bara.
Jag vet inte om jag tycker om att du bekräftar vad jag tror för närvarande. Aja, hojen behöver ju vara i bra skick och Vätternrundan är inte runt hörnet än, så gott om tid. Det där skulle ju kunna förklara varför jag har känt av instabilitet vid nedlägg runt 120 km/h; jag misstänkte det slitna bakdäcket.
Nu e det nära☺. På tisdag förmiddag hämtas hojen....tror aldrig jag sett fram emot en ny arbetsvecka som nu?
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Då är ju frågan om den faktiskt är likvärdig inte bara till det yttre och om den är det så varför är det då så stor prisskillnad? Mellanleden slukar visserligen, men det mervärde som de brukar addera är support och garanti. RnD kostar sedan och om man bara kopierar, kanske till och med i samma produktionslina, så slapp man ju den kostnaden. Men någonstans så behöver ju någon få pengar för att kunna bekosta sin utveckling.
Jag arbetar som utvecklingsingenjör av elektronik och bara ett mätinstrument kan gå på flera miljoner SEK. Det är inte som i IT-branschen där det kan räcka med en PC, kanske en bladserver i ett rack någonstans och en idé. Sedan kan man ju ta en mer politisk approach och ta hänsyn till miljön, demokrati och mänskliga rättigheter. Var och en gör visserligen som den vill, men jag menar på är att alla handlingar medför konsekvenser och det är inte en slump att industrijobb försvinner och att RnD-jobben senare följer efter.
Ursäkta mitt Off Topic.
Är det glapp är det slut. Vet inte vad det brukar vara för klass på hjullager, det kan Hasse svara på.. men där ska nog vara några hundradelar spel bara.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|